Σχολικές Δράσεις 2016-2017

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΠΕ ΜΕΛΙΤΗΣ «ΤΑ ΔΑΣΗ ΜΑΣ … ΤΑ ΚΑΛΗ ΜΑΣ»  (Γ2’ & Γ3’ ΤΜΗΜΑΤΑ)

 Στις 22/5/2017 οι  μαθητές /τριες των τμημάτων Γ2 και Γ3 με τις δασκάλες τους Τσουρίλα Παρασκευή και Λυγούρα Μαρία και σε συνεργασία με το ΚΠΕ Μελίτης συμμετείχαν στο  βιωματικό  πρόγραμμα «Τα δάση μας… τα κάλλη μας» που πραγματοποιήθηκε στο χωριό Δροσοπηγή.
Προηγήθηκε θεωρητική ενημέρωση και ακολούθησαν δραστηριότητες και παιχνίδια στο παραποτάμιο δάσος με στόχο να γνωρίσουν  τα παιδιά, τη ζωή στο δάσος, την προσφορά του και τους κινδύνους που το απειλούν.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΕΝΥΔΡΕΙΟ & ΛΙΜΝΑΙΟ ΟΙΚΙΣΜΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ  (Γ’ ΤΑΞΗ)

Στις 16/5/2017 τα τρία τμήματα της Γ τάξης με τους δασκάλους τους, Δουμανίδη Ηλία, Τσουρίλα Παρασκευή και Λυγούρα Μαρία, επισκέφτηκαν το ενυδρείο της Καστοριάς και τον προϊστορικό οικισμό στο Δισπηλιό Καστοριάς.
Οι μαθητές/ τριες  στο ενυδρείο, ξεναγήθηκαν σε 49 αναπαραστάσεις υγρών οικοτόπων,   γνώρισαν ψάρια και οργανισμούς του γλυκού νερού αυτόχθονα, ενδημικά και ξένα και ενημερώθηκαν διεξοδικά για τον οξύρρυγχο.
Στο Δισπηλιό, οι μαθητές απέκτησαν την εικόνα ενός προϊστορικού Λιμναίου Οικισμού, καθώς επισκέφτηκαν την αναπαράστασή του με τις 8 καλύβες και τα ευρήματα της εποχής εκείνης και είδαν πώς ήταν ένα νοικοκυριό πριν από 7.500 χρόνια.

 ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ  (Β1’, Β2’, Δ1’ & Δ2’ ΤΜΗΜΑΤΑ)

Με αφορμή την ενότητα του βιβλίου στη Γλώσσα και στη Μελέτη περιβάλλοντος για τα επαγγέλματα που έχουν εξαφανιστεί, οι μαθητές/ριες των Β1’ & Β2’ τάξεων, συνοδεία των δασκάλων τους κ. Μαρινοπούλου Μαριάνθη και κ. Κωτσαλίδου  Δέσποινα, επισκέφτηκαν το Λαογραφικό Μουσείο Φλώρινας της Λέσχης Πολιτισμού.
Η υπεύθυνη του μουσείου ξενάγησε τα παιδιά στις αίθουσες του μουσείου και απάντησε με μεγάλη προθυμία στις ερωτήσεις των παιδιών  σχετικά με τις εργασίες ,τις ενδυμασίες ,τα σκεύη και τα εργαλεία των ανθρώπων της υπαίθρου του προηγούμενου αιώνα. Τα εκθέματα ήταν εντυπωσιακά και  πολύ ενδιαφέροντα.

Το Λαογραφικό Μουσείο, επίσης επισκέφτηκαν  οι Δ1’ & Δ2’ τάξεις με τους δασκάλους τους κ. Πέρκα Ευδοξία και κ. Τριανταφυλλίδη Λεωνίδα. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στις αίθουσες του μουσείου, παρατήρησαν  τα εκθέματα, εξέφρασαν απορίες ,προσπάθησαν να καταλάβουν τη χρήση των εργαλείων και αντικειμένων μιας τελείως διαφορετικής εποχής.

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ … Σ΄ΕΝΑ ΝΗΣΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ  (Ε’ ΤΑΞΗ)

Έτσι ονομάζεται το εκπαιδευτικό   πρόγραμμα που υλοποίησαν τα δύο τμήματα της Ε΄ τάξης, με την καθοδήγηση των δασκάλων τους κ. Κορτσινίδου Μελίνα και κ. Δημητριάδου Σοφία  στα  πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας. Σκοπός του προγράμματος είναι να φέρει τους μαθητές, μέσα από μια σειρά κυρίως βιωματικών δραστηριοτήτων, σε επαφή με τον βυζαντινό πολιτισμό της περιοχής των Πρεσπών και συγκεκριμένα με τις βυζαντινές εκκλησίες του Αγ. Αχιλλείου. Στόχοι του προγράμματος είναι να συνδέσουν τη βυζαντινή ιστορία με την τοπική ιστορία, να μελετήσουν και να κατανοήσουν ιστορικά και γεωμορφολογικά στοιχεία του τόπου τους, να γνωρίσουν τις βυζαντινές εκκλησίες της περιοχής τους.

Α΄ΦΑΣΗ: Διεξάγεται στην τάξη και στην αίθουσα ΤΠΕ: γνωριμία με το θέμα, σχεδιασμός, χωρισμός σε ομάδες, εντοπισμός  μέσω Google Earth  των  περιοχών  που θα επισκεφτούμε. Ακολουθεί επίσκεψη στον Ι. Ν.  Αγ. Παντελεήμονα Φλώρινας για να γνωρίσουν από κοντά την αρχιτεκτονική των ναών βασιλική με τρούλο  και να εξοικειωθούν με έννοιες και όρους που αναφέρονται σ΄ αυτούς .Η φάση αυτή ολοκληρώνεται με την επίσκεψη στη βυζαντινή πτέρυγα του Αρχαιολογικού Μουσείου Φλώρινας, όπου η κάθε ομάδα  καταγράφει σε φύλλα εργασίας  παρατηρήσεις από τις αποτοιχισμένες αγιογραφίες των εκκλησιών του Αγ. Αχιλλείου και των βυζαντινών ευρημάτων της περιοχής που εκθέτονται στο μουσείο.

Β΄ΦΑΣΗ: Περίπατος στις  βυζαντινές εκκλησίες στο νησί του Αγ. Αχιλλείου. Καταλήγουμε στον τρίκλιτο, ξυλόστεγο  ναό του Αγ. Αχιλλείου όπου οι ομάδες παρατηρούν, μελετούν και καταγράφουν σε φύλλα εργασίας.

Γ΄ΦΑΣΗ: Υλοποίηση  εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσ/νίκης στις αίθουσες του μουσείου(περιγραφή του προγράμματος  παρακάτω).

Δ΄ΦΑΣΗ: Παρουσίαση και αξιολόγηση του προγράμματος με διάφορες δραστηριότητες στην τάξη.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ  (Ε’ ΤΑΞΗ)

Η 3η φάση του προγράμματος υλοποιήθηκε στις 23-2 2017 στο μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θες/νίκης, με δύο μουσειοπαιδαγωγικά εκπαιδευτικά προγράμματα: «Βυζαντινό κάστρο » το Ε1, από τον σχολικό σύμβουλο της 3ης εκπ/κής περιφέρειας Φλώρινας  κ. Κασμανίδη Ιωάννη και  «Όψεις της καθημερινής  ζωής στην παλαιοχριστιανική εποχή» το Ε2, από την κ. Δημητριάδου Σοφία.
 ΣΤΟΧΟΙ:  να εξοικειωθούν οι μαθητές  με τον χώρο και την έννοια του μουσείου,  να προσεγγίσουν την έννοια του παρελθόντος,  να αντιληφθούν ότι τα αντικείμενα μπορούν να μας πληροφορήσουν για το παρελθόν, να εξοικειωθούν με αυτά,  να μάθουν τη χρήση τους,  να ασκήσουν την παρατηρητικότητά τους, να προωθήσουν τη συνεργατική μάθηση με την ενεργό συμμετοχή των παιδιών και φυσικά να ζήσουν μια διαφορετική και ευχάριστη  εμπειρία, κατακτώντας τη γνώση βιωματικά και βλέποντας το μουσείο σαν χώρο έρευνας, μελέτης και παρατήρησης και όχι μόνο σαν χώρο επίσκεψης.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Προηγήθηκε προετοιμασία μέσα στην τάξη όπως τι μπορώ και τι δεν μπορώ να κάνω στο μουσείο, κανόνες συμπεριφοράς, χωρισμός  σε ομάδες καθώς και στην αίθουσα ΤΠΕ, όπου μέσω google earth περιηγηθήκαμε ψηφιακά στους χώρους του μουσείου.
 Στο μουσείο η κάθε ομάδα πήρε διαφορετικό φύλλο εργασίας, βρήκε τον χώρο και τα αντικείμενα που αντιστοιχούσαν σ΄αυτό, τα συμπλήρωσε και παρουσίασε στις άλλες ομάδες τα αποτελέσματα της παρατήρησης και  της ερμηνείας. Τα παιδιά πέρασαν  δύο ώρες δημιουργικές και ευχάριστες και έφυγαν από το μουσείο γεμάτα ικανοποίηση για τις καινούριες γνώσεις  που κατέκτησαν μόνα τους.
Η επίσκεψη στη Θεσ/νίκη, δε θα μπορούσε να μην περιλαμβάνει  επίσκεψη στον Λευκό Πύργο, όπου οι μαθητές περιηγήθηκαν στις μόνιμες εκθέσεις με ακουστική ξενάγηση και απόλαυσαν τη θέα της  πόλης από τον εξώστη.
 Τα  εκπαιδευτικά  προγράμματα παρακολούθησαν 13 εκπαιδευτικοί της Α΄/θμιας  εκπ/σης   Φλώρινας, στα πλαίσια επιμορφωτικού σεμιναρίου που διοργάνωσε ο σχολικός σύμβουλος της  3ης εκπ/κης περιφέρειας του νομού μας,  κ. Κασκαμανίδης Ιωάννης , με τίτλο:« Ο κόσμος γύρω μας ως εκπαιδευτικό περιβάλλον. Το παράδειγμα του Μουσείου Βυζαντινού πολιτισμού».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ  (ΣΤ’ ΤΑΞΗ)

Κάθε χρόνο το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, οργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα, ένα από τα οποία είναι και το «Επισκέψεις Σχολείων στη Βουλή», το οποίο έχει σκοπό του, τη μελέτη και τη διάδοση των αρχών του κοινοβουλευτισμού και της δημοκρατίας, καθώς και τη συμμετοχή της Βουλής των Ελλήνων στα πολιτιστικά, κοινωνικά και μορφωτικά δρώμενα της χώρας.
Το Ίδρυμα με τη δράση του, συμβάλλει στην εξωστρέφεια και στο άνοιγμα της Βουλής στην κοινωνία, ενισχύοντας έτσι τους δεσμούς των πολιτών με τη Βουλή και το έργο της.
Η επιδίωξη αυτή υλοποιείται μέσα από τη δημιουργία και την προσφορά στην κοινωνία υψηλής ποιότητας πολιτιστικού και μορφωτικού έργου.
Οι στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος είναι :
Η εξοικείωση των νέων με τις αρχές και τις αξίες της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
Η ενδυνάμωση της πολιτικής και ιστορικής παιδείας των νέων.
Η συμβολή στη διαμόρφωση νέων ενεργών δημοκρατικών πολιτών.
Οι επισκέψεις απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της τελευταίας τάξης (ΣΤ’) των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι επισκέπτες, μαζί με τους εκπαιδευτικούς συνοδούς τους, παρακολουθούν εκπαιδευτικά βίντεο σε ειδική αίθουσα, με θέμα την ιστορία του κτιρίου της Βουλής, τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της, καθώς και την αξία της Βουλής και της Δημοκρατίας, ξεναγούνται στην έκθεση της αίθουσας Ελευθερίου Βενιζέλου και επισκέπτονται την αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής.
Αν η επίσκεψή τους συμπίπτει με τις ώρες λειτουργίας του Κοινοβουλίου, οι μαθητές παρακολουθούν για λίγα λεπτά τη συνεδρίαση.

Την Τετάρτη 8 Μαρτίου 2017  πραγματοποιήθηκε  τριήμερη εκπ/κή εκδρομή της Στ΄ τάξης στην Αθήνα.
Την πρώτη μέρα της εκδρομής, μετά από ένα πολύωρο αλλά ευχάριστο ταξίδι, φτάσαμε στην Αθήνα και τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο. Στη συνέχεια ξεκινήσαμε για την εκπαιδευτική μας επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων όπου αρχικά παρακολουθήσαμε σε ειδική αίθουσα  ένα εκπαιδευτικό βίντεο με θέμα την ιστορία του κτηρίου της Βουλής, τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της, καθώς και την αξία της Βουλής και της Δημοκρατίας. Κατόπιν ξεναγηθήκαμε στην έκθεση της αίθουσας Ελευθερίου Βενιζέλου και τέλος, επισκεφθήκαμε  την αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής.  Μετά από αυτή την εντυπωσιακή ξενάγηση παρακολουθήσαμε την αλλαγή φρουράς μπροστά από το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. Η μέρα μας έκλεισε με περιήγηση στο Μοναστηράκι και στη γραφική Πλάκα.
Τη δεύτερη μέρα πραγματοποιήσαμε την προγραμματισμένη επίσκεψη στο Προεδρικό Μέγαρο. Ενημερωθήκαμε για την ιστορία του κτηρίου και έγινε ξενάγηση στις πιο σημαντικές αίθουσες. Λίγο πριν την έξοδό μας είχαμε  μια πολύ ευχάριστη και αναπάντεχη έκπληξη : ο  ΠτΔ κ. Προκόπης Παυλόπουλος,  παρά το φορτωμένο του πρόγραμμα, μας  έκανε την τιμή να μας συναντήσει και συνομιλήσει για λίγα λεπτά μαζί μας. Αναχωρήσαμε   από το προεδρικό μέγαρο ιδιαίτερα εντυπωσιασμένοι. Στη συνέχεια, ενώ ήταν  προγραμματισμένη επίσκεψη στον βράχο της Ακρόπολης, αναγκαστήκαμε να κάνουμε μια αλλαγή στο πρόγραμμά  μας, λόγω έντονης βροχόπτωσης. Επισκεφθήκαμε, λοιπόν, το Πολεμικό Μουσείο  Αθηνών   όπου είδαμε τις πλούσιες συλλογές  πολεμικών κειμηλίων, που καλύπτουν όλες της εποχές της πολεμικής δραστηριότητας από την πρώιμη εποχή του χαλκού μέχρι σήμερα. Τέλος, η μέρα μας έκλεισε με την παρακολούθηση μουσικοχορευτικής παράστασης με τίτλο «Mamma mia» στο θέατρο Ακροπόλ.
Την τρίτη  και τελευταία μέρα της εκδρομής μας επισκεφθήκαμε τον ιερό βράχο της Ακρόπολης και με τη βοήθεια ξεναγού θαυμάσαμε από κοντά τον ναό του Παρθενώνα και τα άλλα μνημεία. Κατόπιν  επισκεφθήκαμε  το Μουσείο της Ακρόπολης που είναι ένα από τα σπουδαιότερα μουσεία διεθνώς. Στη συνέχεια πήραμε τον δρόμο της επιστροφής ολοκληρώνοντας την εκδρομή μας γεμάτοι πλούσιες εντυπώσεις,  αξέχαστες κι όμορφες στιγμές!
Η άψογη συνεργασία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών σε συνδυασμό με την επιτυχημένη οργάνωση της εκδρομής χάρισε στους μαθητές μια αξέχαστη εμπειρία !

Εκπαιδευτικοί της ΣΤ΄ τάξης:  Κατσουλιάνου  Μελπομένη                      Ρώμα Ζαχαρούλα

Συνοδοί εκπαιδευτικοί :            Δημητριάδου Σοφία                                  Κορτσινίδου Συμέλα

ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ   (3-10-2016)

Καθιερώνεται από το 2014 η πρώτη Δευτέρα κάθε Οκτωβρίου να γιορτάζεται ως ημέρα σχολικού αθλητισμού και να μη γίνονται μαθήματα. Έτσι, λαμβάνουν  χώρα αθλητικές και άλλες δραστηριότητες με συμμετοχή όλων των παιδιών είτε στην αυλή του σχολείου είτε σε χώρους με αθλητικές εγκαταστάσεις. Το μήνυμα είναι ότι τα παιδιά χρειάζονται και άλλα πράγματα πέρα από τη γνώση και τις πληροφορίες όπως  η άθληση και η καλή διατροφή. Έτσι προστατεύεται η υγεία και ενισχύεται η αυτοεκτίμησή τους. Με την καθιέρωση αυτής της ημέρας ένα έντονο μήνυμα θα περάσει στα παιδιά. Οι θεματικοί άξονες διαφοροποιούνται από χρονιά σε χρονιά.

 

Φέτος ο θεματικός άξονας ήταν: «Νιώσε τη χαρά της άθλησης χωρίς το άγχος της νίκης και τον φόβο της αποτυχίας- αθλητισμός δικαίωμα για όλους».
Αποφασίσαμε οι αθλητικές δραστηριότητες να πραγματοποιηθούν σε κάποιο  αθλοχώρο της πόλης μας. Οι γυμναστές μας κ.Σταμπουλτζής Αθανάσιος και κ. Σιώμος Σωτήρης, προετοίμασαν τα παιδιά και με  τη  βοήθεια των εκπαιδευτικών, υλοποιήθηκαν πολλές δραστηριότητες. Τα παιδιά έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια, χόρεψαν, έτρεξαν, έγραψαν μηνύματα, γέλασαν, χειροκρότησαν, ενθάρρυναν τους συμμαθητές τους, δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό. Οι εκπαιδευτικοί έγιναν για λίγο παιδιά και βρήκαν την ευκαιρία να παίξουν με τους μαθητές τους και να περάσουν ξένοιαστες στιγμές έξω από τις αίθουσες. Όλοι μαζί, μια μεγάλη ομάδα. Το μεσημέρι επιστρέψαμε στο σχολείο χαρούμενοι και ευδιάθετοι, από την  τόσο υπέροχη εκδήλωση!

 

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940  (Δ1’ & Ε2’ ΤΜΗΜΑΤΑ)

28η Οκτωβρίου 1940.Ημέρα μνήμης και εθνικής περηφάνιας. Η επέτειος του «ΟΧΙ» θυμίζει την άρνηση των Ελλήνων στις ιταλικές αξιώσεις, με αποτέλεσμα την εμπλοκή της στον β΄ παγκόσμιο πόλεμο, αλλά και όλα τα δεινά που ακολούθησαν  τους Έλληνες. Χιλιάδες Έλληνες, αλλά και Ελληνίδες, πολέμησαν με κάθε τρόπο τους Ιταλούς και αργότερα τους Γερμανούς. Μόνοι τους αντιμετώπισαν δύο υπερδυνάμεις. Έγιναν παράδειγμα προς μίμηση, για όλο τον κόσμο. Αλλά και στα μαύρα χρόνια της κατοχής, υπέφεραν πείνα κακουχίες, βασανιστήρια, απώλειες. Και τότε όμως αντιστάθηκαν με διαφορετικό τρόπο.
Όλους αυτούς τους ήρωες και τις ηρωίδες τιμήσαμε την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου, στην αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του δήμου Φλώρινας, παρουσιάζοντας τη θεατρική παράσταση «Ο Σταθμός». Σε έναν παραμεθόριο, ελληνικό σταθμό τρένων, συναντιούνται, στα χρόνια του Ελληνοϊταλικού πολέμου, άνθρωποι διαφόρων ηλικιών και καταγωγής τελείως διαφορετικοί μεταξύ τους. Έχουν όμως κάτι κοινό. Είναι οι αφανείς ήρωες αυτού του  πολέμου, ο οποίος άλλαξε τη ζωή τους τελείως. Οι στρατιώτες και η νοσοκόμα που φεύγουν για το μέτωπο, ο ταχυδρόμος που φέρνει  γράμματα από το μέτωπο και παίρνει δέματα για τους στρατιώτες, ο ενθουσιώδης τσολιάς που θεωρεί τον πόλεμο πανηγύρι, η περήφανη  μάνα που αποχαιρετά τον γιο της, η σύζυγος που προσπαθεί να εξηγήσει στον γιο της γιατί δε θα γυρίσει ποτέ ο πατέρας του, τα πεινασμένα παιδιά που περιμένουν τους πατεράδες τους, η μαθήτρια που αναρωτιέται γιατί δεν μπορεί να πάει στο σχολείο, οι ήρωες της αντίστασης. Μέσα από τις ζωές τους παρουσιάζεται το χρονικό του έπους του σαράντα.
Ήταν μια συγκινητική παράσταση με εύστοχους διαλόγους και υπέροχη μουσική και τραγούδια. Πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά, τα οποία έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό.

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΔΑΣΚΑΛΕΣ: Πέρκα Ευδοξία & Δημητριάδου Σοφία

Δείτε το βίντεο το οποίο δημιουργήσαμε με όλες τις δράσεις μας

Επίσης μπορείτε να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες μας

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΙ ΜΠΕΛΑΔΕΣ  (Α’ ΤΑΞΗ)

Η χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε στην  αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του δήμου Φλώρινας.
Τα παιδιά της Α΄ τάξης και οι δασκάλες τους  Αθανασιάδου  Ελένη  και Χρυσικού Αλεξάνδρα παρουσίασαν τη θεατρική παράσταση:
« Χριστουγεννιάτικοι μπελάδες ».
Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες ο Αϊ-Βασίλης, ξεκινά το μαγευτικό του ταξίδι με το έλκηθρο. Αυτή τη φορά το ταξίδι του κρύβει πολλές εκπλήξεις και ο αγαπημένος μας  Άγιος βρίσκεται στη φυλακή.
 Θα τα καταφέρει άραγε να μοιράσει δώρα ,αγάπη και χαρά στα παιδιά;

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ

Κάθε χρόνο όλοι οι μαθητές του σχολείου μας περιμένουν με μεγάλη προσμονή το αποκριάτικο πάρτυ που πραγματοποιούμε στο γυμναστήριο του σχολείου μας. Έτσι λοιπόν την Παρασκευή  24   Φεβρουαρίου έφτασε η πολυπόθητη μέρα. Τα παιδιά ήρθαν ντυμένοι μασκαράδες και γέμισε το σχολείο μας από χαρούμενες φωνές, γέλια, αστείες και πρωτότυπες μάσκες, περίεργες περούκες, σερπαντίνες και κομφετί. Μια  πανδαισία χρωμάτων κυριαρχούσε παντού. Για λίγες ώρες γίναμε όλοι παιδιά και το κέφι άναψε για τα καλά. Στο γυμναστήριο και στην αυλή,  παιδιά και δάσκαλοι χόρεψαν σε ρυθμούς αποκριάτικων τραγουδιών, διασκέδασαν με την ψυχή τους και μοιράστηκαν ευχάριστες και χαρούμενες στιγμές.

Η λέξη Απόκριες προέρχεται από το Βυζαντινό «Απόκρεω» και η σημασία της είναι η αποχή από το κρέας, «από» και «κρέας». Στην Ρώμη χρησιμοποιούσαν την λέξη «carnevale» που σημαίνει «αντίο κρέας». Είναι η αποχή τριών εβδομάδων πριν από την Καθαρή Δευτέρα ώστε να υποδεχτούν την Σαρακοστή.
Οι ρίζες των εορτασμών αυτών προέρχονται από την Αρχαία Ελλάδα όπου γιόρταζαν την έναρξη της νέας χρονιάς προσπαθώντας το νέο έτος να είναι ευνοϊκό και παράλληλα γιόρταζαν την αναγέννηση της φύσης με τον ερχομό της άνοιξης.
Οι εκδηλώσεις τότε δεν είχαν μεγάλη διαφορά από τις σημερινές, αφού μεταμφιέζονταν, χόρευαν, πέταγαν κομφετί.
 Γιατί μεταμφιεζόμαστε όμως; Λένε πως ξεκίνησε από μια γιορτή των Αρχαίων Ελλήνων τα Ανθεστήρια. Από τη μία γιορτή των λουλουδιών και από την άλλη γιορτή  των νεκρών και των ψυχών. Πίστευαν τότε πως κατά την διάρκεια των Ανθεστήριων άνοιγαν οι πύλες του Άδη και για 2 μέρες οι ψυχές των νεκρών ανέβαιναν στον κόσμο των ζωντανών.  Πολύς κόσμος λοιπόν θέλοντας να αναπαραστήσει τις ψυχές μεταμφιεζόταν και συμπεριφερόταν περίεργα σε συνδυασμό με περίεργο χορό. Αργότερα η γιορτή αυτή συνδέθηκε με τον Θεό Διόνυσο.
Παρόμοιες γιορτές γίνονταν από τους Βαβυλώνιους, τους Αιγυπτίους προς τιμή της Ίσιδας και τους Ρωμαίους οι οποίοι γιόρταζαν τα Διονύσια.
Στις περιόδους αυτών των γιορτών, οι άνθρωποι άφηναν τελείως ελεύθερους τους εαυτούς τους, τριγυρνώντας μασκαρεμένοι στους δρόμους και πολλές φορές παρεκτρέπονταν.

Άλλη μία γιορτή με πολύ (έστω νηστίσιμο) φαγητό, γλέντι και καλή διάθεση είναι η Καθαρή Δευτέρα.

Η Καθαρή Δευτέρα συμβολίζει την καθαρότητα ή την αγνότητα, καθώς είναι η πρώτη μέρα της Σαρακοστής, δηλαδή της μεγάλης νηστείας του Πάσχα που διαρκεί 40 μέρες όσες και οι μέρες νηστείας του Χριστού στην έρημο.

Ονομάστηκε έτσι γιατί καλούμαστε να αφήσουμε πίσω όλες τις αμαρτωλές συνήθειες, συμπεριλαμβανομένων και των αρτύσιμων, (δηλαδή των μη νηστίσιμων φαγητών), καθαρίζοντας με τον τρόπο αυτό την ψυχή και το σώμα μας.
Ο εορτασμός της Καθαρής Δευτέρας στην ύπαιθρο είναι γνωστός και ως «Κούλουμα».
Σύμφωνα με μία άποψη ο όρος είναι Αθηναϊκός και προέρχεται από τους στύλους (κολώνες) του Ολυμπίου Διός, για τους οποίους οι Αθηναίοι χρησιμοποιούσαν την Λατινική λέξη «colymna».
Όπως και να γιορτάσει κανείς την Καθαρή Δευτέρα, η μέρα απαιτεί (αν το επιτρέπει και ο καιρός φυσικά) το παραδοσιακό πέταγμα του χαρταετού.

ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ

Σε κάθε εθνική ή τοπική επέτειο το σχολείο μας συμμετέχει στη μαθητική παρέλαση, που πραγματοποιείται στην πόλη μας, υπό τους ήχους της φιλαρμονικής ορχήστρας Φλώρινας. Μαθητές και μαθήτριες από την Ε΄ και Στ΄, φορώντας τη στολή παρέλασης του σχολείου μας, δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό και μας κάνουν υπερήφανους για την πειθαρχία και τη σοβαρότητα που δείχνουν κάθε φορά. Ο σημαιοφόρος και οι παραστάτες, μαθητές της Στ΄ τάξης, προηγούνται κρατώντας την ελληνική σημαία με περηφάνια. Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για να τιμήσουμε όλους τους ήρωες και τις ηρωίδες που πολέμησαν, ενώ πολλοί απ΄ αυτούς έχασαν τη ζωή τους υπερασπιζόμενοι την πατρίδα μας. Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας και στις μαθήτριές μας, αλλά και στον γυμναστής μας κ. Σταμπουλτζή Αθανάσιο.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑΣ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗΣ

Η 6η Απριλίου έχει καθιερωθεί από την Παγκόσμια Ομοσπονδία (ITTF) ως παγκόσμια ημέρα επιτραπέζιας αντισφαίρισης. Με το σύνθημα «επιτραπέζια αντισφαίριση για όλους» σε όλο τον πλανήτη την ημέρα αυτή γίνονται διάφορες εκδηλώσεις με στόχο την γνωριμία του κόσμου με την επιτραπέζια αντισφαίριση.
Ο Αθλητικός Σύλλογος Επιτραπέζιας Αντισφαίρισης «ΣΑΡΙΣΕΣ» Φλώρινας  ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά μας, την Πέμπτη 6/4/17  και οργάνωσαν στον αύλειο χώρο του σχολείου μας, παιχνίδια και αγώνες επίδειξης. Πήραν μέρος μαθητές από την Α΄ μέχρι την Στ΄ τάξη. Στα τέσσερα τραπέζια που στήθηκαν από το πρωί μέχρι το μεσημέρι οι μαθητές μας, διασκέδασαν παίζοντας, ενημερώθηκαν για το άθλημα και τον σύλλογο και παρακολούθησαν αγώνες επίδειξης από μικρούς αθλητές των ΣΑΡΙΣΩΝ.
Στο τέλος, όλα τα παιδιά πήραν βεβαίωση συμμετοχής από την ITTF και αποχώρησαν με πολλά χαμόγελα.
Ευχαριστούμε πολύ τον πρόεδρο του σωματείου κ. Λιγούρα Γιώργο, τα μέλη και τους αθλητές για την μοναδική, δημιουργική και ευχάριστη εμπειρία που πρόσφεραν στους μαθητές μας.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ  (Π.Τ.Δ.Ε. ΦΛΩΡΙΝΑΣ)

H ομάδα Ρομποτικής του σχολείου μας, συμμετείχε στον Διαγωνισμό Ρομποτικής της WRO Hellas, στις 28 Απριλίου και παρουσίασε το παρακάτω ρομποτικό έργο.
 Το έργο αφορά μια γέφυρα, η οποία ανεβοκατεβαίνει με 2 τρόπους.
1ος  τρόπος : Με τον Αισθητήρα Απόστασης, που βλέπει ένα πλοίο να πλησιάζει, και όταν φτάνει σε κάποια απόσταση που έχουμε ορίσει (στο Scratch, με προγραμματισμό) , να το βλέπει ο αισθητήρας, ξεκινάει να ανεβαίνει, για να περάσει το πλοίο, ενώ, μετά από λίγα δευτερόλεπτα, ξανακατεβαίνει.
2ος   τρόπος :  Με τον Αισθητήρια Κλίσης, χειροκίνητα, με έναν μοχλό που δημιουργήθηκε με τα εξαρτήματα του Ρομποτικού Κιτ, με τον αισθητήρα κλίσης μέρος αυτού του μοχλού.
Κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του Φεστιβάλ, η γέφυρα παρουσιαζόταν από την ομάδα στο κονό, αλλά και σε προγραμματισμένη παρουσίαση ( PowerPoint ) όλων των έργων,  που έγινε στην Κεντρική Συνεδριακή Αίθουσα  Εκδηλώσεων του Πανεπιστημίου.
Μέλη Ομάδας Ρομποτικής
Μιχαήλ Αρετή, Ντίτουρα Ναταλία, Πασχάλη Μαρία, Σαπουνά Μαρία, Χατζηπαράσχου Ραφαέλα, Χριστοβίτσης  Χρηστογιάννης

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σιδηροπούλου Έλενα

  ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ  (ΣΤ’ ΤΑΞΗ)

Επιτέλους! Άλλη μια χρονιά έφτασε στο τέλος της και οι μαθητές θέλησαν να το γιορτάσουν. Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Κατσουλιάνου Μελπομένης και Ρώμα Ζαχαρούλας, ετοίμασαν μια φανταστική μουσικοχορευτική παράσταση με θέμα ‘’Τα Ξεφτέρια’’.
Η παράσταση παρουσιάστηκε στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του Δήμου Φλώρινας. Τα παιδιά δούλεψαν με αστείρευτο κέφι, έμαθαν τους διαλόγους, τα τραγούδια, τα χορευτικά. Η γιορτή έγινε μέσα σε κλίμα συγκίνησης από τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, καθώς παρακολούθησαν φωτογραφίες από τα προηγούμενα χρόνια τους στο δημοτικό, θυμήθηκαν ευχάριστες και δυσάρεστες στιγμές και τίμησαν τους δασκάλους τους.
Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων πρόσφερε σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης αναμνηστικά δώρα.
Μέσα σε κλίμα συγκίνησης και με τις ευχές όλων για τον καινούριο δρόμο που τους περιμένει, αποχαιρετίστηκαν.
Καλή συνέχεια στο ταξίδι σας!
Σας ευχόμαστε καλή πρόοδο και κάθε μέρα να φτάνετε ένα βήμα πιο κοντά στους στόχους σας!

Δείτε το βίντεο το οποίο δημιουργήσαμε με όλες τις δράσεις μας

Επίσης μπορείτε να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες μας

ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΟΥ ΑΠΟ ΨΗΛΑ  (Ε’ ΤΑΞΗ)

Την Τετάρτη, 7 Ιουνίου 2017, οι μαθητές της Πέμπτης τάξης, σε συνεργασία με το ΠΔΜ, βίωσαν την μοναδική εμπειρία της σύγχρονης εικονικής επίσκεψης πεδίου. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα πραγματοποίησε μια προκαθορισμένη βόλτα στην πόλη μας, ενώ η δεύτερη πραγματοποίησε την ίδια βόλτα από την αίθουσα του σχολείου τους, ζωντανά, με την βοήθεια ενός drone, παρατηρώντας όψεις που δεν είχαν δει στο παρελθόν.
Η βόλτα αυτή περιελάβανε δύο στάσεις. Η μια στην πλατεία της πόλης μας (κανόνια) και η άλλη στο δάσος (πίσω από τον Αριστοτέλη) με σκοπό οι μαθητές να παρατηρήσουν τις όψεις της βιωσιμότητας, δηλαδή τις κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές δράσεις που πραγματοποιούνται στην Φλώρινα. Ταυτόχρονα, οι μαθητές και των δύο ομάδων έπρεπε να συμπληρώσουν ένα συγκεκριμένο φύλλο εργασίας.
Το drone που μετέδιδε την ζωντανή εικόνα της πόλης στους μαθητές που βρίσκονταν στην αίθουσα του σχολείου, ξεκινώντας από το έδαφος ανέβηκε μέχρι και τα 60 μέτρα ύψος και στις δύο στάσεις, ενώ η πτήση όπως και η επίσκεψη κράτησε περίπου 20 λεπτά σε κάθε στάση. Το drone κάθε περίπου 10 μέτρα που ανέβαινε έμενε σταθερό σε εκείνο το ύψος και γύριζε προκειμένου οι μαθητές στο σχολείο να εντοπίσουν τα στοιχεία που χρειαζόντουσαν για την συμπλήρωση του φυλλαδίου αλλά και για να μπορέσουν να δουν την πόλη τους από πολλές οπτικές γωνίες που δεν έχουν καθημερινά την δυνατότητα να δουν. Αμέσως μετά, οι μαθητές στο σχολείο είχαν την δυνατότητα να γίνουν οι ίδιοι οι χειριστές του drone, δίνοντας οδηγίες σχετικά με το πού ήθελαν να προηγηθούν με το drone για να απαντήσουν στα φύλλα εργασίας τους.

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΔΑΣΚΑΛΕΣ : ΚΟΡΤΣΙΝΙΔΟΥ ΜΕΛΙΝΑ – ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ

No Responses

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.