Σχολικές Δράσεις 2018-2019

ΛΙΜΝΑΙΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ  (Γ’ ΤΑΞΗ)

Η Γ΄τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε επίσκεψη στον Λιμναίο οικισμό Δισπηλιού στην Καστοριά.
Γνωριμία με τη νεολιθική εποχή (οικισμοί-εργαλεία-τρόπος ζωής).

Συνοδοί εκπ/κοί:  Δουμανίδης  Ηλίας, Παπαγεωργίου Λάζαρος, Βόσδου Ασημίνα (Γ’ Τάξη)

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΕΚΑΒ ΦΛΩΡΙΝΑΣ  (Γ1′ ΤΜΗΜΑ)

Διαθεματική επίσκεψη  (Γλώσσα-Μελέτη  περιβάλλοντος) στο ΕΚΑΒ Φλώρινας πραγματοποίησε η Γ1΄τάξη.
Σκοπός της επίσκεψης ήταν η γνωριμία των μαθητών με το έργο του ΕΚΑΒ.
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι οι μαθητές  χρησιμοποίησαν  αναπηρικό αμαξίδιο στους δρόμους της πόλης και στο σχολείο, με σκοπό  να αντιληφθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα ΑΜΕΑ καθώς και η ευαισθητοποίησή τους.

25η ΜΑΡΤΙΟΥ «ΧΡΥΣΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ 21»  (ΣΤ’ ΤΑΞΗ)

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019,το σχολείο μας τίμησε τους ήρωες του 1821,στην αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του δήμου Φλώρινας. Υπεύθυνοι της γιορτής ήταν οι μαθητές/ριες των δύο τμημάτων της Στ τάξης, με την καθοδήγηση των δασκάλων τους κ. κ. Κατσουλιάνου Μένη και κ. Δημητριάδου Σοφία.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες «ξεφύλλισαν» χρυσές σελίδες της ελληνικής επανάστασης με οπτικοακουστικό υλικό, θεατρικά δρώμενα, δραματοποιημένα ποιήματα και χορευτικά. Στη σκηνή της αίθουσας «ζωντάνεψαν» για λίγο ο Ρήγας Φεραίος, τα μέλη της Φιλικής Εταιρείας, ο Υψηλάντης, ο Κολοκοτρώνης, ο Κανάρης, ο Διάκος, η Μπουμπουλίνα, η  Μαυρογένους, οι Μεσολογγίτισσες, οι Σουλιώτισσες και άλλοι ήρωες του ΄21.Τη γιορτή τίμησαν με την παρουσία τους η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κ. Μούσιου Όλγα-Μυλωνά και φυσικά οι γονείς και συγγενείς των μαθητών, οι οποίοι  αντάμειψαν μικρούς πρωταγωνιστές με το πιο θερμό τους χειροκρότημα.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΔΙΟΝ ΠΙΕΡΙΑΣ  (Ε’ ΤΑΞΗ)

Η ημερήσια εκδρομή στο Δίον Πιερίας πραγματοποιήθηκε στις 5 Απριλίου 2019 από τα τμήματα Ε1, Ε2, Ε3  του σχολείου μας, με συνοδούς τις δασκάλες των τμημάτων,  κ. Σαρακίνη Γεωργία,  κ. Βότση Χριστίνα  και κ. Κορτσινίδου Συμέλα.
Το σχολείο μας τα τελευταία χρόνια δεν περιλάμβανε το Δίον στους συνηθισμένους προορισμούς εκπαιδευτικών εκδρομών, αλλά τελικά η επιλογή του μας δικαίωσε και μας αντάμειψε με το παραπάνω.
Το Δίον αποτελούσε την κατ’ εξοχήν ιερή πόλη των Μακεδόνων και τον ιερό χώρο του Δία στην περιοχή του Ολύμπου. Το όνομα της πόλης αποδίδεται στον Δία. Κάθε χρόνο γίνονταν τα «Δία», με κέντρο τον ναό του πατέρα των θεών. Στο Δίον τελούνταν και αθλητικοί αγώνες, τα “Ολύμπια τα εν Δίω”, και επινίκιες εορτές και θυσίες. Έφτασε σε μεγάλη ακμή κατά τους ελληνιστικούς χρόνους, αλλά και στα ρωμαϊκά χρόνια. Στο Δίον υπάρχουν και σώζονται διάφορα ιερά, με σημαντικότερα αυτά της θεάς Δήμητρας (το αρχαιότερο μακεδονικό ιερό) και της Ίσιδας, το ελληνιστικό θέατρο (χτίστηκε από τον Φίλιππο Ε΄) και μέρος του σταδίου όπου διεξάγονταν οι αγώνες ‟Ολύμπια”.
Η ιδιαιτερότητα της επίσκεψης  είναι ότι το μουσείο συνδυάζεται  με έναν απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς υπαίθριο αρχαιολογικό χώρο, μέσα στον οποίο τα παιδιά περιηγήθηκαν με την εξαιρετική καθοδήγηση της ξεναγού. Τα παιδιά περπατούσαν ανάμεσα στα αρχαία και ένιωθαν σαν να μεταφέρονται στο παρελθόν καθώς πανέμορφα αγάλματα, ψηφιδωτά, θέατρα, ναοί, λουτρά αναδύονταν από τη φύση.
Ο αρχαιολογικός χώρος του Δίου είναι ένας πολιτιστικός και περιβαλλοντικός θησαυρός. Αποτελεί μια υπέροχη τοποθεσία και προσφέρει ένα μαγικό ταξίδι στην ιστορία. Επιστρέψαμε από την εκδρομή γεμάτοι με γνώσεις και εικόνες που θα μείνουν στο μυαλό μας και με τη βοήθεια των φωτογραφιών θα θυμόμαστε για χρόνια.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ  (ΣΤ’ ΤΑΞΗ)

Κάθε χρόνο το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, οργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα, ένα από τα οποία είναι και το «Επισκέψεις Σχολείων στη Βουλή», το οποίο έχει σκοπό του, τη μελέτη και τη διάδοση των αρχών του κοινοβουλευτισμού και της δημοκρατίας, καθώς και τη συμμετοχή της Βουλής των Ελλήνων στα πολιτιστικά, κοινωνικά και μορφωτικά δρώμενα της χώρας.
Το Ίδρυμα με τη δράση του, συμβάλλει στην εξωστρέφεια και στο άνοιγμα της Βουλής στην κοινωνία, ενισχύοντας έτσι τους δεσμούς των πολιτών με τη Βουλή και το έργο της.
Η επιδίωξη αυτή υλοποιείται μέσα από τη δημιουργία και την προσφορά στην κοινωνία υψηλής ποιότητας πολιτιστικού και μορφωτικού έργου.
Οι στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος είναι :
Η εξοικείωση των νέων με τις αρχές και τις αξίες της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
Η ενδυνάμωση της πολιτικής και ιστορικής παιδείας των νέων.
Η συμβολή στη διαμόρφωση νέων ενεργών δημοκρατικών πολιτών.
Οι επισκέψεις απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της τελευταίας τάξης (ΣΤ’) των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι επισκέπτες, μαζί με τους εκπαιδευτικούς συνοδούς τους, παρακολουθούν εκπαιδευτικά βίντεο σε ειδική αίθουσα, με θέμα την ιστορία του κτιρίου της Βουλής, τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της, καθώς και την αξία της Βουλής και της Δημοκρατίας, ξεναγούνται στην έκθεση της αίθουσας Ελευθερίου Βενιζέλου και επισκέπτονται την αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής.
Αν η επίσκεψή τους συμπίπτει με τις ώρες λειτουργίας του Κοινοβουλίου, οι μαθητές παρακολουθούν για λίγα λεπτά τη συνεδρίαση.

Τη φετινή σχολική χρονιά η τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών της ΣΤ ‘ τάξης στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε από τις 2 έως τις 4 Μαΐου με συνοδούς  τις εκπαιδευτικούς των τμημάτων της ΣΤ τάξης, κ. Κατσουλιάνου Μελπομένη και κ. Δημητριάδου Σοφία καθώς και τις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, κ. Μαρινοπούλου Μαριάνθη και κ. Πέρκα Ευδοξία.
Την πρώτη μέρα, αφότου φτάσαμε, επισκεφτήκαμε τη Βουλή των Ελλήνων. Αρχικά έγινε ενημέρωση γύρω από την ιστορία του θεσμού με την παράλληλη προβολή σχετικού υλικού και ξεναγηθήκαμε στο χώρο όπου φιλοξενούνται τα ιστορικά κειμήλια της πολιτικής ιστορίας του τόπου μας. Ίσως η πιο εντυπωσιακή στιγμή ήταν η ξενάγηση στην αίθουσα των συνεδριάσεων της ολομέλειας όπου καθίσαμε στα βουλευτικά έδρανα, δεδομένου ότι τη μέρα αυτή δεν γινόταν συνεδρίαση της ολομέλειας. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη και είδαμε την αλλαγή της Προεδρικής φρουράς . Ακολούθησε βόλτα στην Πλάκα και στο Μοναστηράκι.
Την επόμενη μέρα ανεβήκαμε στον βράχο της Ακρόπολης και θαυμάσαμε  τα κορυφαία μνημεία του πολιτισμού μας. Κατόπιν επισκεφθήκαμε το Μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο φιλοξενεί ευρήματα από τον Ιερό Βράχο  και τη γύρω περιοχή. Στη συνέχεια επιβιβαστήκαμε στο Μετρό με προορισμό την  Πλατεία Συντάγματος. Έχοντας κάνει μια σύντομη βόλτα στον πεζόδρομο της οδού Ερμού, φτάσαμε στο Μουσείο Ψευδαισθήσεων όπου ζήσαμε μια διαφορετική εμπειρία παίζοντας με τις αισθήσεις… Μετά επιβιβαστήκαμε στα λεωφορεία και κατευθυνθήκαμε προς το Ίδρυμα Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Εκεί ξεναγηθήκαμε στους μοναδικούς χώρους του, αλλά εντυπωσιαστήκαμε από την Εθνική βιβλιοθήκη, η οποία φιλοξενεί μερικούς από τους σημαντικότερους θησαυρούς της ελληνικής έντυπης κληρονομιάς  Η μέρα μας έκλεισε με μια απολαυστική βόλτα στη μαρίνα  του Φλοίσβου, στη Γλυφάδα.
Την τρίτη μέρα ολοκληρώσαμε την εκδρομή μας με την επίσκεψη στο Ευγενίδειο Ίδρυμα ( Πλανητάριο) όπου παρακολουθήσαμε μια παράσταση με  θέμα :  «Πλανήτες του Διαστήματος».
Κλείνοντας, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στην υποδειγματική συμπεριφορά όλων των παιδιών, στην άψογη συνεργασία με τους γονείς και το καλό κλίμα σε όλη τη διάρκεια της εκδρομής.

ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΣΑΝΤΑ … ΓΕΜΑΤΗ ΑΓΑΠΗ  (ΣΤ΄ ΤΑΞΗ)

Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης  με τους εκπαιδευτικούς τους, κ. Κατσουλιάνου Μελπομένη, κ. Δημητριάδου Σοφία και κ. Λιασόπουλο Δημήτριο, τις παραμονές των Χριστουγέννων, έβγαλαν από τις τσάντες τους τα βιβλία και τις γέμισαν με αγάπη, αγάπη για το συνάνθρωπο…
Έβαλαν  στις σχολικές τσάντες διάφορα τρόφιμα και τα παρέδωσαν στη Μητρόπολη Φλώρινας, για να διαθέσει σε συμπολίτες μας που τα έχουν ανάγκη.. Εκεί τους υποδέχθηκε ο  Σεβασμιότατος Μητροπολίτης μας, κ. Θεόκλητος, ο οποίος εξέφρασε τη χαρά και την ικανοποίησή του δίνοντας  θερμές ευχές  στους μαθητές και μαθήτριες. 14-12-2018

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ «Ο ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ»  (Α’ ΤΑΞΗ) 

Η χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε στην  αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του δήμου Φλώρινας.
Τα παιδιά της Α΄ τάξης και οι δασκάλες τους  Αθανασιάδου  Ελένη  και Χρυσικού Αλεξάνδρα παρουσίασαν τη θεατρική παράσταση «Ο τσαγκάρης».
Είναι μια μέρα πριν …τα Χριστούγεννα! Ο τσαγκάρης μας έχει πολλή δουλειά!
Θα καταφέρει να προλάβει τελικά ; Θα τον βοηθήσουν τα ξωτικά;

Δείτε το βίντεο το οποίο δημιουργήσαμε με όλες τις δράσεις μας

Επίσης μπορείτε να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες μας

ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2018-2019

Άλλη μια ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της. Μια χρονιά γεμάτη γνώσεις, δράσεις, χρήσιμες εμπειρίες, πολλές ευχάριστες στιγμές, αλλά και  δυσάρεστες στιγμές.
 Ήρθε λοιπόν  η μέρα να αποχαιρετιστούμε και να ξεκουραστούμε. Καλό είναι να κρατήσουμε τα θετικά αυτής της χρονιάς και όλα αυτά που μας κάνουν πιο δυνατούς. Περισσότερο από όλους μας, βέβαια, ανάγκη ξεκούρασης έχουν οι μικροί μας μαθητές. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ζωή των παιδιών δεν είναι μόνο υποχρεώσεις, διάβασμα και κόπος, αλλά είναι και χαρά, απόλαυση, παιχνίδι και ξένοιαστες στιγμές!
 Αυτή η μέρα λοιπόν ανήκει στα παιδιά. Μια μέρα χαράς και κεφιού από μαθητές, δασκάλους και γονείς.
Στη φετινή γιορτή λήξης συμμετείχαν όλοι οι μαθητές του σχολείου μας, οι οποίοι μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους έπαιξαν παιχνίδια, χόρεψαν και τραγούδησαν. Η αυλή μας μετατράπηκε σε έναν χώρο όπου έλαβαν μέρος διάφορες δραστηριότητες. Από παντού ακούγονταν χειροκροτήματα και γέλια.
Η γιορτή τελείωσε με τον αποχαιρετισμό της Στ’ τάξης. Ήταν η πιο συγκινητική  στιγμή  αυτής της ξεχωριστής ημέρας. Οι μαθητές της Στ’ τάξης θυμήθηκαν ευχάριστες αλλά και δυσάρεστες στιγμές από τα έξι χρόνια που πέρασαν μαζί μας, ευχαρίστησαν τους δασκάλους τους για όλα αυτά που τους πρόσφεραν και υποσχέθηκαν να κουβαλάνε πάντα μαζί τους τα εφόδια που πήραν από το δημοτικό. Αλλά και οι δάσκαλοί τους, μέσα σε κλίμα συγκίνησης, τους αποχαιρέτισαν με λόγια καρδιάς και συμβουλές για το  νέο τους ξεκίνημα.

Δείτε το βίντεο το οποίο δημιουργήσαμε με όλες τις δράσεις μας

Επίσης μπορείτε να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες μας

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ  (ΣΤ’ ΤΑΞΗ)

Την Τρίτη 30 Οκτωβρίου, τα τρία τμήματα  της ΣΤ’ τάξης, με συνοδούς τους δασκάλους τους κ. Κατσουλιάνου Μένη, κ. Δημητριάδου Σοφία και κ. Λιασόπουλο Δημήτρη πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στον νομό Καστοριάς.
Πρώτη στάση το χωριό Παύλος Μελάς, όπου βρίσκεται το σπίτι που δολοφονήθηκε στις 13 Οκτωβρίου 1904,από τους Οθωμανούς, ο αξιωματικός του Μακεδονικού αγώνα Παύλος Μελάς. Αφορμή για την επίσκεψη στάθηκε το μάθημα  της Ιστορίας και συγκεκριμένα ο Μακεδονικός αγώνας και ο θάνατος του Παύλου Μελά. Εκμεταλλευτήκαμε την κοντινή απόσταση για να δουν οι μαθητές μας από κοντά τον χώρο που διαδραματίστηκαν τα γεγονότα που αναφέρει το σχολικό εγχειρίδιο.
Το συγκεκριμένο σπίτι έχει μετατραπεί σε ιστορικό μουσείο και έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο Πολιτισμού ιστορικό και διατηρητέο μνημείο ως σημείο αναφοράς και ιστορικής μνήμης των γεγονότων του Μακεδονικού αγώνα. Πρόκειται για διώροφο κτίσμα, το οποίο αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα της ιδιαίτερης, τοπικής αρχιτεκτονικής. Οι εσωτερικοί χώροι του μουσείου διατηρούν την διαρρύθμιση και τη μορφή των σπιτιών εκείνης της περιόδου και σώζεται όπως ακριβώς ήταν κατά την επιχείρηση του οθωμανικού αποσπάσματος. Παρουσιάζονται προσωπικά αντικείμενα της τότε ιδιοκτήτριας οικογένειας, όπλα, στολές και φωτογραφίες Μακεδονομάχων. Είχαμε μία κατατοπιστική ξενάγηση από απόγονο της οικογένειας, ο οποίος, μεταξύ των άλλων, μας έδειξε το σημείο που δέχθηκε την επίθεση ο Παύλος Μελάς και το μέρος που ξεψύχησε. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από το μουσείο και τη σημασία του αλλά και από τα εκθέματά του.
Η δεύτερη στάση ήταν στο Ενυδρείο της Καστοριάς το οποίο είναι το μεγαλύτερο ενυδρείο των Βαλκανίων. Φιλοξενεί αυτόχθονα, ξενικά και ενδημικά  ψάρια και οργανισμούς από γλυκά νερά της Ελλάδας, μία προσομοίωση της λίμνης Καστοριάς και μία προσομοίωση του ποταμού Αλιάκμονα. Οι μαθητές παρατήρησαν με μεγάλο ενθουσιασμό τα ψάρια και τους οργανισμούς, καθώς ήταν μια μοναδική και πρωτόγνωρη εμπειρία γι’  αυτούς.
Επιστρέψαμε  ευχαριστημένοι και γεμάτοι καινούριες εμπειρίες και γνώσεις.

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ  ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ     (ΣΤ΄ ΤΑΞΗ)

Την Πέμπτη 30 Μαΐου η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή στα Γιάννενα, την πόλη των ασημουργών, των θρύλων και των παραδόσεων, η οποία είναι στενά συνδεδεμένη με την εποχή της τουρκοκρατίας και της ελληνικής επανάστασης, χρονική περίοδο που μελετάμε στο μάθημα της Ιστορίας.
Πρώτη στάση το Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας Παύλου Βρέλλη, γνωστό και ως μουσείο κέρινων ομοιωμάτων, το μοναδικό στο είδος του που υπάρχει στην Ελλάδα. Τα εκθέματα είναι δημιουργήματα ενός και μόνο ανθρώπου, του Παύλου Βρέλλη, ο οποίος δούλεψε ακατάπαυστα για 13 χρόνια για να δημιουργήσει τον μοναδικό αυτό χώρο καθώς και τα εκθέματα. Σκοπός του καλλιτέχνη, ήταν να αναπαραστήσει ιστορικά γεγονότα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, σε φυσικό μέγεθος μέσα στο μουσείο. Φιλοξενούνται 150 κέρινα ομοιώματα και 36 ιστορικά θέματα εμπνευσμένα από σημαντικά γεγονότα της ελληνικής ιστορίας.
Φύγαμε γεμάτοι πρωτόγνωρες εικόνες και μοναδικές εμπειρίες, καθώς οι μαθητές μας είχαν τη δυνατότητα να δουν και να θαυμάσουν  ελληνικές, ιστορικές μορφές σε πραγματικό μέγεθος και να έρθουν σε επαφή με τα ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα με ένα πρωτότυπο και βιωματικό τρόπο.
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το βυζαντινό κάστρο των Ιωαννίνων, το οποίο την εποχή του Αλή Πασά, αποτελούσε το μεγαλύτερο διοικητικό κέντρο του ελλαδικού χώρου.
Τελευταία στάση το νησάκι στη λίμνη Παμβώτιδα. Τα παιδιά, όλο χαρά, επιβιβάστηκαν στο καράβι που θα μας μετέφερε στο «νησάκι χωρίς όνομα», ένα από τα ελάχιστα κατοικημένα νησιά λιμνών στην Ευρώπη. Περιηγηθήκαμε στα σοκάκια  του πέτρινου οικισμού, γευτήκαμε τοπικές λιχουδιές, θαυμάσαμε  χειροποίητα έργα τέχνης της ηπειρώτικης ασημουργίας και καταλήξαμε στο μουσείο «Αλή Πασάς». Εκεί μέσα σε ένα καταπράσινο, ήρεμο και γαλήνιο περιβάλλον οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με όπλα, κοσμήματα, παραδοσιακές φορεσιές, χρηστικά αντικείμενα της εποχής εκείνης, αλλά και προσωπικά αντικείμενα του Αλή Πασά, όπως  το περίφημο καριοφίλι του. Είδαμε επίσης το δωμάτιο στο οποίο έχασε τη ζωή του και εντυπωσιαστήκαμε από την αναπαράσταση του πνιγμού της κυρά-Φροσύνης και άλλων δεκαεπτά κοριτσιών, στη λίμνη, με διαταγή του Αλή Πασά.
Επιστρέψαμε στην πόλη μας το βράδυ κουρασμένοι, αλλά χαρούμενοι και ευχαριστημένοι από την υπέροχες στιγμές που ζήσαμε και τις γνώσεις και εμπειρίες που αποκτήσαμε κατά τη διάρκεια της εκδρομής.

Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Κατσουλιάνου Μένη, Δημητριάδου Σοφία, Λιασόπουλος Δημήτρης.

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ

Με μεγάλη επιτυχία έγινε και φέτος το αποκριάτικο πάρτυ του σχολείου μας, την Παρασκευή 8 Μαρτίου. Από το πρωί σχεδόν όλοι οι μαθητές μας  ήρθαν ντυμένοι μασκαράδες και γέμισε το σχολείο μας από χαρούμενες φωνές, γέλια, αστείες και πρωτότυπες μάσκες, περίεργες περούκες, σερπαντίνες και κομφετί. Μια  πανδαισία χρωμάτων κυριαρχούσε παντού. Για λίγες ώρες γίναμε όλοι παιδιά και το κέφι άναψε για τα καλά. Στο γυμναστήριο και στην αυλή,  παιδιά και δάσκαλοι χόρεψαν σε ρυθμούς αποκριάτικων τραγουδιών, διασκέδασαν με την ψυχή τους και μοιράστηκαν ευχάριστες και χαρούμενες στιγμές.

Οι μεγάλες Απόκριες συνδέονται με την τελευταία περίοδο κρεατοφαγίας και διασκέδασης, προτού αρχίσει η μεγάλη νηστεία της Σαρακοστής. Στο διάστημα αυτό και για επτά ολόκληρες εβδομάδες δε γίνονται ούτε γάμοι ούτε γλέντια, ούτε πανηγύρια. Έτσι οι Απόκριες είναι η ευχάριστη παρένθεση ανάμεσα στο Δωδεκαήμερο και τη Μεγάλη Σαρακοστή. Αυτή η περίοδος που κρατάει τρεις εβδομάδες ονομάζεται Τριώδιο.
Η πρώτη εβδομάδα ονομάζεται Προφωνή ή Προφωνέσιμη επειδή παλιά προφωνούσαν, δηλαδή ανακοίνωναν ότι άρχιζαν οι Απόκριες και κάθε οικογένεια έπρεπε να φροντίσει για τις προμήθειές της. Λέγεται και Αμολλητή ή Απολυτή, γιατί τότε απολύονται οι ψυχές των πεθαμένων και πάνε στον Πάνω Κόσμο.
Η δεύτερη εβδομάδα λέγεται Κρεατινή, γιατί είναι η τελευταία εβδομάδα που τρώνε κρέας. Ειδικά την Πέμπτη αυτής της εβδομάδας, τη λεγόμενη Τσικνοπέμπτη, σε όλα τα σπίτια ψήνουν κρέας και η μυρωδιά του ψητού (τσίκνα) πλημμυρίζει τις γειτονιές. Το Σάββατο όμως της Κρεατινής και τα δύο επόμενα Σάββατα, αντίθετα με την Πέμπτη που είναι μέρα χαράς, είναι αφιερωμένα στη μνήμη των νεκρών (Ψυχοσάββατα). Σύμφωνα με την παράδοση οι συγγενείς επισκέπτονται τα μνήματα και μοιράζουν κόλλυβα.
Η τρίτη εβδομάδα ονομάζεται Τυρινή ή Τυροφάγου και Μακαρονού. Κατά τη διάρκειά της επιτρέπεται να τρώνε μόνο γαλακτοκομικά, κυρίως το τυρί συνοδευόμενο με μακαρόνια.
Την επόμενη μέρα, την Καθαρά Δευτέρα, αρχίζει πλέον η ψυχική και σωματική προετοιμασία για το Πάσχα.

ΓΙΟΡΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ  (Ε’ ΤΑΞΗ)

Στις 17 Νοεμβρίου 2018 τα τμήματα Ε1 και Ε2 με τις εκπαιδευτικούς Γεωργία Σαρακίνη και Χρστίνα Βότση παρουσίασαν την γιορτή της επετείου της εξέγερσης του πολυτεχνείου.
Η γιορτή ξεκίνησε με μια μικρή ομιλία από την εκπαιδευτικό του Ε2 Βότση Χριστίνα, στην συνέχεια παρουσιάστηκε  ένα θεατρικό σκετς με τίτλο « Καφενείον η Ελλάς», ενώ τα τραγούδια που τραγούδησαν οι μαθητές εμπεριέχονταν στο θεατρικό ως μέρος αυτού.
Στο τέλος παρουσιάστηκε ένα μουσικοκινητικό δρώμενο από τα παιδιά, στηριζόμενο στο τραγούδι «Μαλαματένια Λόγια».

 Γλώσσα… Νοηματική! (Δ3 ΤΜΗΜΑ) 

   Η Νοηματική Γλώσσα αποτελεί τον φυσικότερο τρόπο επικοινωνίας και το κυρίαρχο στοιχείο της κουλτούρας των κωφών ατόμων. Είναι η μόνη γλώσσα που επιτρέπει στα κωφά άτομα να επικοινωνούν αβίαστα, αμφίδρομα και αποτελεσματικά. Μέσω αυτής εξυπηρετείται η καθημερινή επικοινωνία αλλά και μεταφέρονται οι αξίες και παραδόσεις της κοινότητας από τους μεγαλύτερους στους νεότερους. Επίσης, χρησιμοποιείται για την έκφραση μέσω της τέχνης (νοηματική ποίηση, τραγούδια στη νοηματική, θέατρο κωφών, λογοτεχνία στη νοηματική). Σύμφωνα με τα παραπάνω, η κοινότητα των κωφών αποτελεί γλωσσική μειονότητα και όχι μια ομάδα ατόμων που μοιράζονται την ίδια αναπηρία.
Η Νοηματική Γλώσσα είναι μία πλήρης, οπτικοκινησιακή γλώσσα. Δομικά της στοιχεία αποτελούν οι χειρομορφές, η κίνηση, η κατεύθυνση και ο προσανατολισμός στον χώρο καθώς και οι εκφράσεις του προσώπου και σπανιότερα κάποιες κινήσεις του σώματος. Η δομή της δεν αποτελεί, άρα, τη γλωσσική αναπαράσταση της προφορικής γλώσσας της αντίστοιχης χώρας, διαθέτει τη δική της δομή.
Στην Ελλάδα η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα αναγνωρίστηκε ως επίσημη γλώσσα των κωφών και βαρήκοων ατόμων στα ΜΜΕ και στην Εκπαίδευση αντίστοιχα. Οι χρήστες της υπολογίζονται περίπου σε 25.000 άτομα, χωρίς να υπάρχει επίσημη καταγραφή. Η εκπαίδευση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα πραγματοποιείται από φορείς όπως το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών και η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος, από σωματεία Κωφών και ιδιωτικά κέντρα, στις οποίες διδάσκουν κατά αποκλειστικότητα κωφοί δάσκαλοι με πολυετή πρακτική εμπειρία. Στόχος της εκπαίδευσης στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα είναι η κατάκτησή της αλλά κυρίως η ανάπτυξη του κατάλληλου υπόβαθρου για δημιουργική συμμετοχή στα δρώμενα της κοινότητας, για διαπολιτισμική επικοινωνία, για μετάδοση και καλλιέργεια των γνώσεων που αποκτήθηκαν.
Οι μαθητές μας, λοιπόν, μπήκαν στον κόσμο της Νοηματικής, ανακαλύπτοντας μια καινούρια γλώσσα, έναν καινούριο τρόπο επικοινωνίας ,που τους προκάλεσε το ενδιαφέρον στην αρχή και αφού ασχολήθηκαν, τους συνεπήρε εντελώς! Αποτέλεσμα ήταν να καταφέρουν να μάθουν ένα τραγουδάκι σε Νοηματική γλώσσα και να το παρουσιάσουν στη Γιορτή Λήξης του Σχολείου μας…

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ: ΔΟΡΔΑ ΛΙΑ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΡΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ-«ΒΙΒΛΙΟΛΟΓΕΙΟΝ» ΜΙΜΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ-ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ (ΣΤ΄ ΤΑΞΗ)

Το Βιβλιολογείον δεν είναι χώρος μουσειακός αλλά ενεργός και παραγωγικός, αφού οι φοιτητές δημιουργούν, στοιχειοθετώντας και βιβλιοδετώντας, στα πλαίσια σχετικών μαθημάτων.
Στόχος των επισκέψεων των μαθητών είναι οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με την Ιστορία και τις Τέχνες του βιβλίου, ώστε να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση τους με αυτό και να εκτιμήσουν το βιβλίο στις πραγματικές του διαστάσεις, δηλαδή ως ύψιστο προϊόν του ανθρώπινου πολιτισμού. Η γνώση αυτή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της μύηση των μαθητών στον χώρο των Γραμμάτων. Ταυτόχρονα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν το παραδοσιακό τυπογραφείο που υπάρχει στον χώρο του Πανεπιστημίου.  Η υπεύθυνη καθηγήτρια του τμήματος  κ. Έφη Παπαγεωργίου, κατάφερε να προσαρμόσει τη διδασκαλία της αναλόγως και να εμπνεύσει όχι μόνο τους φοιτητές της, αλλά και μικρά παιδιά, ενώ με χαμόγελο, υπομονή προσπάθησε να εμφυσήσει στους μαθητές μας την αγάπη και τον σεβασμό για το Βιβλίο.  Μύησε τα παιδιά στον μαγικό κόσμο της βιβλιοδεσίας, όχι σε επίπεδο θεωρητικό, αλλά καθοδηγώντας τα να δημιουργήσουν βήμα-βήμα το δικό τους μοναδικό χειροποίητο βιβλίο. Τα παιδιά γνώρισαν τα υλικά και τα εργαλεία της καλλιτεχνικής βιβλιοδεσίας, έμαθαν πώς δένονται δημιουργικά οι σελίδες των βιβλίων και πώς φιλοτεχνούνται τα καλύμματά τους, εξοικειώθηκαν με τη σχετική ορολογία (ράχη, κλωστοραφή, κάλυμμα, κατάστρωμα κ.λπ.), αλλά, παράλληλα, συνειδητοποίησαν ότι η τέχνη της βιβλιοδεσίας απαιτεί μεγάλη συγκέντρωση και προσοχή, όπως και αγάπη κι υπομονή.
Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το παραδοσιακό τυπογραφείο, στο οποίο με τη βοήθεια του υπεύθυνου κ. Γρηγόρη, είδαν πώς λειτουργούσε και τύπωσαν ένα ενθύμιο, το οποίο πήραν μαζί τους.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ: ΚΑΤΣΟΥΛΙΑΝΟΥ ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ – ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ – ΛΙΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΤΗ ΓΡΑΦΙΔΑ  (ΣΤ1 & ΣΤ2 ΤΜΗΜΑΤΑ)

Το μεγαλείο του ανθρώπινου πνεύματος αποτυπώθηκε και διαφυλάχθηκε μέσα στους αιώνες, χάρη στην κοπιώδη προσπάθεια του ίδιου του ανθρώπου να εξελίξει και να βελτιώσει τους τρόπους γραφής, των γραφικών υλών και των μέσων φύλαξης και διατήρησης των γραπτών του κειμένων.
Στις 26 & 29 Νοεμβρίου 2018, στα πλαίσια του μαθήματος «Ιστορία του βιβλίου», των Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών και  υπεύθυνη διδάσκουσα την κ. Παπαγεωργίου Έφη, υλοποιήθηκε ένα καινοτόμο project με τίτλο «Ταξιδεύοντας με τη γραφή και τη γραφίδα», διάρκειας τεσσάρων ωρών στους χώρους της Παιδαγωγικής Σχολής.
Πρωταγωνιστές οι μαθητές των  Στ1΄ και Στ2 ΄ τμημάτων του σχολείου μας  και  φοιτητές του οικείου μαθήματος. Οι μαθητές πειραματίστηκαν σε πρώιμες γραφικές ύλες, γνωρίζοντας βιωματικά τα είδη γραφής, τους τρόπους γραφής, τις γραφικές ύλες και τις μορφές βιβλίου με τα οποία ο άνθρωπος της προϊστορίας και της κλασικής αρχαιότητας εκφράζονταν γραπτά, μελετούσε, διάβαζε…
Αποτύπωσαν το δικό τους γραπτό μήνυμα σε «βραχογραφία» φυσικού μεγέθους, όπως οι άνθρωποι των σπηλαίων, σε πέτρα, φύλλα δένδρων, πηλό, χαλκό, κερί, μέχρι τη φιλοτέχνηση μιας σελίδας χειρόγραφου βιβλίου, βυζαντινής τεχνοτροπίας. Μέσα γραφής: γραφίδες από ξύλο, κόκκαλο, μέταλλο, κιμωλία, πινέλα και φτερά χήνας!
Αρωγοί στην προσπάθειά τους ήταν οι φοιτητές οι οποίοι με κάθε τρόπο βοήθησαν τα παιδιά να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του project.Tα της προσπάθειας  ήταν πέρα του αναμενόμενου. Οι μαθητές μας ανταποκρίθηκαν με υποδειγματικό τρόπο, εξέπληξαν με τις δεξιότητες και την αντιληπτική τους ικανότητα, τέθηκαν προβληματισμοί ενώ εξήχθησαν γόνιμα συμπεράσματα και διαπιστώσεις για την πνευματική και πολιτιστική αξία της μακροβιότερης ιστορίας, αυτής του γραπτού λόγου. Οι μαθητές μας έζησαν μια μοναδική και ξεχωριστή εμπειρία, αφού μέσα από βιωματικές δραστηριότητες ταξίδεψαν στον χρόνο, γνωρίζοντας την εξέλιξη της γραφής.

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΔΑΣΚΑΛΕΣ: ΚΑΤΣΟΥΛΙΑΝΟΥ ΜΕΝΗ-ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ

No Responses

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.