Σχολικές Δράσεις 2017-2018

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ  (Δ2’ & Δ3’ ΤΜΗΜΑΤΑ)

Στις 20/10/2017  οι μαθητές /τριες των τμημάτων Δ2 και Δ3 με τις δασκάλες τους Τσουρίλα Παρασκευή και Λυγούρα Μαρία επισκέφτηκαν την Πυροσβεστική Υπηρεσία Φλώρινας.
Έγινε ενημέρωσή τους για το έργο της υπηρεσίας, για  την κατάσβεση και πρόληψη αστικών και δασικών πυρκαγιών, τη διάσωση και την παροχή συνδρομής σε ατυχήματα και φυσικές καταστροφές, για τον απεγκλωβισμό ατόμων. Έγινε επίδειξη των υδροφόρων και των κλιμακοφόρων οχημάτων, του πυροσβεστικού εξοπλισμού και των στολών και δόθηκαν απαντήσεις σε ερωτήματα των μαθητών.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΠΕ ΜΕΛΙΤΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑ»  (Δ2’ & Δ3’ ΤΜΗΜΑΤΑ)

Στις 13/3/2018 οι μαθητές /τριες των τμημάτων Δ2 και Δ3 με τις δασκάλες τους Τσουρίλα Παρασκευή και Λυγούρα Μαρία, συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Περιβαλλοντικές και πολιτιστικές διαδρομές στην πόλη της Φλώρινας».
Παίζοντας το παιχνίδι του « χαμένου θησαυρού», οι μαθητές  κινήθηκαν μέσα στην πόλη και γνώρισαν την πολιτιστική κληρονομιά της, ενώ στη συνέχεια επισκέφτηκαν, μέσω του περιαστικού δάσους, την ελληνιστική πόλη όπου και ξεναγήθηκαν.

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ  (Δ2′ ΤΜΗΜΑ)

Στις 3/5/2018,  οι μαθητές/τριες της Δ2 τάξης με τη δασκάλα τους Τσουρίλα Παρασκευή, επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Φλώρινας.
Ξεναγήθηκαν στα εκθέματα του κάτω ορόφου  από τον σχολικό σύμβουλο κ. Κασκαμανίδη Ιωάννη, ο οποίος είχε την καθοδήγηση της  ερευνητικής εργασίας σχετικής με το δωδεκάθεο που ανατέθηκε  στις ομάδες των μαθητών.
Ακολούθησε ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στην ολομέλεια και ένα παιχνίδι αναζήτησης των θεών σε γραμματόσημα.
Οι  δραστηριότητες λειτούργησαν ως κατακλείδα του πολιτιστικού προγράμματος «Οι 12 θεοί  του Ολύμπου» που  υλοποιήθηκε στην Τρίτη τάξη.

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΒΕΡΓΙΝΑΣ  (Δ’ ΤΑΞΗ)

Στις 8/5/2018 τα τρία τμήματα της Δ τάξης με τους δασκάλους τους, Δουμανίδη Ηλία, Τσουρίλα Παρασκευή και  Λυγούρα Μαρία, επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν στο Μουσείο Βασιλικών Τάφων της Βεργίνας.
Είδαν τους τάφους και το Ηρώον καθώς και τα μοναδικά αντικείμενα που εκτίθενται (περίτεχνες χρυσές δημιουργίες , μικρογραφικές φιγούρες προσώπων από ελεφαντόδοντο, τοιχογραφίες και ψηφιδωτά) με εντυπωσιακότερα εκθέματα την ασπίδα , την πανοπλία του Φίλιππου Β’, τη χρυσή λάρνακα και το χρυσό στεφάνι βελανιδιάς

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ  (Δ2’, ΣΤ1’ & ΣΤ2’ ΤΜΗΜΑΤΑ)

Στις 27/3/2018 οι μαθητές / τριες των Δ2, ΣΤ1και ΣΤ2 τάξεων με τις δασκάλες τους Τσουρίλα Παρασκευή, Κορτσινίδου Μελίνα και Δημητριάδου Σοφία αντίστοιχα, επισκέφτηκαν το Φεστιβάλ φυσικών επιστημών στην Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, όπου είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με  πειραματικές δραστηριότητες, επιστημονικά και τεχνολογικά μοντέλα που παρουσιάστηκαν στον χώρο του πανεπιστημίου, από φοιτητές.

ΝΟΜΟΣ – ΝΟΜΙΖΩ – ΝΟΜΙΣΜΑ  (Δ2’ & Δ3’ ΤΜΗΜΑΤΑ)

Από τις 15/5/2018  έως τις 25/5 / 2018, οι μαθητές / τριες των τμημάτων Δ2, Δ3 και Στ1 με τις δασκάλες τους Τσουρίλα  Παρασκευή, Λυγούρα  Μαρία και Κορτσινίδου Μελίνα, αντίστοιχα, συμμετείχαν και υλοποίησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νόμος – Νομίζω – Νόμισμα» της Νομισματικής Συλλογής Alpha Bank.
Μέσα από μια ειδικά σχεδιασμένη βαλίτσα, με ποικίλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες (παρουσίαση slides, επιδαπέδιο χάρτη-παζλ, κάρτες νομισμάτων, αντίγραφα αρχαίων νομισμάτων, κατασκευή νομισμάτων με πηλό σε πήλινες μήτρες, σχεδιασμό δικών τους νομισμάτων, συμπλήρωση εντύπων) οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το αρχαίο νόμισμα, έμαθαν την ιστορία, την εφεύρεση και την εξέλιξή του.

«Μια φορά και έναν καιρό σε ένα νησί βυζαντινό»  (E΄ ΤΑΞΗ)

Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας, η τάξη μας εκπόνησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μια φορά και έναν καιρό σε ένα νησί βυζαντινό…».
Η εφαρμογή του προγράμματος έγινε από τους εκπαιδευτικούς της Ε΄ τάξης  Μπιτσακάκη  Δημήτριο, Ρώμα Ζαχαρούλα και Λιασόπουλο  Δημήτριο.
Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν να φέρει τους μαθητές σε επαφή με το βυζαντινό παρελθόν της περιοχής των Πρεσπών, ώστε να γνωρίσουν τα ιστορικά κατάλοιπα και να συνειδητοποιήσουν ότι τα γεγονότα αρθρώνονται οργανικά και εξελίσσονται στον χώρο και στον χρόνο.
Για τον σκοπό αυτό τα παιδιά παρακολούθησαν ένα πρόγραμμα μουσειοπαιδαγωγικής στο Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης, όπου εργάστηκαν σε ομάδες στις αίθουσες του μουσείου. Με τα φύλλα εργασίας που τους δόθηκαν, παρατήρησαν διάφορα αντικείμενα και τον τρόπο ζωής των Βυζαντινών και τέλος κάθε ομάδα παρουσίασε το φύλλο εργασίας της.
Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφτηκαν το «βυζαντινό» παρελθόν του τόπου μας, το νησάκι του Αγίου Αχιλλείου, στη Μικρή Πρέσπα. Στάθηκαν πολύ τυχεροί γιατί η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στις 15 Μαΐου, ημέρα γιορτής του Αγίου Αχιλλείου και τους δόθηκε η ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη λειτουργία στη Βασιλική του Αγίου Αχιλλείου, μία εμπειρία μοναδική, καθώς γίνεται μία φορά τον χρόνο την ημέρα της ονομαστικής του εορτής. Μετά το τέλος της λειτουργίας οι μαθητές περιηγήθηκαν στον χώρο και με τα φύλλα εργασίας που είχαν, εργάστηκαν σε ομάδες (αγιογράφοι- ιστορικοί, αρχιτέκτονες, δημοσιογράφοι- εικαστικοί).Το τέλος της ημέρας έκλεισε με την παρουσίαση των εργασιών των ομάδων.
Η εμπειρία ήταν φανταστική. Δυστυχώς, λόγω μιας ξαφνικής μπόρας δεν μπόρεσαν να δουν και τους υπόλοιπους ναούς.
Το ταξίδι συνεχίστηκε και λίγο αργότερα. Οι μαθητές επισκέφθηκαν, σε συνέχεια του προγράμματος, τα Μετέωρα. Μία μοναδική εκδρομή με το θαυμασμό στα μάτια των παιδιών για του βράχους των Μετεώρων, καθώς και για τα μοναστήρια που επισκέφθηκαν. Η εκδρομή μας έκλεισε με τη βόλτα στην όμορφη πόλη των Τρικάλων.

   ΤΟ ΠΛΑΝΗΤΑΡΙΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 23 Μαΐου  στο σχολείο μας.
Σε μια γωνιά της αυλής μας στήθηκε το κινητό Πλανητάριο και ένα τηλεσκόπιο, τα οποία επισκέφθηκαν όλοι οι μαθητές του σχολείου μας.
Συγκεκριμένα οι τάξεις Α΄ & Β΄ παρακολούθησαν το πρόγραμμα «Ο Μαγεμένος Ύφαλος», oι τάξεις Γ΄& Δ΄ παρακολούθησαν το πρόγραμμα «Από τη Γη στο Σύμπαν» και oι τάξεις Ε’ & ΣΤ’ παρακολούθησαν το πρόγραμμα «Ακτινογραφώντας το Σύμπαν».
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από το θέαμα και την τρισδιάστατη ζωντάνια που τους προσέφερε η ημισφαιρική οθόνη πλήρους θόλου, επειδή για τα περισσότερα ήταν πρωτόγνωρη εμπειρία, καθώς δεν έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν ένα σταθερό Πλανητάριο.
Το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο, το μόνο φορητό πλανητάριο με σταθερό θόλο για υψηλής ποιότητας προβολή, προβάλλει ψηφιακές παραστάσεις ημισφαιρικής οθόνης πλήρους θόλου (360◦) σε έναν σταθερό συναρμολογούμενο θόλο διαμέτρου 6 μέτρων με επιφάνεια οθόνης 57 m2. Οι εικόνες προβάλλονται σε όλη την εσωτερική επιφάνεια του θόλου ώστε να περιβάλλουν πλήρως το κοινό, δημιουργώντας ένα απίστευτα εντυπωσιακό περιβάλλον που συναρπάζει. Δείχνοντας τις συναρπαστικές ανακαλύψεις στην εξερεύνηση του διαστήματος για τις μεγάλες τάξεις ή του βυθού για τις μικρές, συμβάλλει στην κατανόηση του κόσμου γύρω μας, ανοίγει τους ορίζοντες των μαθητών, εμπνέει και εκπαιδεύει για όσα μας περιβάλλουν για την ίδια τη Γη και τη θέση μας στο σύμπαν.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους υπεύθυνους του προγράμματος και το προσωπικό το οποίο πραγματοποίησε το πρόγραμμα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Δείτε το βίντεο το οποίο δημιουργήσαμε με όλες τις δράσεις μας

Επίσης μπορείτε να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες μας

ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ  2017-2018  (ΣΤ΄ ΤΑΞΗ)  
ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ  (13-6-2018)

Επιτέλους έφτασε ο Ιούνιος και μια ακόμη σχολική χρονιά τελειώνει. Για τους μαθητές της Στ΄ τάξης όμως είναι ημέρα αποφοίτησης από το δημοτικό. Μια μέρα πολύ σημαντική, η οποία μένει βαθιά χαραγμένη στη μνήμη τους. Έξι χρόνια δημιουργικά, γεμάτα χαρές και λύπες, γέλια και δάκρυα, ευχάριστες και δυσάρεστες στιγμές, στα οποία όμως κατέκτησαν      γνώσεις και εφόδια για το μέλλον. Πρωταγωνιστές της γιορτής λήξης, φυσικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης, που μαζί με τις δασκάλες τους κ. Κορτσινίδου Μελίνα και κ. Δημητριάδου Σοφία, έκαναν ένα αφιέρωμα στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο. Για πρώτη φορά, αποφασίσαμε να πραγματοποιηθεί η γιορτή  στην αυλή του σχολείου, εκμεταλλευόμενοι το μέγεθος και την προνομιακή της θέση   και  σε συνεργασία με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων να  ακολουθήσει γλέντι με ζωντανή ορχήστρα.
Η γιορτή ξεκίνησε με χαιρετισμό από τον διευθυντή του σχολείου μας κ. Συγκελάκη Γιώργο, από τον σχολικό σύμβουλο 3ης εκπαιδευτικής περιφέρειας Φλώρινας κ. Κασκαμανίδη Ιωάννη και τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Γέρου Κων/νο.
 Οι μαθητές με τη σειρά τους μας αποχαιρέτισαν με λόγια που έγραψαν οι ίδιοι και στη συνέχεια ανέβηκαν στη σκηνή όπου μας παρουσίασαν σκηνές από αγαπημένες ταινίες. Η δεσποινίς Πετροβασίλη, ο Ζίκος, η Πελαγία με τη Σούζη, ο κ. Μαρκοράς με τις μαθήτριες,   ο Μαυρογιαλούρος, οι αδερφές που δεν ήξεραν διαίρεση, η Μαρίνα με τον κ. «τουτέστιν», οι Φουρτουνάτζηδες και Βροντάτζηδες, παρέλασαν πάνω στη σκηνή και στη συνέχεια χόρεψαν γνωστά τραγούδια του ελληνικού κινηματογράφου. Η γιορτή συνεχίστηκε με παρουσίαση φωτογραφιών  από τα έξι χρόνια που πέρασαν στο δημοτικό και απονομή αναμνηστικών δώρων  από τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Αγκαλιές, δάκρυα χαράς και συγκίνησης όταν αποχαιρέτισαν τα παιδιά οι δασκάλες τους. Τέλος ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων, μέσα σε κλίμα συγκίνησης, απένειμε αναμνηστική πλακέτα στον πρώην υποδιευθυντή του σχολείου μας, κ. Αλεξίου Στέφανο καθώς συνταξιοδοτήθηκε.
 Ακολούθησε γλέντι με ζωντανή ορχήστρα, όπου παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικοί και προσκεκλημένοι χόρεψαν και διασκέδασαν μέχρι αργά το βράδυ. Ευχαριστούμε όλους όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους. Επίσης ευχαριστούμε όλους όσους βοήθησαν να πραγματοποιηθεί αυτή η μοναδική και απαιτητική εκδήλωση, γιατί χωρίς τη βοήθειά τους ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί.

Καλό καλοκαίρι!

Δείτε το βίντεο το οποίο δημιουργήσαμε με όλες τις δράσεις μας

Επίσης μπορείτε να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες μας

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ  (ΣΤ’ ΤΑΞΗ)

Κάθε χρόνο το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, οργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα, ένα από τα οποία είναι και το «Επισκέψεις Σχολείων στη Βουλή», το οποίο έχει σκοπό του, τη μελέτη και τη διάδοση των αρχών του κοινοβουλευτισμού και της δημοκρατίας, καθώς και τη συμμετοχή της Βουλής των Ελλήνων στα πολιτιστικά, κοινωνικά και μορφωτικά δρώμενα της χώρας.
Το Ίδρυμα με τη δράση του, συμβάλλει στην εξωστρέφεια και στο άνοιγμα της Βουλής στην κοινωνία, ενισχύοντας έτσι τους δεσμούς των πολιτών με τη Βουλή και το έργο της.
Η επιδίωξη αυτή υλοποιείται μέσα από τη δημιουργία και την προσφορά στην κοινωνία υψηλής ποιότητας πολιτιστικού και μορφωτικού έργου.
Οι στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος είναι :
Η εξοικείωση των νέων με τις αρχές και τις αξίες της κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας.
Η ενδυνάμωση της πολιτικής και ιστορικής παιδείας των νέων.
Η συμβολή στη διαμόρφωση νέων ενεργών δημοκρατικών πολιτών.
Οι επισκέψεις απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της τελευταίας τάξης (ΣΤ’) των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι επισκέπτες, μαζί με τους εκπαιδευτικούς συνοδούς τους, παρακολουθούν εκπαιδευτικά βίντεο σε ειδική αίθουσα, με θέμα την ιστορία του κτιρίου της Βουλής, τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της, καθώς και την αξία της Βουλής και της Δημοκρατίας, ξεναγούνται στην έκθεση της αίθουσας Ελευθερίου Βενιζέλου και επισκέπτονται την αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής.
Αν η επίσκεψή τους συμπίπτει με τις ώρες λειτουργίας του Κοινοβουλίου, οι μαθητές παρακολουθούν για λίγα λεπτά τη συνεδρίαση.

Την Τετάρτη,2 Μαΐου, αναχωρήσαμε το πρωί  από την  Φλώρινα 2 λεωφορεία, ένα με γονείς και ένα με τους μαθητές και μετά από ένα πολύωρο ταξίδι φτάσαμε στην Πλατεία Συντάγματος. Εκεί παρακολουθήσαμε την αλλαγή της προεδρικής φρουράς, θαυμάσαμε την πρόσοψη του κτηρίου της Βουλής των Ελλήνων και φυσικά ταΐσαμε τα περιστέρια. Στις 17:00 βρισκόμασταν στο κτήριο της Βουλής, όπου μας υποδέχτηκαν οι βουλευτές του νομού μας κ. Αντωνιάδης Ιωάννης και κ. Σέλτσας Κων/νος . Στην αρχή παρακολουθήσαμε  ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τον θεσμό της δημοκρατίας και της βουλής και για την ιστορία του κτηρίου της Βουλής των Ελλήνων. Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στην αίθουσα Ελ. Βενιζέλος, η οποία φιλοξενεί περιοδικές εκθέσεις. Τέλος επισκεφτήκαμε την αίθουσα της Ολομέλειας. Μια μοναδική και ξεχωριστή εμπειρία, αφού καθίσαμε στα έδρανα των βουλευτών. Εκεί η ξεναγός της Βουλής, μας εξήγησε με ποιον τρόπο μοιράζονται τα έδρανα στα κόμματα της βουλής και πώς κάθονται οι βουλευτές και άλλες χρήσιμες πληροφορίες. Φύγαμε εντυπωσιασμένοι για το ξενοδοχείο και το βράδυ κάναμε βόλτα στη Γλυφάδα.
Την Πέμπτη ξεναγηθήκαμε στον Ιερό βράχο της Ακρόπολης και στη συνέχεια στο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου είδαμε και θαυμάσαμε το πλήθος των μοναδικών εκθεμάτων. Κατόπιν επιβιβαστήκαμε στο μετρό για να πάμε στην Ερμού. Επιλέξαμε αυτόν τον τρόπο μετακίνησης για να ζήσουν τα παιδιά και αυτή την εμπειρία. Να γνωρίσουν τον χώρο του μετρό, να θαυμάσουν τα εκθέματα που βρίσκονται στις στάσεις και φυσικά να ταξιδέψουν έστω και για λίγο με το μετρό. Στη συνέχεια επιβιβαστήκαμε στο τρενάκι πόλης και απολαύσαμε μια ξεκούραστη  περιήγηση στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Είδαμε το  Καλλιμάρμαρο, τις στήλες του Ολυμπίου Διός, το Ζάππειο Μέγαρο κ.α. Το απόγευμα επισκεφτήκαμε τον μοναδικό και εντυπωσιακό χώρο του  Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.  T o βράδυ απολαύσαμε μια βόλτα στα μαγευτικά σοκάκια της Πλάκας και του Θησείου.
Το πρωί της Παρασκευής  επισκεφτήκαμε το Προεδρικό Μέγαρο. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του Μεγάρου και είδαμε τα ανεκτίμητα κειμήλια που υπάρχουν  εκεί. Η πιο σημαντική στιγμή  όμως ήταν, όταν συναντήσαμε  τον  πρόεδρο της Δημοκρατίας, κ. Παυλόπουλος Προκόπης, ο οποίος συζήτησε για λίγο μαζί μας και έδωσε συμβουλές στα παιδιά. Τελευταία στάση το εκπτωτικό χωριό McArthourGlen. Αρκετοί γονείς με τα παιδιά τους προτίμησαν να επισκεφτούν το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο που βρίσκεται πολύ κοντά. Άλλωστε είναι το μοναδικό που υπάρχει στη χώρα μας  γι΄ αυτό και εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία να δουν ζώα από όλο τον κόσμο και  να παρακολουθήσουν  παιχνίδια με τα δελφίνια.
Επιστρέψαμε αργά το βράδυ στην πόλη μας κουρασμένοι αλλά χορτασμένοι από εμπειρίες και εικόνες. Περάσαμε φανταστικά και αυτό οφείλεται στην άψογη οργάνωση και στη συμπεριφορά των παιδιών και των γονέων που ήταν υποδειγματική.

              ΣΥΝΟΔΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Συγκελάκης  Γεώργιος    Διευθυντής
                                                               Κορτσινίδου Μελίνα      Δασκάλα  ΣΤ1
                                                                Δημητριάδου Σοφία      Δασκάλα ΣΤ2
                                                               Αθανασιάδου Ελένη       Εκπαιδευτικός

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 2017

 Τα Χριστούγεννα είναι η αγαπημένη γιορτή των παιδιών. Γι’ αυτό και τον μήνα Δεκέμβριο, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε χριστουγεννιάτικο κλίμα στο σχολείο, αλλά και να συμμετέχουμε σε διάφορες χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις.
Φέτος αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα διαφορετικό και πρωτότυπο χριστουγεννιάτικο δέντρο για να στολίσει τον διάδρομο του σχολείου μας, ανακυκλώνοντας παράλληλα παλιά βιβλία που δεν χρησιμοποιούσαμε. Ένα δέντρο φτιαγμένο με βιβλία, που το ονομάσαμε το δέντρο της γνώσης.
Υποδεχτήκαμε την μπάντα  του δήμου στο σχολείο, η οποία έπαιξε τα κάλαντα και  χριστουγεννιάτικα τραγούδια στους μαθητές και κάναμε βόλτα στην πόλη μας με το τρενάκι της φωτιάς του δήμου Φλώρινας.
Την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου οι μαθητές της Α΄ τάξης, με τις δασκάλες τους κ. Κωτσαλίδου Δέσποινα και κ. Βέικου Σοφία, παρουσίασαν τη χριστουγεννιάτικη γιορτή στο γυμναστήριο του σχολείου μας. Οι μαθητές ντυμένοι κουραμπιέδες και μελομακάρονα προσπάθησαν να δώσουν τέλος στην παρεξήγηση για το ποιο από τα δύο γλυκά είναι πιο νόστιμο. Δεν έλειψε βέβαια και ο Αϊ-Βασίλης που μοίρασε δώρα στα παιδιά. Η γιορτή έκλεισε με χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα.

«ΑΝΘΡΑΚΕΣ…. Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ»   (Ε΄& ΣΤ’ ΤΑΞΗ)

Στις 6 και 7  Μαρτίου οι μαθητές/τριες της Στ’ και Ε΄ τάξης, αντίστοιχα, επισκέφτηκαν το Κ.Π.Ε. Μελίτης, όπου παρακολούθησαν και υλοποίησαν το βιωματικό πρόγραμμα «Άνθρακες… ο θησαυρός».
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το γνωστικό μέρος του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Κέντρου, στη Βεύη, με στόχο  την ενημέρωση των μαθητών για τους τρόπους παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές εξοικειώθηκαν με όρους όπως ενέργεια, ανανεώσιμες και μη πηγές ενέργειας, φαινόμενο του θερμοκηπίου, όξινη βροχή, κλιματική αλλαγή κ.ά.., όρους που συναντάμε στο μάθημα «Ερευνώ και ανακαλύπτω». Οι μαθητές παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό βίντεο «το ταξίδι της ηλεκτρικής ενέργειας» και στη συνέχεια χωρισμένοι σε ομάδες, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα υλικά, δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για τον σχηματισμό κάρβουνου. Πήραμε τα βάζα στο σχολείο, όμως θα πρέπει να περιμένουμε  πολλά….  χρόνια για να σχηματιστεί. Οι υπεύθυνοι του Κέντρου απάντησαν στις ερωτήσεις των παιδιών και έλυσαν διάφορες απορίες τους. Επίσης τους παρουσίασαν μια προσομοίωση κίνησης αυτοκινήτου, το οποίο χρησιμοποιεί για καύσιμο νερό, είναι φιλικό προς το περιβάλλον και φυσικά πολύ οικονομικό.
 Ακολούθησε επίσκεψη στο πεδίο εργασίας, πρώτα στα ορυχεία Αχλάδας, όπου βρέθηκαν στον τόπο από τον οποίο  γίνεται η εξόρυξη του λιγνίτη και έπειτα στον Α.Η.Σ. Μελίτης για να δουν από κοντά εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από το πρόγραμμα και αποκόμισαν πολλές καινούριες γνώσεις.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:
ΣΤ΄ ΤΑΞΗ:ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ- ΜΠΑΛΙΑΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Ε΄ΤΑΞΗ: ΜΠΙΤΣΑΚΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΡΩΜΑ ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ-ΛΙΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ  ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ     (ΣΤ΄ ΤΑΞΗ)

Στις 25 Μαΐου η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας, πραγματοποίησε ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή στα Γιάννενα, την πόλη των ασημουργών, των θρύλων και των παραδόσεων, η οποία είναι στενά συνδεδεμένη με την εποχή της τουρκοκρατίας και της ελληνικής επανάστασης, χρονική περίοδο που μελετάμε στο μάθημα της Ιστορίας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΡΟΜΗΣ
Πρώτη στάση το Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας Παύλου Βρέλλη, γνωστό και ως μουσείο κέρινων ομοιωμάτων, το μοναδικό στο είδος του που υπάρχει στην Ελλάδα. Τα εκθέματα είναι δημιουργήματα ενός και μόνο ανθρώπου, του Παύλου Βρέλλη, ο οποίος δούλεψε ακατάπαυστα για 13 χρόνια για να δημιουργήσει τον μοναδικό αυτό χώρο καθώς και τα εκθέματα. Σκοπός του καλλιτέχνη, ήταν να αναπαραστήσει ιστορικά γεγονότα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, σε φυσικό μέγεθος μέσα στο μουσείο. Φιλοξενούνται 150 κέρινα ομοιώματα και 36 ιστορικά θέματα εμπνευσμένα από σημαντικά γεγονότα της ελληνικής ιστορίας.
Φύγαμε γεμάτοι πρωτόγνωρες εικόνες και μοναδικές εμπειρίες, καθώς οι μαθητές μας είχαν τη δυνατότητα να δουν και να θαυμάσουν  ελληνικές, ιστορικές μορφές σε πραγματικό μέγεθος και να έρθουν σε επαφή με τα ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα με ένα πρωτότυπο και βιωματικό τρόπο.
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το βυζαντινό κάστρο των Ιωαννίνων, το οποίο την εποχή του Αλή Πασά, αποτελούσε το μεγαλύτερο διοικητικό κέντρο του ελλαδικού χώρου.
Τελευταία στάση το νησάκι στη λίμνη Παμβώτιδα. Τα παιδιά, όλο χαρά, επιβιβάστηκαν στο καράβι που θα μας μετέφερε στο «νησάκι χωρίς όνομα», ένα από τα ελάχιστα κατοικημένα νησιά λιμνών στην Ευρώπη. Περιηγηθήκαμε στα σοκάκια  του πέτρινου οικισμού, γευτήκαμε τοπικές λιχουδιές, θαυμάσαμε  χειροποίητα έργα τέχνης της ηπειρώτικης ασημουργίας και καταλήξαμε στο μουσείο «Αλή Πασάς». Εκεί μέσα σε ένα καταπράσινο, ήρεμο και γαλήνιο περιβάλλον οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με όπλα, κοσμήματα, παραδοσιακές φορεσιές, χρηστικά αντικείμενα της εποχής εκείνης, αλλά και προσωπικά αντικείμενα του Αλή Πασά, όπως  το περίφημο καριοφίλι του. Είδαμε επίσης το δωμάτιο στο οποίο έχασε τη ζωή του και εντυπωσιαστήκαμε από την αναπαράσταση του πνιγμού της κυρά-Φροσύνης και άλλων δεκαεπτά κοριτσιών, στη λίμνη, με διαταγή του Αλή Πασά.
Επιστρέψαμε στην πόλη μας το βράδυ κουρασμένοι, αλλά χαρούμενοι και ευχαριστημένοι από την υπέροχες στιγμές που ζήσαμε και τις γνώσεις και εμπειρίες που αποκτήσαμε κατά τη διάρκεια της εκδρομής.

Συνοδοί εκπαιδευτικοί:  Δημητριάδου Σοφία, Κορτσινίδου Μελίνα, Μπαλιάσης Ιωάννης

ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ

Σε κάθε εθνική ή τοπική επέτειο το σχολείο μας συμμετέχει στη μαθητική παρέλαση, που πραγματοποιείται στην πόλη μας, υπό τους ήχους της φιλαρμονικής ορχήστρας Φλώρινας. Μαθητές και μαθήτριες από την Ε΄ και Στ΄, φορώντας τη στολή παρέλασης του σχολείου μας, δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό και μας κάνουν υπερήφανους για την πειθαρχία και τη σοβαρότητα που δείχνουν κάθε φορά. Ο σημαιοφόρος και οι παραστάτες, μαθητές της Στ΄ τάξης, προηγούνται κρατώντας την ελληνική σημαία με περηφάνια. Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για να τιμήσουμε όλους τους ήρωες και τις ηρωίδες που πολέμησαν, ενώ πολλοί απ΄ αυτούς έχασαν τη ζωή τους υπερασπιζόμενοι την πατρίδα μας. Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας και στις μαθήτριές μας, αλλά και στον γυμναστής μας κ. Σταμπουλτζή Αθανάσιο.

«Ο ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ … ΚΟΚΚΑΛΟ»  (Γ1’ ΤΜΗΜΑ)

Μια ευχάριστη συνεργασία των δύο σχολείων ( 3ο και 2ο  δημοτικό) στα πλαίσια του προγράμματος του Δήμου Φλώρινας “Φωτιές 2017”. Για πρώτη φορά οι μαθητές δύο διαφορετικών σχολείων και τάξεων συνεργάστηκαν άψογα, διασκέδασαν, δημιούργησαν φιλικές σχέσεις μεταξύ τους και ξετύλιξαν το ταλέντο τους αν και ήταν αρκετά δύσκολο εξαιτίας των διαφορετικών ωραρίων που είχαν και των καιρικών συνθηκών που δυσκόλευαν τις μετακινήσεις τους για τις πρόβες, παρουσίασαν μια υπέροχη Χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση: “Ο Άγιος Βασίλης …κόκκαλο”, με μεγάλη απήχηση στο κοινό!!!

Υπεύθυνη δασκάλα: Πέρκα Εύη

Δείτε το βίντεο το οποίο δημιουργήσαμε με όλες τις δράσεις μας

Επίσης μπορείτε να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες μας

No Responses

  1. Ο/Η http://ivistroy.ru/ λέει:

    Awesome blog! Do you have any hints for aspiring writers?
    I’m planning to start my own site soon but I’m a little lost on everything.
    Would you recommend starting with a free platform like WordPress or go for a paid option?
    There are so many choices out there that I’m totally confused ..
    Any ideas? Thanks a lot!

  2. Ο/Η http://nastroyke-info.ru/ λέει:

    When someone writes an post he/she retains the idea of a user in his/her brain that how
    a user can understand it. So that’s why this piece of writing is perfect.
    Thanks!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *