Σχολικές Δράσεις 2015-2016

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ  ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΩΝ «ΑΦΟΙ ΔΙΝΑΚΗ»  (Γ’ ΤΑΞΗ)

Να‘ μαστε πάλι με τα Τριτάκια μας στο Εργοστάσιο Αναψυκτικών «ΑΦΟΙ ΔΙΝΑΚΗ», στην Παπαγιάννη Φλώρινας, τον Φεβρουάριο του 2016. Μας ξενάγησε ο ίδιος ο κύριος Δινάκης, εξηγώντας στα παιδιά και την παραμικρή λεπτομέρεια λειτουργίας του εργοστασίου. Αξιοσημείωτο είναι να αναφερθεί, ότι βασικό συστατικό των αναψυκτικών αυτών αποτελεί το φυσικό ξινό(ανθρακούχο) νερό, που αναβλύζει από αρχαιοτάτων χρόνων στην περιοχή.
Οι μαθητές συν τοις άλλοις απόλαυσαν και τα αναψυκτικά που τους προσφέρθηκαν.

         Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί και συνοδοί: Τριανταφυλλίδης Λεωνίδας, Δόρδα Αγλαΐα, Πέρκα Ευδοξία & Σιδέρης Αθανάσιος

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΠΕ ΜΕΛΙΤΗΣ «ΠΕΡΙΑΣΤΙΚΟ ΔΑΣΟΣ»  (Β1’ & Β2’ ΤΜΗΜΑΤΑ)

Στις 24/5/2016 οι μαθητές /τριες της Β1 τάξης με τη δασκάλα τους  Τσουρίλα Παρασκευή και της Β2 τάξης με τη δασκάλα τους Αθανασιάδου Ελένη  και σε συνεργασία με το ΚΠΕ Μελίτης συμμετείχαν σε βιωματικό  πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε στο περιαστικό δάσος της Φλώρινας. 
Μέσα από τα περιβαλλοντικά μονοπάτια αναγνώρισαν τη χλωρίδα  και την πανίδα της περιοχής, εξερεύνησαν, παρατήρησαν, φωτογράφισαν,  συμπλήρωσαν σχετικά ερωτηματολόγια, συγκέντρωσαν φυτά για το φυτολόγιο της τάξης και εκφράστηκαν εικαστικά δημιουργώντας με υλικά του δάσους.
Επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν στην ελληνιστική πόλη της Φλώρινας, στο λόφο  του Αγίου Παντελεήμονα.

ΠΑΡΚΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  (Β’ ΤΑΞΗ)

Στις 7/4/2016 οι μαθητές /τριες των τριών τμημάτων της Β τάξης, με τις δασκάλες τους Τσουρίλα Παρασκευή, Αθανασιάδου Ελένη και Χρυσικού Αλεξάνδρα επισκέφτηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής αγωγής Φλώρινας.
Ενημερώθηκαν από τους υπεύθυνους του πάρκου και από αξιωματικό της τροχαίας και ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα οδικής ασφάλειας.
Γνώρισαν τις βασικές αρχές της κυκλοφοριακής αγωγής, τα σήματα του ΚΟΚ και το πώς πρέπει να συμπεριφέρονται ως πεζοί, ως ποδηλάτες, ως οδηγοί με βιωματικό τρόπο και προσωπική συμμετοχή.
Οδηγώντας ποδήλατο και μικρά αυτοκίνητα στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο το μάθημα έγινε παιχνίδι.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ  (ΣΤ’ ΤΑΞΗ)

 Κάθε χρόνο το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, οργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα, ένα από τα οποία είναι και το «Επισκέψεις Σχολείων στη Βουλή», το οποίο έχει σκοπό του, τη μελέτη και τη διάδοση των αρχών του κοινοβουλευτισμού και της δημοκρατίας, καθώς και τη συμμετοχή της Βουλής των Ελλήνων στα πολιτιστικά, κοινωνικά και μορφωτικά δρώμενα της χώρας.
Το Ίδρυμα με τη δράση του, συμβάλλει στην εξωστρέφεια και στο άνοιγμα της Βουλής στην κοινωνία, ενισχύοντας έτσι τους δεσμούς των πολιτών με τη Βουλή και το έργο της.
Η επιδίωξη αυτή υλοποιείται μέσα από τη δημιουργία και την προσφορά στην κοινωνία υψηλής ποιότητας πολιτιστικού και μορφωτικού έργου.
Οι Στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος είναι :
Η εξοικείωση των νέων με τις αρχές και τις αξίες της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
Η ενδυνάμωση της πολιτικής και ιστορικής παιδείας των νέων.
Η συμβολή στη διαμόρφωση νέων ενεργών δημοκρατικών πολιτών.Οι επισκέψεις απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της τελευταίας τάξης (ΣΤ’) των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι επισκέπτες, μαζί με τους εκπαιδευτικούς συνοδούς τους, παρακολουθούν εκπαιδευτικά βίντεο σε ειδική αίθουσα, με θέμα την ιστορία του κτιρίου της Βουλής, τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της, καθώς και την αξία της Βουλής και της Δημοκρατίας, ξεναγούνται στην έκθεση της αίθουσας Ελευθερίου Βενιζέλου και επισκέπτονται την αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής.
Αν η επίσκεψή τους συμπίπτει με τις ώρες λειτουργίας του Κοινοβουλίου, οι μαθητές παρακολουθούν για λίγα λεπτά τη συνεδρίαση.

Έτσι και το Σχολείο μας αποφάσισε για πρώτη φορά στην ιστορία του, να συμμετάσχει σε αυτό το πρόγραμμα το έτος 2015-2016.
Ξεκινήσαμε την Τετάρτη 2-12-2015 στις 6:00 π.μ. για να προλάβουμε το ραντεβού μας στη Βουλή και επιστρέψαμε την Παρασκευή 4-12-2015 στις 11:00μ.μ.
 Αρχηγός της εκδρομής ήταν ο διευθυντής του σχολείου μας κ. Συγκελάκης Γιώργος και συνοδοί οι δασκάλες τους κ. Βότση Χριστίνα, κ. Δημητριάδου Σοφία και η εκπ/κός κ. Χρυσικού Αλέκα.
Φτάσαμε στο Σύνταγμα στις 16:00,όπου και σταθήκαμε τυχεροί καθώς παρακολουθήσαμε την αλλαγή της προεδρικής φρουράς. Όλοι μας παρακολουθήσαμε με μεγάλη προσοχή την αλλαγή των ευζώνων και φωτογραφηθήκαμε μαζί τους. Στις  17:00 ήμασταν στη Βουλή. Μοναδική και πρωτόγνωρη εμπειρία.  Στην αρχή παρακολουθήσαμε το  βίντεο στην ειδική αίθουσα, στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στην αίθουσα «Ελευθέριος Βενιζέλος» όπου φιλοξενείται η έκθεση με τίτλο «Η Δημοκρατία δικαίω ουδέποτε κατελύθη,40 χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας». Η συγκεκριμένη αίθουσα αποτελεί μια από τις πιο ιστορικές και όμορφες αίθουσες του Μεγάρου της Βουλής. Αποτελείται από την  « αίθουσα των Τροπαίων» και την «αίθουσα των Υπασπιστών». Τα σχέδια  της  ζωοφόρου, της « Αίθουσας Τροπαίων», είναι εμπνευσμένα από τον Απελευθερωτικό Αγώνα των Ελλήνων. Στην αίθουσα αυτή, στις 9-7-1961, υπογράφτηκε η συμφωνία σύνδεσης της Ελλάδας με την τότε Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ), ενώ στις 9-6-1975,  υπογράφηκε το Σύνταγμα της χώρας. Εδώ επίσης είχε τοποθετηθεί το χρυσό στεφάνι αγριελιάς που πρόσφεραν οι δημοτικοί άρχοντες της χώρας στον Ελευθέριο Βενιζέλο στις 15-9- 1920, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης για την επιτυχία της υπογραφής της Συνθήκης των Σεβρών. Η ιστορική αίθουσα χρησιμοποιείται από το 1994 για περιοδικές Εκθέσεις που διοργανώνονται από τη Βιβλιοθήκη της Βουλής. Εδώ μας περίμενε και μια ευχάριστη έκπληξη. Ο βουλευτής του νομού μας κ. Αντωνιάδης Ιωάννης πληροφορήθηκε την παρουσία μας στη Βουλή και ήρθε να μας καλωσορίσει.
 Τέλος επισκεφτήκαμε την αίθουσα Ολομέλειας της Βουλής και παρακολουθήσαμε από θεωρείο συνεδρίαση της Βουλής και συγκεκριμένα την ψήφιση του οικονομικού προϋπολογισμού. Μάλιστα ο αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Βαρεμένος Γεώργιος  χαιρέτησε το σχολείο μας. Η πρώτη μέρα τελείωσε με έναν νυχτερινό περίπατο στο κέντρο της Αθήνας.
Η επόμενη  μέρα όμως, ήταν ημέρα Πανελλαδικής Απεργίας, και τα ραντεβού κλείνονται μήνες πριν, γι΄ αυτό αναγκαστήκαμε να κάνουμε κάποιες αλλαγές στο πρόγραμμα οι οποίες μάλλον έβγαλαν κερδισμένους τους μαθητές.
Αναγκαστήκαμε να πάμε με το μετρό στην Ακρόπολη, κάτι που άρεσε πάρα πολύ στα παιδιά, μιας και τα περισσότερα  δεν το γνώριζαν. Επίσης μπορεί να μην είδαμε την Ακρόπολη από κοντά λόγω απεργίας των φυλάκων, αλλά είχαμε μια διπλή ξενάγηση στο Μουσείο της Ακρόπολης, η οποία είχε και ελάχιστο κόσμο λόγω απεργίας άλλα ησυχία που έκανε πιο ενδιαφέρουσα την ξενάγηση της κας Τζώτζη η οποία ήταν και Φλωρινιώτισσα. Απολαύσαμε όμως τον Βράχο της Ακρόπολης, πίνοντας καφέ στην ταράτσα του Μουσείου Ακρόπολης.
Τέλος επιστρέφοντας από Ακρόπολη στο Σύνταγμα, περάσαμε τυχαία από το Παιδικό Μουσείο, το οποίο ανέλπιστα μας δέχθηκε παρά το γεγονός ότι είχε κλεισμένα ραντεβού για όλο το χρόνο, λόγω ακύρωσης άλλων σχολείων την συγκεκριμένη ημέρα της απεργίας και ήταν πραγματικά ότι καλύτερο για τα παιδιά. Το Παιδικό Μουσείο είναι ειδικά  σχεδιασμένο  για να εξυπηρετεί τις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών αλλά και των γονιών και των εκπαιδευτικών που συμβάλλουν στην ανάπτυξή τους. Για  μία ώρα γίναμε όλοι παιδιά, παρατηρήσαμε, προβληματιστήκαμε, θυμηθήκαμε, πειραματιστήκαμε και κάποιοι τυχεροί έφτιαξαν κουλουράκια.
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε  «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», το οποίο ήταν ένα απέραντο εργοτάξιο, αλλά λόγω της δωρεάς ηλεκτρονικού εξοπλισμού που έκανε στο σχολείο μας, θεωρήσαμε χρέος μας να τους επισκεφθούμε για να τους ευχαριστήσουμε, να τους παραδώσουμε την εργασία για τους Εθνικούς ευεργέτες, την οποία έκαναν οι μαθητές, αλλά και πολλές ακόμα εργασίες των παιδιών και ένα καλάθι με τοπικά προϊόντα. Το βράδυ παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση «Ο Αρχοντοχωριάτης» με πρωταγωνιστή τον Γιάννη Μπέζο και άλλους γνωστούς ηθοποιούς.
Την τελευταία μέρα επισκεφτήκαμε το Αττικό Πάρκο, στο οποίο φιλοξενούνται ζώα από όλο τον κόσμο. Όλοι εντυπωσιαστήκαμε, αλλά πολύ περισσότερο με την παράσταση των δελφινιών.
Η τελευταία επίσκεψη ήταν στο Κέντρο Ιστορικής Ενημέρωσης Θερμοπυλών (Κ.Ι.Ε.Θ.) το οποίο περιλαμβάνει τρεις αίθουσες, τις εφαρμογές των οποίων έχει επιμεληθεί το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Φορώντας  ειδικά γυαλιά, παρακολουθήσαμε την ταινία εικονικής πραγματικότητας, στην οποία προβάλλονται ιστορικά στοιχεία για τη Μάχη. Στην τρίτη αίθουσα τα παιδιά ενεργοποίησαν  με την αφή τους τις οθόνες των ειδικών διαδραστικών τραπεζιών και να λάβουν με τρόπο εύληπτο όλες τις πληροφορίες, σχετικά με την ιστορία της Μάχης, αλλά και το γενικό ιστορικό περίγραμμα των Περσικών Πολέμων,  καθώς και πολλά άλλα, με έναν τρόπο απρόσμενα διασκεδαστικό.
Ευχαριστούμε γονείς και μαθητές για την άψογη συμπεριφορά τους όλες τις ημέρες, γίναμε όλοι μια παρέα και όπως θα δείτε και στο βίντεο, γυρίσαμε κουρασμένοι, αλλά ευχαριστημένοι και γεμάτοι γνώσεις και εμπειρίες.

Δείτε το βίντεο το οποίο δημιουργήσαμε με όλες τις δράσεις μας

Επίσης μπορείτε να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες μας

ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΘΕΟΙ … ΞΑΝΑ ΣΕ ΔΡΑΣΗ – ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ  (ΣΤ’ ΤΑΞΗ)

Μια ακόμη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της. Για τους μαθητές όμως της Στ΄ τάξης είναι ιδιαίτερη, αφού κλείνει μια σελίδα και ανοίγει μια καινούρια στη σχολική τους ζωή.  Τα δύο τμήματα της Στ΄ τάξης, με τις δασκάλες τους κ. Βότση Χριστίνα και κ. Δημητριάδου Σοφία, αποφάσισαν να μας αποχαιρετίσουν με μια  θεατρική παράσταση, στην οποία  έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό: «Οι δώδεκα θεοί …ξανά σε δράση», που παρουσιάστηκε στην αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του δήμου Φλώρινας. Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου, μετά από 2000 χρόνια, κατεβαίνουν στη γη και ο καθένας συναντά, ανάλογα με την ιδιότητά του,  αντίστοιχους κατοίκους της χώρας μας. Ο Διόνυσος συναντά έναν μεθυσμένο, η Αφροδίτη τη σταρ Ελλάς, η Αθηνά τους φοιτητές στο Πανεπιστήμιο, η Άρτεμις τους κυνηγούς…… Μια παράσταση με πολύ γέλιο, τραγούδια, έξυπνους διαλόγους, μέσα από την οποία όμως παρουσιάζεται η σημερινή «επίγεια» κατάσταση καθώς και τα προβλήματα που υπάρχουν.
Εμείς με τη σειρά μας τους αποχαιρετίσαμε με μία  έκπληξη. Μία παρουσίαση με φωτογραφίες τους από την Α΄ έως την Στ΄ τάξη, που περιελάβανε στιγμές από εκδρομές, γιορτές, δραστηριότητες, συμμετοχές σε εκπ/κα προγράμματα, ενώ ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων τους πρόσφερε αναμνηστικά δώρα.
 Η εκδήλωση τελείωσε με  συμβουλές και ευχές προς τα παιδιά  από: τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, τον Διευ/ντή  Α/θμιας εκπ/σης Φλώρινας κ. Σαββάκη Κίμωνα, τον σχολικό σύμβουλο 3ης εκπ/κής περιφέρειας Φλώρινας κ. Κασκαμανίδη Ιωάννη, τον διευθυντή του σχολείου μας κ. Συγκελάκη Γιώργο και  τις δασκάλες τους.
Τα συναισθήματα όλων ανάμικτα. Χαρά, νοσταλγία, συγκίνηση, άγχος, αγωνία. Γέλια και κλάματα, αλλά στο τέλος μια μεγάλη αγκαλιά μεταξύ τους και μια υπόσχεση ότι στο Γυμνάσιο θα βρίσκεται ο ένας στο πλάι του άλλου.
Καλή συνέχεια στο ταξίδι σας και μακάρι τα όνειρά σας να βγουν αληθινά!

ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Καθιερώνεται από το 2014, η πρώτη Δευτέρα κάθε Οκτωβρίου, να γιορτάζεται ως ημέρα σχολικού αθλητισμού και να μη γίνονται μαθήματα. Σε όλα τα σχολεία λαμβάνουν χώρα αθλητικές και άλλες δραστηριότητες με συμμετοχή όλων των παιδιών είτε στην αυλή του σχολείου είτε σε χώρους με αθλητικές εγκαταστάσεις. Το μήνυμα είναι ότι τα παιδιά χρειάζονται και άλλα πράγματα πέρα από τη γνώση και τις πληροφορίες όπως  η άθληση και η καλή διατροφή. Έτσι προστατεύεται η υγεία και ενισχύεται η αυτοεκτίμησή τους. Με την καθιέρωση αυτής της ημέρας ένα έντονο μήνυμα θα περάσει στα παιδιά. Οι θεματικοί άξονες διαφοροποιούνται από χρονιά σε χρονιά. Φέτος ο θεματικός άξονας ήταν: «Σχολικός Αθλητισμός – συμμετέχω και μαθαίνω τα ολυμπιακά ιδεώδη μέσα από τα ολυμπιακά και παραολυμπιακά αθλήματα».
Την Παρασκευή 9-10-2015  πραγματοποιήθηκε, στην αυλή του σχολείου μας, η ημέρα σχολικού αθλητισμού. Υπεύθυνοι  της εκδήλωσης ήταν οι  γυμναστές μας κ. Σταμπουλτζής Αθανάσιος,  κ. Σιώμος Σωτήρης και  κ. Βογδάνου Σοφία, σε  συνεργασία  με  τους  εκπαιδευτικούς του σχολείου. Έλαβαν χώρα πολλές δράσεις με κινητικό περιεχόμενο αλλά και άλλες με προβολή οπτικοακουστικού περιεχομένου. Επίσης δημιουργήθηκαν πανό και αφίσες τα οποία αναρτήθηκαν στην αυλή του σχολείου.
Περάσαμε μία σχολική μέρα διαφορετική, μακριά από τις αίθουσες και τα μαθήματα. Τα παιδιά  δημιούργησαν  συνθήματα και αφίσες, αθλήθηκαν, διασκέδασαν, έπαιξαν με τους δασκάλους τους, χειροκρότησαν τους συμμαθητές τους .Επέστρεψαν στα σπίτια τους κουρασμένα, αλλά ικανοποιημένα και  με χαμογελαστά πρόσωπα.

Δείτε το βίντεο το οποίο δημιουργήσαμε με όλες τις δράσεις μας

Επίσης μπορείτε να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες μας

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ  (ΣΤ΄ ΤΑΞΗ)


Κάθε φορά που στη ζωή μας μεταβαίνουμε από μια παλιά, οικεία κατάσταση σε μια νέα και άγνωστη κατάσταση γεννιούνται μέσα μας αντιφατικά συναισθήματα. Φόβο για το άγνωστο και ελπίδα ότι το νέο θα φέρει κάτι καλό .Μοιάζει με ταξίδι σε έναν καινούριο τόπο, το οποίο προσφέρει τη χαρά της ανακάλυψης νέων βιωμάτων και νέων προσώπων, αλλά και φόβο μήπως χαθούμε στους άγνωστους δρόμους.
Κάπως έτσι βιώνουν και τα παιδιά του δημοτικού τη μετάβασή τους στο γυμνάσιο.
Νιώθουν χαρά για το μεγάλωμά τους και τη μετάβασή τους σε μια ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα, αλλά και αγωνία  μήπως «χαθούν» στους χώρους του νέου σχολείου και αν οι νέοι φίλοι τους θα τούς συμπαθήσουν , άγχος για το αν θα κατανοήσουν τους καινούριους  δασκάλους και τα νέα μαθήματα. Ταυτόχρονα, η περίοδος αυτή, σηματοδοτείται και από μία άλλη διάσταση, την αναπτυξιακή αλλαγή καθώς το παιδί ορίζεται πλέον ως έφηβος.
Γι’ αυτούς τους λόγους αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε το βιωματικό πρόγραμμα αγωγής υγείας «Γυμνάσιο ερχόμαστε!».Συνεργαστήκαμε με το Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων ΠΕ Φλώρινας, με την υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Φλώρινας κ. Μπαφίτη Άννα, με το 2ο ΓΕΛ Φλώρινας και με το ΚΕΣΥΠ Φλώρινας.
ΣΤΟΧΟΙ: Να εκφράσουν τα παιδιά σκέψεις, ανησυχίες και συναισθήματα σχετικά με το μεγάλωμά τους και τη μετάβαση στο Γυμνάσιο, να ευαισθητοποιηθούν σε δεξιότητες που μπορούν να δράσουν προστατευτικά στο μεγάλωμά τους, να μάθουν χρήσιμες πληροφορίες για το νέο τους σχολείο, να τους δοθεί η δυνατότητα να αποχαιρετίσουν το δημοτικό, να ενημερωθούν οι γονείς τους για θέματα και προβλήματα  εφηβείας καθώς και για τη λειτουργία  του νέου σχολείου.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ: Γνωριμία με το  πρόγραμμα, προσδοκίες, ανησυχίες, στόχοι και χωρισμός σε ομάδες. Πειρασμοί, επιρροές  και αποφάσεις. Εγώ και οι φίλοι μου. Μπαίνουμε στην εφηβεία. Επίσκεψη στο Γυμνάσιο. Λύνουμε τις απορίες για τα καινούρια μαθήματα του γυμνασίου, τη βαθμολογία, τις απουσίες, τις εξετάσεις. Όλοι μαζί  θα είμαστε ένα. Ενημέρωση των γονέων από τον γυμνασιάρχη του 2ου Γυμνασίου Φλώρινας κ. Μπατμά  Αναστάσιο, από τον υπεύθυνο του Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού ΔΔΕ Φλώρινας κ. Παπαχαρίση Σπύρο, την  κ.Μπαφίτη Άννα, καθώς και από κοινωνική λειτουργό. Συμμετοχή στην ημερίδα παρουσίασης προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων  της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας, στο Νέο Πάρκο.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Τα  παιδιά απάντησαν σε φύλλα εργασίας και σε ερωτηματολόγια, δημιούργησαν αφίσες και ακροστοιχίδες, έπαιξαν παιχνίδια ρόλων  και παντομίμα , προβληματίστηκαν με διλλήματα, έγραψαν ποίημα,  έφτιαξαν τα« βραχιολάκια φιλίας»  για τους ίδιους αλλά και για τα παιδιά του γυμνασίου που ήταν υπεύθυνα στο αντίστοιχο πρόγραμμα και τους υποδέχτηκαν κατά τη επίσκεψη μας εκεί. Και φυσικά δεν μπορούσαμε να πάμε με άδεια χέρια. Ετοιμάσαμε μία  επιγραφή με την τεχνοτροπία της πυρογραφίας και γλυκά για να τους καλοπιάσουμε.
Τέλος έδωσαν ραντεβού για να πάνε όλοι μαζί στον αγιασμό και υποσχέθηκαν ότι στο Γυμνάσιο  θα εξακολουθούν να νοιάζονται ο ένας για τον άλλον.

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΔΑΣΚΑΛΕΣ: ΒΟΤΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ- ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ  (Β΄ ΤΑΞΗ)

Τα παιδιά της Β΄ τάξης και οι δασκάλες τους επισκέφθηκαν τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη «Βασιλική Πιτόσκα ».Η υπεύθυνη της βιβλιοθήκης  ξενάγησε τους μαθητές στον χώρο και κυρίως στο Παιδικό Τμήμα.
Ενημερώθηκαν για τον κανονισμό λειτουργίας της βιβλιοθήκης  καθώς και για τη διαδικασία δανεισμού.
Έγινε προσπάθεια να κατανοήσουν την αξία του βιβλίου και τον τρόπο με τον οποίο καταγράφονται και ταξινομούνται τα βιβλία.
Τέλος, τα παιδιά στον χώρο του αναγνωστηρίου διάβασαν και ξεφύλλισαν βιβλία, ζωγράφισαν αλλά και άκουσαν αφηγήσεις παραμυθιών.

ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ  (ΙΣΝ/SNF)

Το 2011 στο Σχολείο μας υπήρχε ένα παροπλισμένο εργαστήριο πληροφορικής, στο οποίο δεν δούλευε σχεδόν κανένας Υπολογιστής, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει το μάθημα με τη βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών, οι οποίες είχαν μπει για τα καλά στη ζωή μας και σε όλα τα Σχολεία.
Το ταμείο μας ήταν αρνητικό όπως και των περισσότερων Σχολείων, γιατί είναι η περίοδος που ξεκινούσε η μεγάλη οικονομική κρίση η οποία ταλαιπώρησε για αρκετά χρόνια την Ελλάδα.
Η μόνη διέξοδος ήταν οι επιστολές προς Ιδρύματα, Τράπεζες, Οργανισμούς κλπ.
Για πολλά χρόνια παρά το μεγάλο πλήθος των επιστολών μας, δεν υπήρξε ανταπόκριση μέχρι το 2015.
Ήταν η χρονιά που το ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» εισάκουσε την πρότασή μας και έστειλε μια αντιπροσωπεία η οποία επισκέφθηκε το Σχολείο μας και ενέκρινε τη Δωρεά εξοπλισμού του εργαστηρίου του Σχολείου μας με 15 Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές και διαδραστικό πίνακα.
Η μεγάλη προσφορά που άλλαξε την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης του Σχολείου μας είναι λογικό να κινητοποιήσει μαθητές και δασκάλους οι οποίοι εκτός από ένα μεγάλο ευχαριστώ θέλησαν να αναδείξουν το μεγάλο ρόλο που έπαιξαν οι δωρεές των εθνικών Ευεργετών από την ίδρυση του Ελληνικού Κράτους μέχρι σήμερα.
Δημιουργήσαμε ένα βίντεο για το εργαστήριο Πληροφορικής, από το οποίο ένα μέρος των 10 λεπτών σας παρουσιάζουμε παρακάτω το οποίο έλαβε μέρος στον πανελλήνιο Παιδικό Διαγωνισμό βίντεο και μάλιστα βραβεύθηκε.
Άλλη ομάδα ετοίμασε την παρακάτω εργασία, ενώ μια ομάδα με καλλιτεχνική φλέβα, ζωγράφισε διάφορες σχετικές εικόνες. Μπορείτε να τις δείτε μαζί με κάποιες άλλες φωτογραφίες από την ΣΤ’ Τάξη η οποία την ίδια χρονιά στα πλαίσια της επίσκεψης στη Βουλή των Ελλήνων, επισκέφθηκε το Ίδρυμα Νιάρχου το οποίο βρίσκονταν στο στάδιο κατασκευής του. Εννοείται μετά 2 χρόνια όταν ξαναπήγαμε στη Βουλή, επισκεφθήκαμε πάλι το Ίδρυμα το οποίο ήταν τελειωμένο και τέλειο.

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ

Δείτε το βίντεο Φωτογραφίες & την Εργασία
τις οποίες δημιουργήσαμε με όλες τις δράσεις μας

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ

Κάθε χρόνο όλοι οι μαθητές του σχολείου μας περιμένουν με μεγάλη προσμονή το αποκριάτικο πάρτυ που πραγματοποιούμε στο γυμναστήριο του σχολείου μας. Έτσι και φέτος  την Παρασκευή  11 Μαρτίου,  τα παιδιά ήρθαν ντυμένοι μασκαράδες και γέμισε το σχολείο μας από χαρούμενες φωνές, γέλια, αστείες και πρωτότυπες μάσκες, περίεργες περούκες, σερπαντίνες και κομφετί. Μια  πανδαισία χρωμάτων κυριαρχούσε παντού. Για λίγες ώρες γίναμε όλοι παιδιά και το κέφι άναψε για τα καλά. Στο γυμναστήριο και στην αυλή,  παιδιά και δάσκαλοι χόρεψαν σε ρυθμούς αποκριάτικων τραγουδιών, διασκέδασαν με την ψυχή τους και μοιράστηκαν ευχάριστες και χαρούμενες στιγμές.

Η λέξη Απόκριες προέρχεται από το Βυζαντινό «Απόκρεω» και η σημασία της είναι η αποχή από το κρέας, «από» και «κρέας». Στην Ρώμη χρησιμοποιούσαν την λέξη «carnevale» που σημαίνει «αντίο κρέας». Είναι η αποχή τριών εβδομάδων πριν από την Καθαρή Δευτέρα ώστε να υποδεχτούν την Σαρακοστή.
Οι ρίζες των εορτασμών αυτών προέρχονται από την Αρχαία Ελλάδα όπου γιόρταζαν την έναρξη της νέας χρονιάς προσπαθώντας το νέο έτος να είναι ευνοϊκό και παράλληλα γιόρταζαν την αναγέννηση της φύσης με τον ερχομό της άνοιξης.
Οι εκδηλώσεις τότε δεν είχαν μεγάλη διαφορά από τις σημερινές, αφού μεταμφιέζονταν, χόρευαν, πέταγαν κομφετί.
 Γιατί μεταμφιεζόμαστε όμως; Λένε πως ξεκίνησε από μια γιορτή των Αρχαίων Ελλήνων τα Ανθεστήρια. Από τη μία γιορτή των λουλουδιών και από την άλλη γιορτή  των νεκρών και των ψυχών. Πίστευαν τότε πως κατά την διάρκεια των Ανθεστήριων άνοιγαν οι πύλες του Άδη και για 2 μέρες οι ψυχές των νεκρών ανέβαιναν στον κόσμο των ζωντανών.  Πολύς κόσμος λοιπόν θέλοντας να αναπαραστήσει τις ψυχές μεταμφιεζόταν και συμπεριφερόταν περίεργα σε συνδυασμό με περίεργο χορό. Αργότερα η γιορτή αυτή συνδέθηκε με τον Θεό Διόνυσο.
Παρόμοιες γιορτές γίνονταν από τους Βαβυλώνιους, τους Αιγυπτίους προς τιμή της Ίσιδας και τους Ρωμαίους οι οποίοι γιόρταζαν τα Διονύσια.
Στις περιόδους αυτών των γιορτών, οι άνθρωποι άφηναν τελείως ελεύθερους τους εαυτούς τους, τριγυρνώντας μασκαρεμένοι στους δρόμους και πολλές φορές παρεκτρέπονταν.

Άλλη μία γιορτή με πολύ (έστω νηστίσιμο) φαγητό, γλέντι και καλή διάθεση είναι η Καθαρή Δευτέρα.

Η Καθαρή Δευτέρα συμβολίζει την καθαρότητα ή την αγνότητα, καθώς είναι η πρώτη μέρα της Σαρακοστής, δηλαδή της μεγάλης νηστείας του Πάσχα που διαρκεί 40 μέρες όσες και οι μέρες νηστείας του Χριστού στην έρημο.

Ονομάστηκε έτσι γιατί καλούμαστε να αφήσουμε πίσω όλες τις αμαρτωλές συνήθειες, συμπεριλαμβανομένων και των αρτύσιμων, (δηλαδή των μη νηστίσιμων φαγητών), καθαρίζοντας με τον τρόπο αυτό την ψυχή και το σώμα μας.
Ο εορτασμός της Καθαρής Δευτέρας στην ύπαιθρο είναι γνωστός και ως «Κούλουμα».
Σύμφωνα με μία άποψη ο όρος είναι Αθηναϊκός και προέρχεται από τους στύλους (κολώνες) του Ολυμπίου Διός, για τους οποίους οι Αθηναίοι χρησιμοποιούσαν την Λατινική λέξη «colymna».
Όπως και να γιορτάσει κανείς την Καθαρή Δευτέρα, η μέρα απαιτεί (αν το επιτρέπει και ο καιρός φυσικά) το παραδοσιακό πέταγμα του χαρταετού.

«ΑΝΘΡΑΚΕΣ…. Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ»Σ  (ΣΤ’ ΤΑΞΗ)

Στη 1 Μαρτίου οι μαθητές/τριες της Στ’ τάξης, επισκέφτηκαν το Κ.Π.Ε. Μελίτης, όπου παρακολούθησαν και υλοποίησαν το βιωματικό πρόγραμμα «Άνθρακες… ο θησαυρός».
  Το γνωστικό μέρος του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Κέντρου, στη Βεύη, με στόχο  την ενημέρωση των μαθητών για τους τρόπους παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές εξοικειώθηκαν με όρους όπως ενέργεια, ανανεώσιμες και μη πηγές ενέργειας, φαινόμενο του θερμοκηπίου, όξινη βροχή, κλιματική αλλαγή κ.ά.., όρους που συναντάμε στο μάθημα «Ερευνώ και ανακαλύπτω». Οι μαθητές παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό βίντεο «το ταξίδι της ηλεκτρικής ενέργειας» και στη συνέχεια χωρισμένοι σε ομάδες, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα υλικά, δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για τον σχηματισμό κάρβουνου. Πήραμε τα βάζα στο σχολείο, όμως θα πρέπει να περιμένουμε  πολλά….  χρόνια για να σχηματιστεί. Οι υπεύθυνοι του Κέντρου απάντησαν στις ερωτήσεις των παιδιών και έλυσαν διάφορες απορίες τους. Επίσης τους παρουσίασαν μια προσομοίωση κίνησης αυτοκινήτου, το οποίο χρησιμοποιεί για καύσιμο νερό, είναι φιλικό προς το περιβάλλον και φυσικά πολύ οικονομικό.
 Ακολούθησε επίσκεψη στο πεδίο εργασίας, πρώτα στα ορυχεία Αχλάδας, όπου βρέθηκαν στον τόπο από τον οποίο  γίνεται η εξόρυξη του λιγνίτη και έπειτα στον Α.Η.Σ. Μελίτης για να δουν από κοντά εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από το πρόγραμμα και αποκόμισαν πολλές καινούριες γνώσεις.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ – ΒΟΤΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

1η ΜΑΘΗΤΙΑΔΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ   (27-3-2016)

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΑΔΑΣ
Η Μαθητιάδα είναι μια εκπαιδευτική διοργάνωση, η οποία συγκεντρώνει κάθε δύο χρόνια σε έναν κοινό τόπο μαθητές γυμνασίων   και δημοτικών από όλους τους νομούς της Ελλάδας και της ομογένειας. Αποτελεί προσομοίωση των Ολυμπιακών Αγώνων για μαθητές, οι οποίοι δεν είναι απαραίτητα αθλητές, αλλά εθελοντές και μέσα από την οποία βιώνονται σημαντικές εμπειρίες και ταυτόχρονα οι μαθητές «παιδεύονται» σε αξίες, αρχές και ιδανικά, τα οποία αφενός αντανακλούν το πνεύμα των Ολυμπιακών Αγώνων της αρχαιότητας (σεβασμός, συμμετοχή, ευγενής άμιλλα, αγωγή σώματος και πνεύματος) και αφετέρου αποτελούν βασικό συστατικό μιας υγιούς και προοδευτικής κοινωνίας (μέριμνα για το περιβάλλον, αλληλεγγύη των λαών, κατανόηση και αποδοχή της διαφορετικότητας), με στόχο τη δημιουργία του αυριανού  ενεργού πολίτη.
Το κεντρικό σύνθημα της εκδήλωσης είναι «χωρίς το φόβο της αποτυχίας και το άγχος της νίκης» και έχει ως στόχο να μπορέσουν οι μαθητές να βιώσουν τη χαρά του «ευ αγωνίζεσθαι». Η λαμπαδηδρομία της 1ης Μαθητιάδας ξεκίνησε το ταξίδι της στις 25 Μαρτίου 2016 από την Πρώτη Σερρών και διανύοντας πόλεις και χωριά της Κεντρικής Μακεδονίας εισήλθε στη Δυτική Μακεδονία στις 26 Μαρτίου 2016 από τα όρια του Δήμου Αμυνταίου.

1η ΜΑΘΗΤΙΑΔΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Στην πόλη μας, η φλόγα της 1ης Μαθητιάδας Δυτικής Μακεδονίας, βρέθηκε στις 27 Μαρτίου. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, η Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Φλώρινας, η Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Φλώρινας η Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας και ο Δήμος Φλώρινας διοργάνωσαν την τελετή αφής της φλόγας.
Η υποδοχή της φλόγας έγινε στον κύκλο, στην είσοδο της πόλης, και ακολούθησε λαμπαδηδρόμια από κεντρικά σημεία όπου και κατέληξε στο νέο πάρκο, για την τελετή της αφής. Με τη φλόγα αναμμένη στο βωμό, ακολούθησε και το υπόλοιπο πρόγραμμα με χαιρετισμούς των φορέων της Φλώρινας και αμέσως μετά με αθλητικά και πολιτιστικά δρώμενα από μαθητές, μαθήτριες και συλλόγους.
Το σχολείο μας συμμετείχε στις εκδηλώσεις, μετά από πρόσκληση της υπεύθυνης σχολικών δραστηριοτήτων κ. Βάσιου Θεοδώρας, με το Στ2 τμήμα, το οποίο με τη δασκάλα του κ. Δημητριάδου Σοφία, ετοίμασε και παρουσίασε μία δράση σχετική με την ειρήνη.

ΠΑΡΕΛΑΣΗ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ

Σε κάθε εθνική ή τοπική επέτειο το σχολείο μας συμμετέχει στη μαθητική παρέλαση, που πραγματοποιείται στην πόλη μας, υπό τους ήχους της φιλαρμονικής ορχήστρας Φλώρινας. Μαθητές και μαθήτριες από την Ε΄ και Στ΄, φορώντας τη στολή παρέλασης του σχολείου μας, δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό και μας κάνουν υπερήφανους για την πειθαρχία και τη σοβαρότητα που δείχνουν κάθε φορά. Ο σημαιοφόρος και οι παραστάτες, μαθητές της Στ΄ τάξης, προηγούνται κρατώντας την ελληνική σημαία με περηφάνια. Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για να τιμήσουμε όλους τους ήρωες και τις ηρωίδες που πολέμησαν, ενώ πολλοί απ΄ αυτούς έχασαν τη ζωή τους υπερασπιζόμενοι την πατρίδα μας. Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας και στις μαθήτριές μας, αλλά και στον γυμναστής μας κ. Σταμπουλτζή Αθανάσιο.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΗ ΜΟΝΑΔΑ «ΟΔΥΣΣΕΑΣ»-ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  (ΣΤ’ ΤΑΞΗ)

Το «Χαμόγελο του Παιδιού» στο πλαίσιο των δράσεων του για την ενημέρωση παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών σχετικά με τα θέματα που τους απασχολούν, όπως η ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, το cyber bullying, ο σχολικός εκφοβισμός, η κακοποίηση, και άλλα δημιούργησε τον ΟΔΥΣΣΕΑ, το 1ο Κινητό Εργαστήριο Ενημέρωσης, Εκπαίδευσης & Τεχνολογίας στην Ελλάδα.
Στόχος του ΟΔΥΣΣΕΑ είναι να βρεθεί με φυσική παρουσία δίπλα σε κάθε παιδί, γονιό και εκπαιδευτικό σε όλη την Ελλάδα και να παρέχει τις υπηρεσίες του, δίνοντας έμφαση στην πρόληψη.
Βασική ιδέα είναι η επικοινωνία με τα παιδιά στη δική τους «γλώσσα», την γλώσσα της τεχνολογίας

Στις 16 Μαρτίου ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ επισκέφτηκε την πόλη μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης, με τις δασκάλες τους κ. Δημητριάδου Σοφία και κ .Βότση Χριστίνα, μετά από πρόσκληση του σχολικού  συμβούλου της 3ης εκπ/κής περιφέρειας κ. Κασκαμανίδη Γιάννη, επισκέφτηκαν την κινητή μονάδα. Εκεί ενημερώθηκαν από τους υπεύθυνους, με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών, για θέματα που αφορούν  την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο, σχολικού εκφοβισμού αλλά και παιδικής κακοποίησης καθώς και πώς μπορούν να προφυλαχτούν, αλλά και πού μπορούν να απευθυνθούν για να ζητήσουν βοήθεια αν αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα που αφορά τους παραπάνω τομείς. Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό, εξέφρασαν απορίες και προβληματισμούς που απαντήθηκαν από τους υπεύθυνους.
 Ευχαριστούμε πολύ το «Χαμόγελο του Παιδιού» για αυτή τη μοναδική ευκαιρία που μας έδωσε αλλά και για την πολυετή και ανεκτίμητη προσφορά στα παιδιά που έχουν κάθε είδους ανάγκη.

Η ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΚΑΙ Η ΤΟΠΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ  (ΣΤ΄ΤΑΞΗ)

Στις 18 Μαΐου, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος « Η γαστρονομική παράδοση της Φλώρινας και η τοπική παραγωγή» που υλοποιείται από το ΕΒΕ Φλώρινας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης, είχαν την ευκαιρία μιας περιήγησης σε τοπικές επιχειρήσεις που σχετίζονται με τη διατροφή μας. Επισκεφτήκαμε εργοστάσιο αναψυκτικών στη βιομηχανική περιοχή της Φλώρινας, οινοποιείο το Αμύνταιο, εργαστήριο αρτοπαρασκευασμάτων στο Ξινό Νερό και συνεταιρισμό παρασκευής ζυμαρικών. Η δράση αυτή είναι μέρος του Προγράμματος «Η γαστρονομική παράδοση της Φλώρινας και οι προοπτικές της τοπικής παραγωγής μας», που εφάρμοσαν Σχολικές μονάδες της Φλώρινας, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Φλώρινας, το οποίο έχει και την οικονομική υποστήριξη του Προγράμματος. 

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΔΑΣΚΑΛΕΣ: ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ & ΒΟΤΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Σε ένα πολυπληθές σχολείο όπως το δικό μας είναι λογικό να συμβαίνουν ατυχήματα αρκετά συχνά. Για αυτό και μεις καλέσαμε τους εθελοντές της «Ελληνικής ομάδας διάσωσης» με σκοπό να ενημερωθούν εκπ/κοί και μαθητές, σχετικά με την παροχή πρώτων βοηθειών.
Οι εθελοντές ανταποκρίθηκαν πρόθυμα στην πρόσκλησή μας και στις 10 Οκτωβρίου, στο γυμναστήριο του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε το σεμινάριο. Στην αρχή παρακολουθήσαμε το θεωρητικό μέρος, όπου παρουσιάστηκαν σχετικά βίντεο.
Στο δεύτερο μέρος, το πρακτικό, έγινε άσκηση με μέλη της ομάδας σχετικά με τις ενέργειες που πρέπει να κάνουμε για να προσφέρουμε τις πρώτες βοήθειες σε άτομο που χρειάζεται βοήθεια. Μάλιστα κάλεσαν και μαθητές για να ασκηθούν και τα παιδιά, αλλά και τους έδειξαν πώς πρέπει να αντιδρούν και πώς μπορούν να καλέσουν τις πρώτες βοήθειες.
Παιδιά και εκπ/κοί παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον την τόσο χρήσιμη και ωφέλιμη παρουσίαση. Ευχαριστούμε θερμά την «Ελληνική ομάδα διάσωσης» για την άμεση ανταπόκριση, την παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού, αλλά και την πρακτική άσκηση.

Δείτε το βίντεο το οποίο δημιουργήσαμε με όλες τις δράσεις μας

Επίσης μπορείτε να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες μας

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ (Β2’ & Β3’ ΤΜΗΜΑΤΑ)

Στις 10 Ιουνίου επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό μουσείο της πόλης μας.
Σκοπός της επίσκεψης να γνωρίσουν τον χώρο του μουσείου και τις υπηρεσίες που προσφέρει, να δουν τα εκθέματα από κοντά και μέσα από αυτά να γνωρίσουν την ιστορία του τόπου μας.
Προηγήθηκε προετοιμασία στην τάξη όπου αποσαφηνίσαμε τις καινούριες λέξεις  που θα συναντήσουμε, αλλά μιλήσαμε και για τη συμπεριφορά μας στο μουσείο.
Όταν φτάσαμε εκεί, η ξεναγός περιήγησε τα παιδιά σε όλες τις αίθουσες, τους εξήγησε τι έβλεπαν και απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις που έθεσαν τα παιδιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι  τα παιδιά παρακολουθούσαν με αμείωτο ενδιαφέρον καθ΄όλη τη διάρκεια της επίσκεψης, θαύμασαν τα εκθέματα, εξέφρασαν απορίες και έδειξαν υποδειγματική συμπεριφορά.

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΕΚΠ/ΚΟΙ: Αθανασιάδου Ελένη- Χρυσικού Αλέκα

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ   (Α΄ ΤΑΞΗ)

Μια υπέροχη χριστουγεννιάτικη γιορτή, παρακολουθήσαμε στο γυμναστήριο του σχολείου μας, από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α΄ τάξης,  με υπεύθυνες τις δασκάλες τους κ. Μαρινοπούλου Μαριάνθη, κ. Κωτσαλίδου Δέσποινα και κ. Γεωργίου-Βέικου Σοφία. Μέσα σε ένα γιορτινό κλίμα οι μικροί μαθητές παρουσίασαν θεατρικά δρώμενα, τραγούδησαν, χόρεψαν, σκόρπισαν χιόνι και προσπάθησαν να μας προετοιμάσουν για τις άγιες μέρες που έρχονται. Η γιορτή πλαισιώθηκε με μουσική που έπαιξαν μαθητές του σχολείου, με την καθοδήγηση του μουσικού μας κ. Σιδέρη Αθανάσιου.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ (Α1’ ΤΜΗΜΑ)

Στις 7 Απριλίου επισκεφτήκαμε το Ταχυδρομείο της πόλης μας, στα πλαίσια του μαθήματος Μελέτη του περιβάλλοντος.
Στόχοι της επίσκεψης: Να εντοπίσουν οι μαθητές τον χώρο που στεγάζεται το Ταχυδρομείο, να μάθουν πως λειτουργεί, τις υπηρεσίες που προσφέρει και να κατανοήσουν τις ενέργειες που κάνουμε για να εξυπηρετηθούμε σ’ αυτό.
Προηγήθηκε προετοιμασία στην τάξη. Συζητήσαμε για τη συμπεριφορά μας κατά τη διάρκεια της διαδρομής αλλά και στον χώρο του Ταχυδρομείου,  γράψαμε ένα γράμμα  για να το ταχυδρομήσουμε και καταγράψαμε ερωτήσεις που θα κάναμε στους υπαλλήλους του Ταχυδρομείου. Όταν φτάσαμε εκεί ο υπεύθυνος  που μας υποδέχτηκε, μας ενημέρωσε για τις υπηρεσίες που προσφέρουν τα ΕΛΤΑ όπως αποστολή και παραλαβή δεμάτων και γραμμάτων καθώς και χρημάτων, αγορά γραμματοσήμων, τρόπο πληρωμής. Κάναμε ερωτήσεις,  αγοράσαμε γραμματόσημο, βάλαμε σφραγίδες στους φακέλους και τους ρίξαμε  στο κίτρινο κουτί έξω από το Ταχυδρομείο. Περάσαμε μια υπέροχη μέρα, αποκτήσαμε γνώσεις και εμπειρίες   και επιστρέψαμε στο σχολείο γεμάτοι χαμόγελα.

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ: ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ                                

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΡΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ-«ΒΙΒΛΙΟΛΟΓΕΙΟΝ» ΜΙΜΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ – ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ (ΣΤ2’ ΤΜΗΜΑ)

Το Βιβλιολογείον δεν είναι χώρος μουσειακός αλλά ενεργός και παραγωγικός, αφού οι φοιτητές δημιουργούν, στοιχειοθετώντας και βιβλιοδετώντας, στα πλαίσια σχετικών μαθημάτων. 
Στόχος των επισκέψεων των μαθητών είναι οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με την Ιστορία και τις Τέχνες του βιβλίου, ώστε να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση τους με αυτό και να εκτιμήσουν το βιβλίο στις πραγματικές του διαστάσεις, δηλαδή ως ύψιστο προϊόν του ανθρώπινου πολιτισμού. Η γνώση αυτή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της μύηση των μαθητών στον χώρο των Γραμμάτων. Ταυτόχρονα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν το παραδοσιακό τυπογραφείο που υπάρχει στον χώρο του Πανεπιστημίου.  Η υπεύθυνη καθηγήτρια του τμήματος  κ. Έφη Παπαγεωργίου, κατάφερε να προσαρμόσει τη διδασκαλία της αναλόγως και να εμπνεύσει όχι μόνο τους φοιτητές της, αλλά και μικρά παιδιά, ενώ με χαμόγελο, υπομονή προσπάθησε να εμφυσήσει στους μαθητές μας την αγάπη και τον σεβασμό για το Βιβλίο.  Μύησε τα παιδιά στον μαγικό κόσμο της βιβλιοδεσίας, όχι σε επίπεδο θεωρητικό, αλλά καθοδηγώντας τα να δημιουργήσουν βήμα-βήμα το δικό τους μοναδικό χειροποίητο βιβλίο. Τα παιδιά γνώρισαν τα υλικά και τα εργαλεία της καλλιτεχνικής βιβλιοδεσίας, έμαθαν πώς δένονται δημιουργικά οι σελίδες των βιβλίων και πώς φιλοτεχνούνται τα καλύμματά τους, εξοικειώθηκαν με τη σχετική ορολογία (ράχη, κλωστοραφή, κάλυμμα, κατάστρωμα κ.λπ.), αλλά, παράλληλα, συνειδητοποίησαν ότι η τέχνη της βιβλιοδεσίας απαιτεί μεγάλη συγκέντρωση και προσοχή, όπως και αγάπη κι υπομονή.
Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το παραδοσιακό τυπογραφείο, στο οποίο με τη βοήθεια του υπεύθυνου κ. Γρηγόρη, είδαν πώς λειτουργούσε και τύπωσαν ένα ενθύμιο, το οποίο πήραν μαζί τους.

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ: ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ

No Responses

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.