Σχολικές Δράσεις 2014-2015

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ  (Α1’ & Β2’ ΤΜΗΜΑΤΑ)

Στις 26/2/2015 οι μαθητές /τριες των τμημάτων Α1 και Β2 με τις δασκάλες τους Τσουρίλα Παρασκευή και  Κωτσαλίδου Δέσποινα επισκέφτηκαν την Πυροσβεστική Υπηρεσία Φλώρινας, όπου ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της υπηρεσίας και έγινε επίδειξη των οχημάτων και του εξοπλισμού.
Τα παιδιά χρησιμοποίησαν τις πυροσβεστικές μάνικες, φόρεσαν κράνη, δέχτηκαν κεράσματα,   φωτογραφήθηκαν με τους  πυροσβέστες, έκαναν ζωγραφιές με θέματα σχετικά με την πυροσβεστική  και χάρισαν στην υπηρεσία τα έργα τους.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΠΕ ΜΕΛΙΤΗΣ «ΤΑ ΔΑΣΗ ΜΑΣ… ΤΑ ΚΑΛΗ ΜΑΣ»  (Α1’ & Β1’ ΤΜΗΜΑΤΑ)

Στις 4/5/2015 οι  μαθητές /τριες του τμήματος Α1’ με τη δασκάλα τους Τσουρίλα Παρασκευή και Β1’ Μαρινοπούλου Μαριάνθη, σαν συνέχεια του περιβαλλοντικού προγράμματος που υλοποιούνταν  στην τάξη «Ο φίλος μας το δάσος» και σε συνεργασία με το ΚΠΕ Μελίτης συμμετείχαν στο  βιωματικό  πρόγραμμα «Τα δάση μας… τα κάλλη μας» που πραγματοποιήθηκε στο χωριό Δροσοπηγή.
Μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες τα παιδιά έμαθαν για τον προσανατολισμό, τον υπολογισμό του ύψους και της ηλικίας των δέντρων, γνώρισαν την πανίδα και τη χλωρίδα της περιοχής, είδαν τις ανθρώπινες παρεμβάσεις, εκφράστηκαν  εικαστικά  με υλικά του δάσους.
Στην τάξη κατασκεύασαν φυτολόγιο με τα φυτά που συνέλεξαν   και μακέτες του δάσους  με πλαστελίνη.

ΕΚΘΕΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ  (ΣΤ’ ΤΑΞΗ)

  Στην αρχή του Σχ. Έτους (1-7 Οκτωβρίου 2014) η Τροχαία Φλώρινας διοργάνωσε μία Έκθεση-Εκδήλωση ,με στόχο την Οδική ασφάλεια οδηγών και πεζών. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Δήμου Φλώρινας. Την επισκεφτήκαμε με την ΣΤ τάξη του σχολείου μας και τους δασκάλους της, κ. Δόρδα  Αγλαΐα, κ. Τριανταφυλλίδη Λεωνίδα και κ. Πέρκα Ευδοξία. Εκεί τα παιδιά συμμετείχαν σε διάφορες δραστηριότητες  με τη βοήθεια Αστυνομικών. Απόλαυσαν την όλη διαδικασία και έμαθαν πάρα πολλά για την οδική συμπεριφορά.
  Με την προβολή βίντεο το τμήμα Τροχαίας ενημέρωνε μαθητές και εκπαιδευτικούς  που παρακολούθησαν την έκθεση για τα προβλήματα που δημιουργούνται στους δρόμους από την απροσεξία οδηγών αυτοκινήτων αλλά και πεζών, από τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας, από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και από τη χρήση κινητού τηλεφώνου, που οδηγούν σε τροχαία ατυχήματα, τα οποία  πολλές φορές είναι θανατηφόρα.
Στο πλαίσιο της έκθεσης τροχαίας τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να νιώσουν μέσω του προσομοιωτή καθίσματος αυτοκινήτου τα προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν, αν δεν φορούν ζώνη ασφαλείας είτε ως συνοδηγοί είτε καθισμένοι στα πίσω καθίσματα, εάν το όχημα συγκρουστεί, έστω και με μικρή ταχύτητα

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ  (Α1′ ΤΜΗΜΑ)

Στις 11/6/2015 οι  μαθητές /τριες του τμήματος Α1 με τη δασκάλα τους Τσουρίλα Παρασκευή, επισκέφτηκαν το παιδικό παράρτημα της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Φλώρινας και ενημερώθηκαν  από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό για διάφορα θέματα που αφορούν στη βιβλιοθήκη.
Στη συνέχεια έγινε από την ίδια ανάγνωση  ιστοριών από τη σειρά «Μικροί κύριοι μικρές κυρίες», τις οποίες σχολίασαν τα παιδιά και δραματοποίησαν τμήματά τους. Ξεφύλλισαν βιβλία της αρεσκείας τους και ζωγράφισαν.

ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΒΙΓΛΑΣ ΠΙΣΟΔΕΡΙΟΥ  (Δ΄,Ε΄ & ΣΤ ΄ ΤΑΞΕΙΣ)

   Στη συμβολή των οροσειρών του Βαρνούντα και του Βέρνου, 18 χμ. δυτικά από την πόλη της Φλώρινας και σε υψόμετρο 1.650 μ. έως 2.000 μ., σχηματίζεται αυχένας, όπου βρίσκεται η διάβαση Βίγλας Πισοδερίου. Στην τοποθεσία αυτή και μέσα σε δάσος από οξιές βρίσκεται ένα από τα καλύτερα Χιονοδρομικά Κέντρα της Ελλάδας.
Η θέση λέγεται Βίγλα και απέχει από τη Θεσσαλονίκη 216 χλμ. Η πρόσβαση στο Χ.Κ. Βίγλας- Πισοδερίου γίνεται πολύ άνετα μέσω της Εγνατίας οδού (Βέροια – Κοζάνη – Πτολεμαΐδα – Φλώρινα). Διαθέτει 2 σαλέ, 4 αναβατήρες και πολλές πίστες.
Σ’αυτή την πανέμορφη τοποθεσία λοιπόν, στις 2 Μαρτίου, οι Δ, Ε΄& ΣΤ΄ τάξεις, με συνοδούς τους δασκάλους τους  και τον γυμναστή του σχολείου μας κ. Σταμπουλτζή  Αθανάσιο, πραγματοποιήσαμε μία υπέροχη εκδρομή. Ευτυχώς ο καιρός ήταν σύμμαχός μας, είχε  ηλιοφάνεια και πολύ καλή θερμοκρασία για την εποχή. Τα παιδιά, φορώντας τα κατάλληλα ρούχα,  απόλαυσαν τόσο πολύ το παιχνίδι με το χιόνι, τις τσουλήθρες ,τις τούμπες και την καταπληκτική θέα, ώστε με δυσκολία, καταφέραμε να τα βάλουμε στα λεωφορεία, για να πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής. Επιστρέψαμε κουρασμένοι, αλλά ικανοποιημένοι και ευχαριστημένοι από τις  εμπειρίες που ζήσαμε.

ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Καθιερώνεται από το 2014, η πρώτη Δευτέρα κάθε Οκτωβρίου, να γιορτάζεται ως ημέρα σχολικού αθλητισμού και να μη γίνονται μαθήματα. Σε όλα τα σχολεία λαμβάνουν χώρα αθλητικές και άλλες δραστηριότητες με συμμετοχή όλων των παιδιών είτε στην αυλή του σχολείου είτε σε χώρους με αθλητικές εγκαταστάσεις. Το μήνυμα είναι ότι τα παιδιά χρειάζονται και άλλα πράγματα πέρα από τη γνώση και τις πληροφορίες όπως  η άθληση και η καλή διατροφή. Έτσι προστατεύεται η υγεία και ενισχύεται η αυτοεκτίμησή τους. Με την καθιέρωση αυτής της ημέρας ένα έντονο μήνυμα θα περάσει στα παιδιά. Οι θεματικοί άξονες διαφοροποιούνται από χρονιά σε χρονιά. Φέτος ο θεματικός άξονας ήταν:« «Ο Ρατσισμός και η Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι».
Την Παρασκευή 10-10-2014  πραγματοποιήθηκε, στην αυλή του σχολείου μας, η ημέρα σχολικού αθλητισμού. Υπεύθυνοι  της εκδήλωσης ήταν ο  γυμναστή μας κ. Σταμπουλτζής Αθανάσιος και οι  γυμνάστριες κ. Βογδάνου Σοφία και κ. Αγγελίδου Μαρία, σε  συνεργασία  με  τους  εκπαιδευτικούς του σχολείου. Έλαβαν χώρα πολλές δράσεις με κινητικό περιεχόμενο αλλά και άλλες με προβολή οπτικοακουστικού περιεχομένου. Επίσης δημιουργήθηκαν πανό και αφίσες τα οποία αναρτήθηκαν στην αυλή του σχολείου.
Περάσαμε μία σχολική μέρα διαφορετική, μακριά από τις αίθουσες και τα μαθήματα.  Δημιουργήσαμε συνθήματα σχετικά με τον θεματικό άξονα, αθληθήκαμε, διασκεδάσαμε, παίξαμε. Ζήσαμε μια υπέροχη εμπειρία. Η ημέρα έκλεισε φωνάζοντας όλοι το σύνθημα: «Όλοι είμαστε διαφορετικοί, αλλά όλοι είμαστε ίσοι»!

«ΣΕΡΦΑΡΩ ΜΕ ΜΥΑΛΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΤΟ ΚΑΛΟ!»  (Ε2’ ΤΜΗΜΑ)

 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ: ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ    

Η χρησιμότητα του διαδικτύου είναι δεδομένη για τον πολίτη της κοινωνίας της πληροφορίας και οι υπηρεσίες που προσφέρει το καθιστούν απαραίτητο και πολύτιμο εργαλείο, όχι μόνο στη μαθησιακή διαδικασία αλλά και σε όλους τους τομείς της ζωής μας. Ωστόσο η ορθή και ασφαλής αξιοποίησή του για τον ανήλικο χρήστη απαιτεί ανάπτυξη ορισμένων δεξιοτήτων. Η φύση του διαδικτύου δεν εγγυάται την  ασφάλειά του, καθώς οι δημοσιευμένες πληροφορίες δε χαρακτηρίζονται πάντα από εγκυρότητα και καταλληλότητα. Γι αυτούς τους λόγους και μετά από μία συζήτηση με τα παιδιά όπου φάνηκε η άγνοιά τους σε ότι αφορά το διαδίκτυο, αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε το παραπάνω πρόγραμμα, το  οποίο είχε διαθεματική προσέγγιση.

 ΣΚΟΠΟΣ-ΣΤΟΧΟΙ: να γνωρίσουν οι μαθητές τους κινδύνους του διαδικτύου και πώς να προστατευτούν, να εφαρμόζουν κανόνες σωστής χρήσης του διαδικτύου, να υιοθετήσουν κριτική στάση απέναντι στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στο διαδίκτυο, να γνωρίσουν τη θετική πλευρά του διαδικτύου και τις υπηρεσίες που προσφέρει.

 

ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ: Ασφαλής χρήση, αναζήτηση στο διαδίκτυο, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προστασία προσωπικών δεδομένων, διαδικτυακός εκφοβισμός, εξάρτηση στο διαδίκτυο, διαδικτυακά παιχνίδια, ενημέρωση γονέων.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Συζήτηση και καταγραφή των κινδύνων, με προβολή σχετικών βίντεο. Στο μάθημα της Πληροφορικής, με την καθοδήγηση της καθηγήτριας τους κ. Ζαγκουντίνου Θεοδώρα, δημιούργησαν συμβουλές για παιδιά,   χρησιμοποιώντας αγαπημένους ήρωες  των  κόμικς. 
Επιλογή  κατάλληλης  ιστοσελίδας, απαντώντας σε  φύλλα εργασίας και ερευνώντας στο διαδίκτυο. Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο VAKE(θέτω διλημματικές καταστάσεις), συζητήσαμε πώς  αναγνωρίζουμε, αλλά και πώς αποφεύγουμε τους δήθεν «ηλεκτρονικούς φίλους».
Συμμετοχή στην τηλεδιάσκεψη που διοργάνωσε η Δίωξη Ηλεκτρονικού εγκλήματος με θέμα «κίνδυνοι στο διαδίκτυο».
Έρευνα με σύνταξη ερωτηματολογίων σχετικά με το θέμα, τα οποία  συμπλήρωσαν  μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης του σχολείου μας- αποκωδικοποίηση –ηλεκτρονική καταγραφή συμπερασμάτων χρησιμοποιώντας τα υπολογιστικά φύλλα excel. Ποίημα με συμβουλές για σωστή χρήση του διαδικτύου με τίτλο: «Στο διαδίκτυο όταν μπείτε», το οποίο επένδυσε με μουσική, ο μουσικός  μας κ. Σιδέρης Αθανάσιος.
Ενημέρωση των  γονέων  του σχολείου μας από την κ. Μπαφίτη Άννα, υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Φλώρινας, και από τον κ. Κασκαμανίδη Ιωάννη, σχολικό σύμβουλο,  με θέματα: «ρητορική του μίσους και εκφοβισμός στο διαδίκτυο» και «θετικές πλευρές του διαδικτύου», αντίστοιχα. Ακολούθησε συζήτηση, τέθηκαν προβληματισμοί και απορίες εκ μέρος των γονέων και δόθηκαν απαντήσεις.
Συμμετοχή στην εκδήλωση του Συμβουλευτικού σταθμού νέων Φλώρινας για το ασφαλές  διαδίκτυο, με προβολή των οδηγιών-κόμικς και παρουσίαση  του τραγουδιού «Στο διαδίκτυο όταν μπείτε».
Μέσα από βιωματικές και διασκεδαστικές δραστηριότητες, τα παιδιά εμπλούτισαν τις γνώσεις τους σχετικά με το διαδίκτυο, έμαθαν πώς να προστατευτούν από τους κινδύνους που υπάρχουν, αλλά και πώς να το χρησιμοποιούν σωστά.

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Ο Δεκέμβριος είναι παραδοσιακά ο μήνας που πραγματοποιούνται διάφορες χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες σε όλα τα τμήματα. Μπαίνουμε όλοι σε κλίμα γιορτινό και φυσικά το ίδιο συμβαίνει και στα σχολεία. Τα παιδιά περιμένουν με μεγάλη προσμονή τις γιορτινές ημέρες που ακολουθούν και με μεγάλη προθυμία και ευχάριστη διάθεση συμμετέχουν στις δραστηριότητες που γίνονται.
Έτσι και το σχολείο μας από τις πρώτες μέρες του Δεκεμβρίου μπήκε σε γιορτινό κλίμα. Στολίσαμε τις αίθουσες, φτιάξαμε χριστουγεννιάτικες κατασκευές, στολίσαμε χριστουγεννιάτικο δέντρο σε κάθε αίθουσα, τραγουδήσαμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια.
Ο διευθυντής του σχολείου μας κ. Συγκελάκης Γιώργος, η κ. Ζάχου Ιωάννα και η κ. Μήσσια Καρολίνα με αντιπροσωπεία μαθητών μας, συμμετείχαν στη χριστουγεννιάτικη εκδήλωση της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας με θέμα την παράδοση.
Συγκεκριμένα σε μια πολύ ωραία εκδήλωση με τη συμμετοχή όλων των σχολείων της Φλώρινας στολίσαμε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο της περιφέρειας με παραδοσιακά προϊόντα..

Την Τρίτη 23 Δεκεμβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης με τις δασκάλες τους κ. Τσουρίλα Παρασκευή, κ. Αθανασιάδου Ελένη και κ. Χρυσικού Αλεξάνδρα, πραγματοποίησαν στο γυμναστήριο του σχολείου μας την καθιερωμένη χριστουγεννιάτικη γιορτή με τραγούδια, χορευτικά, ποιήματα και θεατρικά δρώμενα. Μαθητές του σχολείου, με τη βοήθεια του μουσικού μας κ. Σιδέρη Αθανάσιου, τους συνόδεψαν παίζοντας χριστουγεννιάτικα τραγούδια με τα μουσικά τους όργανα.
Η γιορτή έκλεισε με τα κάλαντα που τραγουδήσαμε όλοι μαζί.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ «ΒΙΒΛΙΟΛΟΓΕΙΟΝ» Π.Τ.Δ.Ε. ΦΛΩΡΙΝΑΣ  (ΣΤ’ ΤΑΞΗ)

Στην Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας λειτουργεί το Εργαστήριο Αγωγής για το Βιβλίο – Βιβλιολογείον «Μίμης Σουλιώτης». Το Βιβλιολογείον δεν είναι χώρος μουσειακός, αλλά ενεργός και παραγωγικός, αφού οι φοιτητές δημιουργούν, στοιχειοθετώντας και βιβλιοδετώντας, στο πλαίσιο σχετικών μαθημάτων.
Το «Βιβλιολογείον» λοιπόν άνοιξε τις πύλες του για τους μαθητές της Φλώρινας και όλης της Δυτικής Μακεδονίας. Στόχος είναι να έρθουν σε επαφή με την Ιστορία και τις Τέχνες του βιβλίου, ώστε να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση τους με αυτό και να εκτιμήσουν το βιβλίο στις πραγματικές του διαστάσεις, δηλαδή ως ύψιστο προϊόν του ανθρώπινου πολιτισμού.
Επισκεφτήκαμε το Βιβλιολογείον στις 19-9-2014 με την  ΣΤ΄ τάξη και τους  δασκάλους των τριών τμημάτων κ. Αγλαΐα Δόρδα, κ. Πέρκα Ευδοξία και κ. Τριανταφυλλίδη Λεωνίδα. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν  πρώτα στον χώρο του Τυπογραφείου, όπου ο τυπογράφος κ. Αλεξίου τα βοήθησε να στοιχειοθετήσουν  και να τυπώσουν ένα  φυλλάδιο με την ονομασία του  σχολείου μας. Κατόπιν η διδάσκουσα του εργαστηρίου κ. Έφη Παπαγεωργίου-Ισπυρίδη τους παρουσίασε τα μηχανήματα και τη διαδικασία βιβλιοδεσίας(ράψιμο, δέσιμο σελίδων, σκληρού εξωφύλλου, προσθήκη εικόνων και στοιχείων εσωτερικής διακόσμησης).Εντύπωση έκανε στα παιδιά μια μινιατούρα βιβλίου!
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα παιδιά παρακολούθησαν και συμμετείχαν καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος με αμείωτο ενδιαφέρον.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Τις λεπτομέρειες σχετικά με την ορολογία για τη σύνταξη του άρθρου καθώς και τα ονόματα των υπευθύνων του Εργαστηρίου, μάς έδωσε η θεατρολόγος του σχολείου μας Κυριακή Κάσση, η οποία εκείνο το διάστημα ήταν φοιτήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας και παρακολουθούσε το συγκεκριμένο μάθημα «ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ».

ΕΠΕΤΕΙΟΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

Την Τρίτη 24 Μαρτίου 2015,το σχολείο μας τίμησε τους ήρωες του 1821,οι οποίοι με τη γενναιότητά τους και την αντρειοσύνη  τους  οδήγησαν στην απελευθέρωση των Ελλήνων από τους Τούρκους. Υπεύθυνοι της γιορτής ήταν οι μαθητές/ριες των Β1 και Γ1 τάξεων με τις  δασκάλες  τους κ.  Μαρινοπούλου Μαριάνθη και κ. Λυγούρα Μαρία.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες ντυμένοι με τις παραδοσιακές  στολές απήγγειλαν ποιήματα,  παρουσίασαν σχετικά θεατρικά δρώμενα, ενώ η χορωδία μας με την καθοδήγηση του μουσικού  μας κ. Σιδέρη Αθανάσιου και της δασκάλας κ. Δόρδα  Αγλαΐα τραγούδησαν επετειακά τραγούδια. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι η γιορτή αυτή είναι διπλή. Εθνική και θρησκευτική. Γιορτάζουμε και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Γι αυτό οι μαθητές παρουσίασαν με αναπαράσταση του Ευαγγελισμού. Η γιορτή έκλεισε με παραδοσιακούς χορούς  που χόρεψαν τα παιδιά και το ζεστό χειροκρότημα των γονέων και των συμμαθητών  των παιδιών, που παρακολούθησαν την εκδήλωση.

Ο ΒΑΣΙΛΗΣ,Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΙ ΤΑ «ΜΑΓΙΚΑ» ΧΡΩΜΑΤΑ   (ΣΤ2’ ΤΑΞΗ «ΜΕΘΟΔΟΣ VaKE»)

Την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου, στο τμήμα ΣΤ2 του σχολείου μας με υπεύθυνο δάσκαλο τον  κ. Τριανταφυλλίδη Λεωνίδα,  υλοποιήθηκε  παρέμβαση στο μάθημα της Γεωγραφίας, στο κεφάλαιο «Γλώσσες και θρησκείες», με τη μέθοδο Vake,από τη μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΠΔΜ  κ. Χριστοδούλου Παναγιώτα. Η παρέμβαση  ήταν μία από τις δράσεις του εργαστηριακού σεμιναρίου που διοργάνωσε ο σχολικός σύμβουλος της 3ης εκπαιδευτικής περιφέρειας  Φλώρινας κ. Κασκαμανίδης Ιωάννης σε  συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας και τον αναπληρωτή καθηγητή κ. Δημήτριο Πνευματικό  με τίτλο:
« Ο Βασίλης, ο Γιάννης και τα “μαγικά” χρώματα: Οικοδομώντας αξίες και γνώσεις στο δημοτικό σχολείο».Tην παρέμβαση παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί που είχαν δηλώσει συμμετοχή στο παραπάνω σεμινάριο.
Στην αρχή τέθηκε το δίλημμα στην ολομέλεια της τάξης, έγινε κατανοητό με συζήτηση που ακολούθησε καθώς και οι αξίες που διακυβεύονται. Οι μαθητές πήραν την πρώτη απόφαση και αιτιολόγησαν με επιχειρήματα γιατί είναι υπέρ ή κατά και στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες και εργάστηκαν άλλοτε σαν τάξη και άλλοτε σαν ομάδα. Έχοντας φύλλα εργασίας και ηλεκτρονικούς υπολογιστές αναζήτησαν πληροφορίες για να εδραιώσουν  την άποψή τους. Οι μαθητές αντάλλαξαν πληροφορίες μεταξύ τους, διατύπωσαν επιχειρήματα, τοποθετήθηκαν εκ νέου με βάση τις νέες γνώσεις. Επιπρόσθετα, οι μαθητές που άλλαξαν θέση ή υιοθέτησαν άλλη επιχειρηματολογία αναστοχάζονται για το πιο στοιχείο ήταν αυτό που τους οδήγησε να αλλάξουν άποψη. Οι μαθητές αυτοοργανώνονται, ενώ ο δάσκαλος διαχειρίζεται την κατάσταση και δρα συμβουλευτικά. Η όλη διαδικασία ολοκληρώθηκε με την κεφαλαιοποίηση της αναζήτησης και της συζήτησης. Οι μαθητές διαπίστωσαν ότι δεν υπάρχουν πάντοτε μοναδικές λύσεις στα διλήμματά τους και πως προτάσσοντας διαφορετικές αξίες διαφοροποιούνται και οι λύσεις. Στη συγκεκριμένη εφαρμογή δεν υπήρξε απόλυτη συμφωνία των μαθητών ούτε ως προς τη λύση ούτε ως προς τις αξίες που θα πρέπει να κυριαρχούν σε τέτοιου είδους διλημματικές καταστάσεις. Αυτό έδωσε την ευκαιρία για αναστοχασμό επί των διαδικασιών που ακολουθούμε και της ανάγκης σεβασμού της διαφορετικής άποψης. Παράλληλα, έδωσε στα παιδιά εκείνα τα εφόδια, τα οποία θα μπορούσαν να έχουν προκειμένου να αξιολογούν τα επιχειρήματά τους καθώς και τα επιχειρήματα των άλλων. Τέλος, κατέκτησαν αβίαστα την νέα γνώση που είχε ως στόχο η συγκεκριμένη ενότητα. Τα παιδιά διατύπωσαν τις προτάσεις τους και κατασκεύασαν αφίσες ομαδικά.

Το VaKE είναι μια διδακτική μεθοδολογία η οποία συνδυάζει τη διδασκαλία αξιών (values) και γνώσεων (knowledge) εισάγοντας ένα ηθικό δίλημμα για την κινητοποίηση των μαθητών πάνω στην επίλυση μιας προβληματικής κατάστασης. Είναι μια διδακτική μεθοδολογία η οποία βασίζεται τόσο στην κονστρουκτιβιστική κατάκτηση γνώσεων (Piaget, Vygotsky, von Glaserfeld) όσο και αξιών (Kohlberg).
Το δίλημμα πυροδοτεί τη συζήτηση μεταξύ των μαθητών οι οποίοι όμως στην πορεία συνειδητοποιούν ότι για την επίλυση του διλήμματος πρέπει να αναζητήσουν καινούριες πληροφορίες. Έπειτα από την αναζήτηση οι μαθητές επιχειρηματολογούν και ανταλλάσσουν γνώμες, τα πιο ισχυρά επιχειρήματα κυριαρχούν, ενώ η αναζήτηση πληροφοριών μπορεί να γίνει όσες φορές χρειαστεί και μέχρι να δοθεί μία τελική λύση στο ηθικό δίλημμα. Αν το δίλημμα είναι «κατάλληλο» η εμπλοκή των μαθητών είναι εξαιρετικά σημαντική. Το ηθικό δίλημμα στηρίζεται σε δύο ανταγωνιστικές πάντα αξίες, ενώ το περιεχόμενο των γνώσεων, μπορεί να συνδέεται με το αναλυτικό πρόγραμμα και την εκάστοτε ενότητα που επιθυμεί να διδάξει ο εκπαιδευτικός, χωρίς όμως να παραβλέπει τα ενδιαφέροντα των μαθητών.
 Ο ρόλος του δασκάλου είναι καθαρά υποστηρικτικός, ενώ οι μαθητές μέσα από διερευνητικές διαδικασίες ανακαλύπτουν και κατασκευάσουν μόνοι τους μάθηση με νόημα για τους ίδιους.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ (Ε2’ ΤΜΗΜΑ)  

Την Τρίτη 5 Μαΐου, το Ε2 τμήμα, υλοποίησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΠΕ Μελίτης «Περιβαλλοντικές και πολιτιστικές διαδρομές στην πόλη της Φλώρινας». Πρόκειται για ένα βιωματικό  πρόγραμμα το οποίο υλοποιείται μέσα στην πόλη της Φλώρινας και στον λόφο του Αγίου Παντελεήμονα. Μέσα από ένα διασκεδαστικό «παιχνίδι χαμένου θησαυρού» οι μαθητές εντοπίζουν μόνοι τους σημεία της πόλης με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και έτσι έρχονται σε επαφή με τη φυσική ομορφιά και την πολιτιστική κληρονομιά της Φλώρινας. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με επίσκεψη-ξενάγηση στην ελληνιστική πόλη, μέσα στο περιαστικό δάσος. Στόχος του προγράμματος είναι να διαπιστώσουν οι μαθητές/τριες ότι περπατώντας και παρατηρώντας μπορούν να ανακαλύψουν τους «κρυμμένους θησαυρούς» κάθε πόλης.
Συναντηθήκαμε το πρωί, με τους υπεύθυνους του ΚΠΕ στον Ι. Ν. Αγ. Παντελεήμονα. Εκεί έγινε συζήτηση-ενημέρωση για την ιστορία της πόλης μας και στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες για να ανακαλύψουμε τους « κρυμμένους  θησαυρούς» της πόλης μας. Η κάθε ομάδα έχοντας φύλλο εργασίας, έπρεπε ρωτώντας  περαστικούς κατοίκους της πόλης να ανακαλύψει  τον «θησαυρό» της. Παίζοντας  οι μαθητές ανακάλυψαν  το χαμάμ, το τμήμα του μιναρέ που σώζεται σήμερα, τα παραδοσιακά μακεδονίτικα σπίτια κατά μήκος  του  ποταμού Σακουλέβα, το σπίτι  ζωγράφου  Στερίκα Κούλη, το παραδοσιακό καφενείο Διεθνές. Στη συνέχεια ανεβήκαμε στον λόφο του Αγ. Παντελεήμονα και ξεναγηθήκαμε στην Eλληνιστική πόλη. Τέλος  σχηματίσαμε συνθήματα για την προστασία του περιβάλλοντος.
Επιστρέψαμε στο σχολείο κουρασμένοι αλλά ευχαριστημένοι και ικανοποιημένοι από τη γνωριμία με διάφορα ιστορικά μνημεία της πόλης μας.

Υπεύθυνη δασκάλα: Δημητριάδου Σοφία

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΤΥ ΜΕ «ΠΟΛΥΘΕΑΜΑ»

Φέτος σκεφτήκαμε να πρωτοτυπήσουμε στην αποκριάτικη γιορτή που διοργανώνουμε κάθε χρόνο στο σχολείο μας. Την Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου, προσκαλέσαμε την ομάδα διασκεδαστών «Πολυθέαμα». Κλόουν, μασκαράδες  και ένας μάγος, ανέλαβαν να διασκεδάσουν τους μαθητές μας, οι οποίοι ήρθαν μεταμφιεσμένοι και εντυπωσιάστηκαν με το θέαμα που αντίκρισαν. Το γυμναστήριο μας γέμισε με κάθε λογής μασκαράδες, οι οποίοι χόρεψαν μέχρι τελικής πτώσης με τους ήχους αποκριάτικων τραγουδιών, έπαιξαν αποκριάτικα παιχνίδια  και φυσικά πέταξαν σερπαντίνες και κομφετί. Ξεχωριστές στιγμές ήταν  όταν χόρεψαν με το γαϊτανάκι και μπλέχτηκαν με τις κορδέλες και φυσικά  τα μαγικά κόλπα του μάγου. Ήταν μια ευχάριστη και ξεχωριστή μέρα, κατά τη διάρκεια της οποίας, μαθητές και δάσκαλοι ξεχάσαμε για λίγο τα μαθήματα και διασκεδάσαμε με την ψυχή μας.

Το γαϊτανάκι

Το γαϊτανάκι είναι ένας χορός που δένει απόλυτα με το χρώμα και το κέφι της Αποκριάς.
Πέρασε στην Ελλάδα από πρόσφυγες του Πόντου της Μ. Ασίας και έδεσε απόλυτα με τα άλλα τοπικά έθιμα, αφού η δεξιοτεχνία των χορευτών και ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του δεν αφήνουν κανέναν αδιάφορο.
Δεκατρία άτομα χρειάζονται για να στήσουν τον χορό. Ό ένας κρατάει ένα μεγάλο στύλο στο κέντρο, από την κορυφή του οποίου ξεκινούν 12 μακριές κορδέλες, τα γαϊτάνια, καθεμιά με διαφορετικό χρώμα.
Γύρω από το στύλο, 12 χορευτές κρατούν από ένα γαϊτάνι και χορεύουν μαζί, σε 6 ζευγάρια, τραγουδώντας το παραδοσιακό τραγούδι. Καθώς κινούνται γύρω από το στύλο, κάθε χορευτής εναλλάσσεται με το ταίρι του κι έτσι όπως γυρνούν, πλέκουν τις κορδέλες γύρω από το στύλο δημιουργώντας χρωματιστούς συνδυασμούς.
Ο χορός τελειώνει, όταν οι κορδέλες έχουν τυλιχτεί γύρω από το στύλο και οι χορευτές χορεύουν πολύ κοντά σ’ αυτόν. Πιθανόν ο κυκλικός αυτός χορός να υποδηλώνει τον κύκλο της ζωής, από τη χαρά στη λύπη, από το χειμώνα στην άνοιξη, από τη ζωή στο θάνατο και το αντίθετο.

 

 

Δείτε το βίντεο το οποίο δημιουργήσαμε με όλες τις δράσεις μας

Επίσης μπορείτε να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες μας

ΕΝΑΣ ΤΑΧΥΔΑΚΤΥΛΟΥΡΓΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου, καλέσαμε στο σχολείο μας έναν ταχυδακτυλουργό, για ψυχαγωγηθούν και να διασκεδάσουν οι μαθητές μας. Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη γι’ αυτούς ,αφού είχαν την ευκαιρία να ξεφύγουν για λίγο από το καθημερινό πρόγραμμα και  να δουν ένα θέαμα εντυπωσιακό και πολύ ενδιαφέρον.
Τα παιδιά  παρακολούθησαν με μεγάλο ενθουσιασμό και  πολλή προσοχή τα μαγικά κόλπα του ταχυδακτυλουργού. Μάλιστα κάποιοι μαθητές στάθηκαν τυχεροί και συμμετείχαν οι ίδιοι σε ορισμένα μαγικά. Βέβαια η απορία όλων ήταν πώς είναι δυνατόν να συμβαίνουν όλα αυτά που παρουσίασε ο ταχυδακτυλουργός. Μια απορία που δε λύθηκε γιατί έτσι θα χανόταν και η μαγεία του θεάματος.
Μαθητές και δάσκαλοι περάσαμε ευχάριστες  και «μαγικές» στιγμές παρακολουθώντας και συμμετέχοντας στα μαγικά κόλπα του ταχυδακτυλουργού.
Η παράσταση τελείωσε με το θερμό και ενθουσιώδες χειροκρότημα όλων μας.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ  (ΣΤ2’ & ΣΤ3 ΤΜΗΜΑ)

Ένα πρόγραμμα που ενθουσίασε τα παιδιά που διάλεξαν και διάβασαν λογοτεχνικά βιβλία, στη συνέχεια τα είδαν μεταφερμένα στη μεγάλη οθόνη με την συνδρομή της Κινηματογραφικής Λέσχης Φλώρινας. Σύγκριναν και αξιολόγησαν την μεταφορά τους και έκαναν την κριτική τους πάνω σε αυτή. Μάλιστα ασχολήθηκαν με την ιστορία του κινηματογράφου, είδαν  τις παλιές μηχανές που υπάρχουν στο Πολιτιστικό Κέντρο και έφτιαξαν αφίσες σχετικά με αυτήν.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Τριανταφυλλίδης Λεωνίδας & Πέρκα Εύη

TEACHER 4 EUROPE

«Η ΕΥΡΩΠΗ ΘΕΛΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΜΕΝΑ ΜΕ ΓΝΩΣΗ ΔΩΡΙΣΜΕΝΑ»  (Ε1 ΤΜΗΜΑ)

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ: ΒΟΤΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ  (Ε’ ΤΑΞΗ)

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία (ΕΟΕ) ιδρύθηκε το 1982 από μια ομάδα ανθρώπων που αγαπούσαν τα πουλιά και την άγρια φύση σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι που τα απειλούσαν. Από τότε έχει εξελιχθεί και παραμένει η μόνη περιβαλλοντολογική μη κυβερνητική εταιρεία στην Ελλάδα που ασχολείται αποκλειστικά με τη μελέτη και προστασία των άγριων πουλιών και των χώρων όπου αυτά ζουν.
Σήμερα η ΕΟΕ αποτελεί μια οργάνωση με ένθερμους υποστηρικτές και μέλη με πάθος για το αντικείμενο. Αποτελεί επίσημο εταίρο του  Birdlife International, του παγκόσμιου οργανισμού για την προστασία των πουλιών με αντίστοιχες οργανώσεις σε κάθε γωνιά σχεδόν του πλανήτη.
Το 1993 βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών για το σημαντικό μέχρι τότε έργο της. Κάθε χρόνο οι συνεργάτες της κάνουν εκπαιδευτικές ενημερώσεις σε σχολεία για να παρουσιάσουν το έργο τους και να παρουσιάσουν στα παιδιά τα είδη πουλιών που ζουν στην Ελλάδα και σε συγκεκριμένες περιοχές και αυτά που απειλούνται με εξαφάνιση. Επιπλέον παρουσιάζουν στους μαθητές τα προγράμματα  προστασίας και συζητούν μαζί τους.

Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΣ

 Στα πλαίσια αυτής της παρουσίασης τα τμήματα Ε1 και Ε2 του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια ενημερωτική- εκπαιδευτική παρουσίαση από την ορνιθολογική εταιρεία Πρεσπών,  στις 3 Οκτωβρίου. Ήρθαν σε επαφή με τους ανθρώπους της εταιρείας ενημερώθηκαν για τα είδη πουλιών που ζουν στην περιοχή μας για τους κινδύνους που τα απειλούν και για τα προγράμματα διάσωσης τους. Όλα αυτά συνέβησαν στο γυμναστήριο του 1ου Δ.Σ. Φλώρινας. Στην συνέχεια μετέβησαν σε χώρο που βρίσκονταν άλλα είδη ζώων όπως άλογα για τα οποία ενημερώθηκαν από τους υπεύθυνους ιππικών ομίλων Φλώρινας και μίλησαν και με υπεύθυνους άλλων φιλοζωικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στη προστασία των αδέσποτων ζώων.
Στόχος αυτής της επίσκεψης ήταν η ενημέρωση των παιδιών για τα ζώα και τα πτηνά, τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν από την αδιαφορία του ανθρώπου και την περιβαλλοντική καταστροφή καθώς και προσπάθεια ανάπτυξης περιβαλλοντικής συνείδησης.
Μία ευχάριστη έκπληξη μας περίμενε κατά την επιστροφή μας στο σχολείο. Συναντήσαμε μία ομάδα πεταλωτών οι οποίοι έδειξαν στα παιδιά πώς πεταλώνουν τα άλογα. Ένα επάγγελμα που σχεδόν έχει εξαφανιστεί, οπότε τα παιδιά έζησαν μια μοναδική και πρωτόγνωρη εμπειρία.
ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΕΚΠ/ΚΟΙ: ΒΟΤΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ – ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ

No Responses

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.