Σχολικές Δράσεις 2019-2020

ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Καθιερώνεται από το 2014 η πρώτη Δευτέρα κάθε Οκτωβρίου να γιορτάζεται ως ημέρα σχολικού αθλητισμού και να μη γίνονται μαθήματα. Έτσι , λαμβάνουν χώρα αθλητικές και άλλες δραστηριότητες με συμμετοχή όλων των παιδιών είτε στην αυλή του σχολείου είτε σε χώρους με αθλητικές εγκαταστάσεις. Το μήνυμα είναι ότι τα παιδιά χρειάζονται και άλλα πράγματα πέρα από τη γνώση και τις πληροφορίες όπως  η άθληση και η καλή διατροφή. Έτσι προστατεύεται η υγεία και ενισχύεται η αυτοεκτίμησή τους. Με την καθιέρωση αυτής της ημέρας ένα έντονο μήνυμα θα περάσει στα παιδιά. Οι θεματικοί άξονες διαφοροποιούνται από χρονιά σε χρονιά.
Φέτος ο θεματικός άξονας ήταν ήταν «Αγαπώ την Άθληση- αγαπώ την υγεία μου». Οι αθλητικές δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν σε αθλητικό κέντρο της πόλης μας, με υπεύθυνους τους γυμναστές μας κ. Σταμπουλτζή Αθανάσιο και κ. Βογδάνου Σοφία και τη βοήθεια όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου. Τα παιδιά έπαιξαν διάφορα ομαδικά και ατομικά παιχνίδια, έκαναν αγώνες, αθλήθηκαν,  χειροκρότησαν τους συμμαθητές τους, έγραψαν μηνύματα και δημιούργησαν αφίσες σχετικές με το θέμα, διασκέδασαν και φυσικά εκτονώθηκαν. Περάσαμε μια υπέροχη και ξένοιαστη «αθλητική» μέρα, όπου μέσα από τις δραστηριότητες ελπίζουμε να πέρασε το μήνυμα της ημέρας στα παιδιά.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ  (ΣΤ’ ΤΑΞΗ)

 Κάθε χρόνο το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, οργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα, ένα από τα οποία είναι και το «Επισκέψεις Σχολείων στη Βουλή», το οποίο έχει σκοπό του, τη μελέτη και τη διάδοση των αρχών του κοινοβουλευτισμού και της δημοκρατίας, καθώς και τη συμμετοχή της Βουλής των Ελλήνων στα πολιτιστικά, κοινωνικά και μορφωτικά δρώμενα της χώρας.
Το Ίδρυμα με τη δράση του, συμβάλλει στην εξωστρέφεια και στο άνοιγμα της Βουλής στην κοινωνία, ενισχύοντας έτσι τους δεσμούς των πολιτών με τη Βουλή και το έργο της.
Η επιδίωξη αυτή υλοποιείται μέσα από τη δημιουργία και την προσφορά στην κοινωνία υψηλής ποιότητας πολιτιστικού και μορφωτικού έργου.
Οι Στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος είναι :
Η εξοικείωση των νέων με τις αρχές και τις αξίες της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
Η ενδυνάμωση της πολιτικής και ιστορικής παιδείας των νέων.
Η συμβολή στη διαμόρφωση νέων ενεργών δημοκρατικών πολιτών.Οι επισκέψεις απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της τελευταίας τάξης (ΣΤ’) των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι επισκέπτες, μαζί με τους εκπαιδευτικούς συνοδούς τους, παρακολουθούν εκπαιδευτικά βίντεο σε ειδική αίθουσα, με θέμα την ιστορία του κτιρίου της Βουλής, τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της, καθώς και την αξία της Βουλής και της Δημοκρατίας, ξεναγούνται στην έκθεση της αίθουσας Ελευθερίου Βενιζέλου και επισκέπτονται την αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής.
Αν η επίσκεψή τους συμπίπτει με τις ώρες λειτουργίας του Κοινοβουλίου, οι μαθητές παρακολουθούν για λίγα λεπτά τη συνεδρίαση.

Από τις 5 έως τις 7 Φεβρουαρίου, πραγματοποιήθηκε η τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της Στ΄ τάξης στην Αθήνα. Ξεκινήσαμε το πρωί της Τετάρτης με έντονη χιονοθύελλα κάτι που μας ανησύχησε και άγχωσε ιδιαίτερα, αλλά ευτυχώς όσο απομακρυνόμασταν από τη Φλώρινα οι καιρικές συνθήκες βελτιωνόταν. Φτάσαμε στην Πλατεία Συντάγματος στις 16:00,παρακολουθήσαμε την αλλαγή της προεδρικής φρουράς και στη συνέχεια κάναμε περίπατο στον Εθνικό κήπο και φυσικά απαραίτητη στάση στο Ζάππειο Μέγαρο.
Στις 17:00 ήταν το ραντεβού μας στη Βουλή των Ελλήνων. Εκεί μας υποδέχτηκαν οι βουλευτές  του νομού μας κ. Πέρκα Θεοπίστη και  κ. Αντωνιάδης Ιωάννης, οι οποίοι ξενάγησαν τους γονείς, ενώ τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί, ακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της βουλής για μαθητές.
Στην αρχή παρακολουθήσαμε  ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τον θεσμό της δημοκρατίας και της βουλής και για την ιστορία του κτηρίου της Βουλής των Ελλήνων. Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στην αίθουσα Ελ. Βενιζέλος, η οποία φιλοξενεί περιοδικές εκθέσεις. Η φετινή  έκθεση είχε θέμα τον Ρήγα Φεραίο. Τέλος επισκεφτήκαμε την αίθουσα της Ολομέλειας. Μια μοναδική και ξεχωριστή εμπειρία γιατί καθίσαμε στα έδρανα των βουλευτών και είχαμε μία λεπτομερή ενημέρωση από την ξεναγό της βουλής. Φύγαμε εντυπωσιασμένοι για το ξενοδοχείο και το βράδυ κάναμε βόλτα στο Μοναστηράκι και στην Πλάκα.
Την Πέμπτη ξεναγηθήκαμε στον Ιερό βράχο της Ακρόπολης και στη συνέχεια στο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου είδαμε και θαυμάσαμε το πλήθος των μοναδικών εκθεμάτων. Κατόπιν επιβιβαστήκαμε στο μετρό για να πάμε στην Ερμού. Επιλέξαμε αυτόν τον τρόπο μετακίνησης για να ζήσουν τα παιδιά και αυτή την εμπειρία. Να γνωρίσουν τον χώρο του μετρό, να θαυμάσουν τα εκθέματα που βρίσκονται στις στάσεις και φυσικά να ταξιδέψουν έστω και για λίγο με το μετρό. Μετά τον ελεύθερο χρόνο για ξεκούραση και ψώνια, επισκεφτήκαμε το μουσείο Ψευδαισθήσεων, στο οποίο μικροί  και μεγάλοι  έζησαν μια μοναδική και αξέχαστη εμπειρία παίζοντας με τις αισθήσεις και τις ψευδαισθήσεις.
Το βράδυ παρακολουθήσαμε στο θέατρο Brodway τη θεατρική παράσταση «Η Παριζιάνα» με πολύ γνωστούς  ηθοποιούς και τραγουδιστές. Μια υπέροχη παράσταση με μουσική, τραγούδια και πολύ γέλιο. Βέβαια τα παιδιά ενθουσιάστηκαν όταν πήραν αυτόγραφα και φωτογραφήθηκαν με τους ηθοποιούς της παράστασης.
Η τελευταία μέρα ξεκίνησε με την επίσκεψη των μαθητών στο στρατόπεδο «Γεώργιος Τζαβέλας» όπου εδρεύει το τάγμα της  Προεδρικής Φρουράς, κοντά στο Προεδρικό Μέγαρο. Παράλληλα είχαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε στην οδό Ηρώδου  Αττικού και να δούμε από κοντά το Προεδρικό Μέγαρο. Στην αίθουσα τιμών του στρατοπέδου μας παρουσίασαν την αποστολή, την ιστορία και τη στολή των ευζώνων και των αξιωματικών της προεδρικής φρουράς. Γνωρίσαμε τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται οι στολές και τα τσαρούχια στα εργαστήρια που βρίσκονται μέσα στο στρατόπεδο, πληροφορηθήκαμε για το τι συμβολίζει το κάθε εξάρτημα της στολής καθώς και για τη ζωή των ευζώνων.
 Τελευταία στάση το εκπτωτικό χωριό McArthourGlen. Αρκετοί γονείς με τα παιδιά τους προτίμησαν να επισκεφτούν το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο που βρίσκεται πολύ κοντά. Άλλωστε είναι το μοναδικό που υπάρχει στη χώρα μας  γι΄ αυτό και εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία να δουν ζώα από όλο τον κόσμο και  να παρακολουθήσουν  παιχνίδια με τα δελφίνια.
 Επιστρέψαμε αργά το βράδυ κουρασμένοι αλλά χορτασμένοι από μοναδικές εμπειρίες και υπέροχες εικόνες.

ΣΥΝΟΔΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Δημητριάδου Σοφία Υποδιευθύντρια Β΄
                                                Ρώμα  Ζαχαρούλα     Δασκάλα Στ΄1
                                                Βότση Χριστίνα          Δασκάλα Στ΄2
                                                Μπαλιάσης Ιωάννης, Χρυσικού Αλέκα  Εκπαιδευτικοί

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΒΑΖΑΑR  (Ε΄& ΣΤ΄ΤΑΞΕΙΣ)

 Μέσα σε μια ζεστή, κεφάτη, χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε, με μεγάλη επιτυχία, το πρώτο χριστουγεννιάτικο bazaar του σχολείου μας. Η προσέλευση του κόσμου ήταν μεγάλη και οι δημιουργίες των παιδιών, με τη βοήθεια των δασκάλων τους, εντυπωσίασαν. Ήταν μια μοναδική εμπειρία για όλους, ιδιαίτερα για τους μαθητές μας.  Μαθητές , δάσκαλοι  και γονείς  πέρασαν ένα Σαββατοκύριακο γεμάτο ευχάριστες  και δημιουργικές στιγμές.
Οι   μαθητές της  Ε΄ και Στ΄ τάξης είχαν ετοιμάσει  υπέροχες  χριστουγεννιάτικες δημιουργίες με μεγάλη προθυμία και μεράκι, είχαν  άψογη συνεργασία μεταξύ τους και  υποδειγματική συμπεριφορά .Ευχαριστούμε όλους όσους  μας τίμησαν με την παρουσία τους και  ιδιαίτερα τις μητέρες για τα εκλεκτά εδέσματα που ετοίμασαν και πρόσφεραν αλλά και όλους τους γονείς που βοήθησαν στη διοργάνωση.

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΔΑΣΚΑΛΕΣ: ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ,  ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑΝΘΗ,  ΠΕΡΚΑ ΕΥΔΟΞΙΑ,  ΒΟΤΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ,  ΚΟΡΤΣΙΝΙΔΟΥ ΜΕΛΙΝΑ,  ΡΟΜΑ ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ

ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ

Σε κάθε εθνική ή τοπική επέτειο το σχολείο μας συμμετέχει στη μαθητική παρέλαση, που πραγματοποιείται στην πόλη μας, υπό τους ήχους της φιλαρμονικής ορχήστρας Φλώρινας. Μαθητές και μαθήτριες από την Ε΄ και Στ΄, φορώντας τη στολή παρέλασης του σχολείου μας, δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό και μας κάνουν υπερήφανους για την πειθαρχία και τη σοβαρότητα που δείχνουν κάθε φορά. Ο σημαιοφόρος και οι παραστάτες, μαθητές της Στ΄ τάξης, προηγούνται κρατώντας την ελληνική σημαία με περηφάνια. Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για να τιμήσουμε όλους τους ήρωες και τις ηρωίδες που πολέμησαν, ενώ πολλοί απ΄ αυτούς έχασαν τη ζωή τους υπερασπιζόμενοι την πατρίδα μας. Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας και στις μαθήτριές μας, αλλά και στον γυμναστής μας κ. Σταμπουλτζή Αθανάσιο.

ΓΙΟΡΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940  (Δ’ ΤΑΞΗ)

Στο γυμναστήριο του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Φέτος οι μαθητές της Δ΄ τάξης, με την καθοδήγηση των δασκάλων τους κ. Παπαγεωργίου Λάζαρο και κ. Δουμανίδη Ηλία, παρουσίασαν τη γιορτή τιμώντας του ήρωες του έπους του ΄40.Η εκδήλωση περιελάμβανε το χρονικό, ποιήματα, θεατρικά δρώμενα. Η χορωδία με υπεύθυνο τον μουσικό μας κ. Κακάνη Θωμά τραγούδησε επετειακά τραγούδια, ενώ τη συνόδεψαν μαθητές του σχολείου παίζοντας μουσικά όργανα.
Ένα μεγάλο μπράβο στους μαθητές και στις μαθήτριες που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και στους εκπαιδευτικούς που διοργάνωσαν τη γιορτή.

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2019

Από τις πρώτες μέρες του Δεκεμβρίου το σχολείο μας μπήκε σε γιορτινό κλίμα. Στολίσαμε τις αίθουσες, φτιάξαμε χριστουγεννιάτικες κατασκευές, στολίσαμε χριστουγεννιάτικο δέντρο σε κάθε αίθουσα, τραγουδήσαμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Ευχάριστη έκπληξη για τους μαθητές ήταν η επίσκεψη της μπάντας του δήμου Φλώρινας, η οποία έπαιξε τα κάλαντα.

Την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης με τις δασκάλες τους κ. Κωτσαλίδου Δέσποινα και κ. Βέικου Σοφία πραγματοποίησαν στο γυμναστήριο του σχολείου μας την καθιερωμένη χριστουγεννιάτικη γιορτή με αναπαράσταση της γέννησης του Χριστού, τραγούδια, ποιήματα και θεατρικά δρώμενα.
Η γιορτή έκλεισε με τα κάλαντα που τραγουδήσαμε όλοι μαζί.

«ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ»: ΕΚΠ/ΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ  (ΣΤ1’ ΤΜΗΜΑ)

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ

Φέτος αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε το εκπ/κο πρόγραμμα «Το σπίτι των παιδιών» που  επεξεργάζεται θέματα που αφορούν την παιδική επιθετικότητα και την πρόληψή της.     

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Να διερευνήσουν όλους εκείνους τους παράγοντες που συνδέονται με την επιθετικότητα και τον εκφοβισμό
  • Να αναζητήσουν τρόπους αντιμετώπισης.
  • Να αναζητήσουν τρόπους ουσιαστικής έκφρασης των συναισθημάτων τους

 

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:

Βασίζεται στη βιωματική προσέγγιση και χρησιμοποιεί δραστηριότητες ενεργητικής μάθησης, όπως:

  • Ζωγραφική, κολάζ
  • Δραματοποίηση, παντομίμα
  • Παιχνίδια ρόλων
  • Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στο Παιχνίδι ως μέσο μάθησης, ανάπτυξης δεξιοτήτων και καλλιέργειας της ψυχοκοινωνικής υγείας

1: Γνωριζόμαστε με την ομάδα -Συμφωνούμε για τους όρους του παιχνιδιού

2: Κατασκευάζοντας το σπίτι των παιδιών

3: Φτιάχνοντας ένα σχολείο χωρίς επιθετικότητα

4: Αναγνωρίζοντας & εκφράζοντας συναισθήματα: Το χαλί των συναισθημάτων

5: Εκφράζοντας το θυμό και τη τσατίλα μας

6: Λέξεις που πληγώνουν

7:Φοβάμαι και δεν είναι ντροπή! Όλοι φοβόμαστε

8: Επικοινωνία: «Ακούει κανείς;»

9: Η επίσκεψη των ξένων

10: Επιλύνοντας τις διαφορές με τους άλλους – Αποφεύγοντας τις συγκρούσεις

11: Πράγματα που ζητούν από εμένα οι άλλοι και μ’ ενοχλούν

12: Τα δικαιώματά των παιδιών

13: Αποχαιρετώντας την ομάδα αξιολογώντας το πρόγραμμα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ   (Ε΄ ΤΑΞΗ)

Στις 13 Ιανουαρίου η Ε ΄τάξη πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στη Θεσσαλονίκη.
Ξεκινήσαμε με την επίσκεψη  στο μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θες/νίκης, όπου υλοποιήθηκαν δύο   μουσειοπαιδαγωγικά εκπαιδευτικά προγράμματα: «Όψεις της καθημερινής  ζωής στην παλαιοχριστιανική εποχή» και «Νερό πηγή ζωής».

 ΣΤΟΧΟΙ:  να εξοικειωθούν οι μαθητές  με τον χώρο και την έννοια του μουσείου,  να προσεγγίσουν την έννοια του παρελθόντος,  να αντιληφθούν ότι τα αντικείμενα μπορούν να μας πληροφορήσουν για το παρελθόν, να εξοικειωθούν με αυτά,  να μάθουν τη χρήση τους,  να ασκήσουν την παρατηρητικότητά τους, να προωθήσουν τη συνεργατική μάθηση με την ενεργό συμμετοχή των παιδιών και φυσικά να ζήσουν μια διαφορετική και ευχάριστη  εμπειρία, κατακτώντας τη γνώση βιωματικά και βλέποντας το μουσείο σαν χώρο έρευνας, μελέτης και παρατήρησης και όχι μόνο σαν χώρο επίσκεψης.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Προηγήθηκε προετοιμασία μέσα στην τάξη όπως τι μπορώ και τι δεν μπορώ να κάνω στο μουσείο, κανόνες συμπεριφοράς, χωρισμός  σε ομάδες καθώς και στην αίθουσα ΤΠΕ, όπου μέσω google earth περιηγηθήκαμε ψηφιακά στους χώρους του μουσείου.

 Στο μουσείο η κάθε ομάδα πήρε διαφορετικό φύλλο εργασίας, βρήκε τον χώρο και τα αντικείμενα που αντιστοιχούσαν σ΄ αυτό, τα συμπλήρωσε και παρουσίασε στις άλλες ομάδες τα αποτελέσματα της παρατήρησης και  της ερμηνείας. Μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες, κρυπτόλεξα, εικονόλεξα, παρατήρηση αντικειμένων, οι μαθητές μας ανακάλυψαν την καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο, τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν  και τις κατασκευές που δημιούργησαν για να καλυτερέψουν τη ζωή τους. Τα παιδιά πέρασαν  δύο ώρες δημιουργικές και ευχάριστες και έφυγαν από το μουσείο γεμάτα ικανοποίηση για τις καινούριες γνώσεις  που κατέκτησαν μόνα τους. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το κ. Τσώκα Λεωνίδα για την πολύτιμη βοήθειά του.

Συνεχίσαμε με την  επίσκεψη στον Λευκό Πύργο, όπου οι μαθητές περιηγήθηκαν στις μόνιμες εκθέσεις με ακουστική ξενάγηση και απόλαυσαν τη θέα της  πόλης από τον εξώστη.

Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με περιήγηση στην πόλη με λεωφορείο της πολιτιστικής γραμμής του ΟΑΣΘ, κατά την οποία τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να περιηγηθούν ξεκούραστα και γρήγορα σε διάφορα ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία της πόλης.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΣΥΝΟΔΟΙ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Δημητριάδου Σοφία-Πέρκα Ευδοξία-Μαρινοπούλου                         Μαριάνθη-Νάση Μαρία

ΓΙΟΡΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ  (Ε΄ ΤΑΞΗ)

Στις  γυμναστήριο του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη γιορτή για την επέτειο της απελευθέρωσης της Φλώρινας από τους Τούρκους, στις 8 Νοεμβρίου 1912. Η γιορτή πλαισιώθηκε με οπτικοακουστικό υλικό,  θεατρικά δρώμενα και ποιήματα από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε΄ τάξης και υπεύθυνες   τις δασκάλες τους κ. Δημητριάδου Σοφία,  κ. Πέρκα Ευδοξία και κ. Μαρινοπούλου Μαριάνθη. Η χορωδία  με  την καθοδήγηση της κ. Δόρδα Λίας τραγούδησε επετειακά  τραγούδια.  Η γιορτή έκλεισε με το ζεστό χειροκρότημα των υπολοίπων μαθητών και ιδιαίτερα των γονέων που παρακολούθησαν τη γιορτή.

Μετά τη νικηφόρα προέλαση του Ελληνικού Στρατού και την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης στις 26 Οκτωβρίου 1912, το Γενικό Στρατηγείο αποφάσισε τη συνέχιση των επιχειρήσεων με σκοπό την απελευθέρωση και των υπόλοιπων περιοχών της Δυτικής Μακεδονίας, καθώς και της ενδοχώρας της Θεσσαλονίκης. 
Η Ομάδα του Κέντρου άρχισε την κίνησή της προς τα δυτικά το πρωί της 30ής Οκτωβρίου και μέχρι το βράδυ της 6ης Νοεμβρίου είχε φθάσει στη γενική γραμμή Ξυνό Νερό – Αμύνταιο – Άρνισσα, με την Ταξιαρχία Ιππικού στην περιοχή της Άρνισσας.  Αποστολή της για την επομένη μέρα ήταν να προελάσει με το 1ο Σύνταγμα Ιππικού προς τη Φλώρινα.
Σε επιστολή του ο Μητροπολίτης Πολύκαρπος προς τον Έλληνα Διοικητή γράφει: «Κύριε Διοικητά των Ελληνικών στρατευμάτων σας γνωστοποιώ ότι οι φίλοι και σύμμαχοι Σέρβοι κατέλαβαν το Μοναστήρι και προχωρούν προς την Φλώριναν. Οι Τούρκοι της Φλώρινας παρακαλούν ίνα σπεύση ο Ελληνικός στρατός να καταλάβη την πόλιν μετά των συμμάχων Σέρβων και δε φέρουν ουδεμίαν αντίσταση, ούτε τον υποχωρούντα τουρκικόν στρατόν θα αφήσουν να αντισταθεί.»
Το 1ο Σύνταγμα Ιππικού, με διοικητή τον Αντισυνταγματάρχη Ιππικού Ζαχαρόπου­λο Κωνσταντίνο, κινήθηκε από τις πρωινές ώρες και αφού προσπέρασε την VI Μεραρχία έφθασε στο σιδηροδρομικό σταθμό Βεύης, και συνέχισε προς τη Φλώρινα.  Γύρω στις 1130 κατέλαβε το σιδηροδρομικό σταθμό της Φλώρινας, όπου συνέλαβε περίπου 100 αιχμαλώτους και κυρίευσε άφθονο πολεμικό υλικό, ανάμεσά του 12 ατμομηχανές και 300 σιδηροδρομικά οχήματα.  Συνεχίζοντας την κίνησή του έφθασε κοντά στην πόλη, απ’ όπου διέκρινε μεγάλη τουρκική φάλαγγα να συμπτύσσεται από το Μοναστήρι, διά μέσου της Φλώρινας, προς το Πισοδέρι.  Στη συνέχεια επιτάχυνε την πορεία του και όταν στις 1330 η εμπροσθοφυλακή του έφθασε στην παρυφή της πόλης, ο επικεφαλής της επίλαρχος Ιωάννης Αρτης (εκ Μεσολλογγίου) κάλεσε τις τουρκικές αρχές να δηλώσουν υποταγή.
«Εν ονόματι του Βασιλέως Γεωργίου του Α’ καταλαμβάνω την πόλιν της Φλωρίνης και τα υπό την δικαιοδοσίαν αυτής χωρία, κηρύσσων άμα τον στρατιωτικόν νόμον. Απαντες οι κάτοικοι των μερών αυτών, ανεξαρτήτως φυλής και θρησκεύματος, έσονται ίσοι απέναντι του νόμου, τιθέμενοι υπό το σκήπτρον του Βασιλέως Γεωργίου του Α’ και επανερχόμενοι εις τας αγκάλας της Μητρός Ελλάδος».
Πράγματι, επιτροπή από τον Μητροπολίτη, τον Ραβίνο και τον Μουφτή παρουσιά­στηκαν και δήλωσαν ότι η πόλη παραδίδεται στον Ελληνικό Στρατό. Τις απογευματινές ώρες το 1ο Σύνταγμα Ιππικού εισήλθε στην πόλη, αφόπλισε τα εκεί τουρκικά τμήματα (περίπου 1.300 άνδρες) και συνέχισε την καταδίωξη μέχρι τις βραδινές ώρες της τουρκικής δύναμης που συμπτυσσόταν προς το Πισοδέρι.
Την επομένη, 8 Νοεμβρίου 1912, μπήκε στην Φλώρινα και ο Αρχιστράτηγος με το επιτελείο του γενόμενος δεκτός από ολόκληρο τον λαό της πόλης.
Πηγή: https://stratistoria.wordpress.com/1901-1950/1912-1913-valkanikoi-polemoi/1912-a-valkanikos/1912-florina/

   ΓΙΟΡΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ  (Ε΄ ΤΑΞΗ)

Την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου, γυμναστήριο του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη γιορτή για την ημέρα του Μακεδονικού αγώνα . Η γιορτή πλαισιώθηκε με οπτικοακουστικό υλικό,  θεατρικά δρώμενα και ποιήματα από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε΄ τάξης και υπεύθυνες   τις δασκάλες τους κ. Δημητριάδου Σοφία,  κ. Πέρκα Ευδοξία και κ. Μαρινοπούλου Μαριάνθη. Η χορωδία  με  την καθοδήγηση της κ. Δόρδα Λίας τραγούδησε επετειακά  τραγούδια.  Η γιορτή έκλεισε με το ζεστό χειροκρότημα των υπολοίπων μαθητών και ιδιαίτερα των γονέων που παρακολούθησαν τη γιορτή.
Η ημέρα του Μακεδονικού Αγώνα τιμάται κάθε χρόνο την πρώτη Κυριακή μετά την 13η Οκτωβρίου, ημερομηνία θανάτου του Παύλου Μελά το 1904.

Ο Μακεδονικός Αγώνας είναι η ένοπλη αντίδραση των Ελλήνων, από το 1904 μέχρι το 1908, στη βουλγαρική προσπάθεια για επικράτηση στη Μακεδονία.
Όταν η Βουλγαρία απέτυχε να βγει στο Αιγαίο με τη Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου (1878), προσπάθησε να πετύχει την προσάρτηση της Μακεδονίας – που ήταν τμήμα της παραλυμένης πια Οθωμανικής Αυτοκρατορίας – με άλλον τρόπο. Αποσχίσθηκε από το Πατριαρχείο και δημιούργησε τη Βουλγαρική Εξαρχία. Με Βούλγαρους ιερείς και δασκάλους αποσκοπούσε στον θρησκευτικό προσηλυτισμό και, μέσω αυτού, στη δυνάμωση των βουλγαρικών θέσεων στη Μακεδονία. Γιατί τα χρόνια εκείνα οι διακρίσεις των πληθυσμών δε γίνονταν με βάση την εθνική τους ταυτότητα αλλά τη θρησκευτική τους επιλογή.
Όταν οι Βούλγαροι κατάλαβαν ότι μ΄ αυτόν τον τρόπο δεν μπορούσαν να επιβληθούν, κατέφυγαν στα όπλα και τη βία. Άρχισαν να στέλνουν στη Μακεδονία αντάρτες (κομιτατζήδες) και πράκτορες που πίεζαν τους κατοίκους, ιδίως τους ιερείς και τους δασκάλους, να δηλώσουν ότι είναι εξαρχικοί, ότι δηλαδή ανήκαν στην ανεξάρτητη βουλγαρική εκκλησία.Οι Έλληνες αντιμετώπισαν αποτελεσματικά τη βουλγαρική απειλή. Πρωτοπόροι του Μακεδονικού Αγώνα στάθηκαν ο Ίων Δραγούμης, γραμματέας του ελληνικού προξενείου στο Μοναστήρι κι ο μητροπολίτης Καστοριάς Γερμανός Καραβαγγέλης. Την άνοιξη του 1904 στάλθηκαν μυστικά στη Μακεδονία, από την Αθήνα, τέσσερις παράξενοι ζωέμποροι. Στην πραγματικότητα ήταν αξιωματικοί του ελληνικού στρατού. Ανάμεσά τους κι ο Παύλος Μελάς, που ξαναγύρισε τον Αύγουστο με το ψευδώνυμο Μίκης ΖέζαςΙ. Δυο μήνες αργότερα, στις 13 Οκτωβρίου 1904, σκοτώθηκε στη Στάτιστα από τουρκικό βόλι. Ο θάνατός του, αντί να αποθαρρύνει, θέριεψε τον Αγώνα. Τότε, από κάθε μεριά της ελληνικής γης, άρχισαν να καταφθάνουν γενναίοι μακεδονομάχοι, που έμειναν γνωστοί με τα ψευδώνυμά τους: Ακρίτας, Νικηφόρος, Βάρδας, Τέλος Άγρας. Αυτοί συνεργάστηκαν με τους ντόπιους οπλαρχηγούς, όπως ο Νίκος Πύρζας, ο καπετάν Κώτας κ.α.
Παράλληλα στην Αθήνα το «Μακεδονικό Κομιτάτο», στελεχωμένο από άνδρες όπως ο Δημήτριος Καλαποθάκης, διαφώτιζε την ελληνική και ευρωπαϊκή κοινή γνώμη για όσα συνέβαιναν στη Μακεδονία.
Ο αγώνας διήρκησε τέσσερα χρόνια και οι πιο μεγάλες μάχες δόθηκαν γύρω από τον Βάλτο των Γιαννιτσών. Εκεί αντιμετωπίστηκαν οι Βούλγαροι και διαπίστωσαν ότι δεν μπόρεσαν να επηρεάσουν το ελληνικό φρόνημα του πληθυσμού της Μακεδονίας ούτε με την προπαγάνδα ούτε μα τα όπλα.
Το 1908 στην Οθωμανική Αυτοκρατορία κυριάρχησαν οι Νεότουρκοι. Αυτοί υποσχέθηκαν ανεξιθρησκία και ελευθερία σ΄ όλες τις μειονότητες που κατοικούσαν στα εδάφη τους. Τα λόγια τους έγιναν δεκτά με ενθουσιασμό από όλους. Έτσι ο αγώνας έπαυσε και η Μακεδονία απελευθερώθηκε λίγα χρόνια μετά από τον ελληνικό στρατό, στους Βαλκανικούς Πολέμους (1912-13).

Δείτε το βίντεο το οποίο δημιουργήσαμε με όλες τις δράσεις μας

Επίσης μπορείτε να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες μας

ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ  (Γ΄ΤΑΞΗ)

Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε στο γυμναστήριο του σχολείου μας η καθιερωμένη σχολική γιορτή, για να τιμήσουμε την εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου, ενάντια στη Χούντα των Συνταγματαρχών. Τη φετινή εκδήλωση ανέλαβαν να παρουσιάσουν οι μαθητές της Γ΄ τάξης, με υπεύθυνους τους δασκάλους τους κ. Κατσουλιάνου Μελπομένη και κ. Κυρκόπουλο Ιωάννη.
Η  εκδήλωση ξεκίνησε με την προβολή με οπτικοακουστικού υλικού, σχετικό με τα γεγονότα εκείνης της περιόδου και συνεχίστηκε με ποιήματα, δραματοποιήσεις και τραγούδια από τους μαθητές της Γ΄ τάξης αφιερωμένα στους ήρωες του Πολυτεχνείου. Την επιμέλεια της χορωδίας είχε ο μουσικός του σχολείου μας κ. Κακάνης Θωμάς.

Δείτε το βίντεο το οποίο δημιουργήσαμε με όλες τις δράσεις μας

Επίσης μπορείτε να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες μας

No Responses

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.