Σχολικές Δράσεις μέχρι το 2011

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ: ΑΡΤΟΣ – ΟΙΝΟΣ – ΕΛΑΙΟ 2003-2004  (Δ1 ΤΜΗΜΑ)

1.  ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ-ΣΤΟΧΟΙ
Σε συνέχεια του προγράμματος διατροφής που υλοποιήσαμε την προηγούμενη σχολική χρονιά, επισημάναμε κάποια είδη τροφίμων, τα οποία κατέχουν ιδιαίτερη θέση στην ελληνική διατροφή, τον άρτο, τον οίνο και το έλαιο, και τα οποία θεωρούνται ευλογημένα από την εκκλησία μας.

Στόχος του προγράμματος να αναγνωρίσουμε τη διατροφική αξία των τριών αυτών τροφίμων, να τα μελετήσουμε σε βάθος, να τα παρασκευάσουμε και να τα προσεγγίσουμε διαθεματικά ( Μυθολογία, Ιστορία, Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, Θρησκευτικά).
Επιμέρους στόχοι η καλλιέργεια και ενδυνάμωση της ομαδικής και ερευνητικής εργασίας καθώς και η βιωματική μάθηση.

2.  ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
Ανατρέξαμε στις πρότερες γνώσεις που αποκτήσαμε από την υλοποίηση του περσινού προγράμματος «Διατροφή και υγεία» και μετά από συζήτηση αποφασίσαμε να ασχοληθούμε εξειδικευμένα με το ψωμί, το κρασί και το λάδι. Δημιουργήθηκαν οι ομάδες και σχεδιάσαμε πώς θα εργαστούμε. Συλλέξαμε πληροφορίες από βιβλία, περιοδικά και από το διαδίκτυο με βάση τον σχεδιασμό. Συγκεντρώσαμε παραδοσιακές συνταγές.  Ταξινομήσαμε τις πληροφορίες και η κάθε ομάδα τις παρουσίασε στην τάξη με ζωγραφιές και κείμενα.
Παρασκευάσαμε ψωμί στην τάξη με τις συνταγές που έφεραν τα παιδιά, το ψήσαμε στο κυλικείο του σχολείου και το φάγαμε ζεστό με τυρί. Ήταν το πιο νόστιμο ψωμί που φάγαμε μέχρι τώρα.
Παρασκευάσαμε κρασί. Έφεραν όλοι οι μαθητές σταφύλια που τα πατήσαμε με τα χέρια μας και βάλαμε τον χυμό σε ένα βαρελάκι. Την επόμενη μέρα ήπιαμε τον μούστο και ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν απερίγραπτος. Μετά από 40 ημέρες ξαναδοκιμάσαμε και παρατηρήσαμε ότι ο μούστος είχε γίνει κρασί. Βγάλαμε τα στέμφυλα  και τα παραδώσαμε στον άμβυκα και αργότερα επισκεφτήκαμε το «καζάνι» και παρακολουθήσαμε πώς  γίνεται το τσίπουρο.
Επισκεφτήκαμε τα οινοποιεία στο Αμύνταιο και στον Αγ. Παντελεήμονα και γνωρίσαμε τη βιομηχανική παραγωγή του κρασιού από κοντά.
Ήταν αδύνατο να φτιάξουμε ή να παρακολουθήσουμε την Παρασκευή λαδιού, αφού στην περιοχή μας δεν ευδοκιμεί η ελιά.
Παρ’ όλα αυτά όμως είχαμε τη δυνατότητα να μελετήσουμε κλαδί με ελιές που μας έστειλε φίλος από την Καλαμάτα, στίβοντας τις ελιές με το χέρι. Φάγαμε όμως ελιές που έφεραν οι μαθητές από το σπίτι μαζί με ψωμί  για δεκατιανό στο σχολείο. Δεν έμεινε καμία. Κάποιοι μάλιστα μαθητές δήλωσαν πώς πρώτη φορά τους φάνηκαν τόσο νόστιμες.
Ο ενθουσιασμός, οι εμπειρίες και οι γνώσεις που αποκόμισαν οι μαθητές από την υλοποίηση του προγράμματος ήταν πρωτόγνωρες, ωφέλιμες και πολύ ευχάριστες.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

Δείτε την εργασία των μαθητών και τις φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2002-2003  (Γ2΄ΤΜΗΜΑ)    

Οι διατροφικές συνήθειες των παιδιών και ιδιαίτερα ο εντοπισμός λανθασμένων επιλογών στον τρόπο διατροφής τους, κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο, ήταν τα κριτήρια επιλογής του θέματος για την υλοποίηση του συγκεκριμένου εκπ/κού προγράμματος αγωγής υγείας, στα πλαίσια του μαθήματος της        Ευέλικτης Ζώνης.

1.  ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ- ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΘΕΜΑΤΑ
Να αναγνωρίσουν τη σημασία της διατροφής για την προάσπιση και προαγωγή υγείας.
Να μάθουν να επιλέγουν τις υγιεινές τροφές.
Να αναθεωρήσουν κάποιες λανθασμένες διατροφικές συνήθειες και να διαφωτίσουν και προβληματίσουν ακόμα και τους γονείς τους.
Να γνωρίσουν τη σημασία της στοματικής υγιεινής και της σωματικής άσκησης σε συνδυασμό με την υγιεινή διατροφή.
Να προσανατολιστούν σ’ έναν υγιεινό και παραδοσιακό τρόπο διατροφής, καταγράφοντας  παραδοσιακές συνταγές και δοκιμάζοντας παραδοσιακά φαγητά.
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΘΕΜΑΤΑ
Η διατροφή μου σήμερα
Οι αλλαγές στο σώμα μου και υπολογισμός του Δείκτη Σωματικής Μάζας
Ο εαυτός μου ανάμεσα στους άλλους
Φτιάχνω υγιεινά γεύματα
Μεσογειακή διατροφή 
Η νηστεία και η διατροφική της αξία
Διατροφή, στοματική υγιεινή και σωματική άσκηση
Παραδοσιακά φαγητά
Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο

2.  ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στην αρχή σε επίπεδο τάξης τέθηκαν ερωτήματα και προβληματισμοί, θέσαμε στόχους  και σχεδιάσαμε πώς θα εργαστούμε. Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και χωρίσαμε τις επιμέρους εργασίες κάθε ομάδας. Οι μαθητές συνέλλεξαν υλικό και πληροφορίες από έντυπα και από το διαδίκτυο  τα οποία ανακοινώθηκαν στην τάξη.
Παρακολούθησαν βιντεοταινία σχετική με τη στοματική υγιεινή, στη συνέχεια συζητήσαμε και καταλήξαμε σε συμπεράσματα.
Προσκαλέσαμε τον πατήρ  Θεοφάνιο ο οποίος μίλησε στα παιδιά για τη «νηστεία στην Ορθοδοξία και σημασία αυτής στην προαγωγή της υγείας».
Η κάθε ομάδα πήρε συνεντεύξεις από παραγωγούς και εμπόρους τροφίμων και επισκεφτήκαμε όλοι μαζί το κρεοπωλείο, το ζαχαροπλαστείο, το αρτοποιείο της γειτονιάς μας  για να δουν από κοντά πώς παρασκευάζονται τα προϊόντα που καταναλώνουν. Τέλος επισκεφτήκαμε και το κυλικείο του σχολείου μας.
Τέλος οργανώσαμε στην τάξη μας μια γωνιά όπου αναρτήσαμε κείμενα, ζωγραφιές και κολλάζ με ανακοινώσεις και συμπεράσματα, την οποία επισκέφτηκαν και οι υπόλοιποι μαθητές του σχολείου για να ενημερωθούν.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ                          

 

Δείτε την εργασία των μαθητών και τις φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος

«ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΜΥΑΛΟ » ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 2002-2003
 (Γ3 ‘ ΤΜΗΜΑ)

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ

Η κομβική  θέση του σχολείου και οι δρόμοι που έπρεπε να διασχίσουν τα παιδιά κατά την προσέλευσή τους και αποχώρησή τους από το σχολείο καθώς και η ηλικία τους η ηλικία τους, μιας και κυκλοφορούν μόνα τους στη γειτονιά και στην πόλη.
ΣΤΟΧΟΙ: Να μάθουν να κυκλοφορούν με ασφάλεια σαν πεζοί και σαν ποδηλάτες.
Να συμπεριφέρονται σωστά σαν συνεπιβάτες αυτοκινήτου.
Να γνωρίσουν τους δρόμους γύρω από το σχολείο και τα σημεία που πρέπει να προσέχουν.
Να αναγνωρίζουν τα σήματα.
Να αντιλαμβάνονται επικίνδυνες καταστάσεις και να τις αποφεύγουν.
Να ενημερώσουν τους συμμαθητές τους.
Να συνεργαστούν ομαδικά, να ασκηθούν στη διερευνητική-βιωματική μέθοδο.
ΜΕΣΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Βιβλία κυκλοφοριακής αγωγής, εφημερίδες, διαδίκτυο, σχολικά εγχειρίδια, βιντεοταινίες, επιτραπέζια παιχνίδια, βαλίτσα με σήματα,  ακροστοιχίδες, σταυρόλεξα, επιτραπέζια παιχνίδια.

Αφορμή για την επιλογή του θέματος στάθηκε ένα ατύχημα που συνέβη έξω από το σχολείο. Προβληματιστήκαμε, εντοπίσαμε τα προβλήματα, θέσαμε τους στόχους, σχεδιάσαμε πώς θα εργαστούμε, χωριστήκαμε σε ομάδες και έγινε η κατανομή των εργασιών.
Α΄ΦΑΣΗ: ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΑΣΦΑΛΩΣ ΣΑΝ  ΠΕΖΟΣ
Βγήκαμε έξω από το σχολείο, περπατήσαμε στους δρόμους και στα πεζοδρόμια γύρω από αυτό, εντοπίσαμε παραβάσεις οδηγών, σταθμευμένων αυτοκινήτων, παρατηρήσαμε αν υπάρχουν διαβάσεις, εντοπίσαμε που υπάρχουν σήματα, τα φωτογραφίσαμε και προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε αυτά που αφορούσαν τα παιδιά. Καλέσαμε τη σχολική τροχονόμο που έδειξε στα παιδιά πώς θα περνούν με ασφάλεια τις διαβάσεις που βρίσκονται γύρω από το σχολείο.
Β’ ΦΑΣΗ:ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ κ. Κ.Ο.Κ- ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
Παρακολουθήσαμε βιντεοταινία του Υπουργείου Παιδείας με θέμα τα ατυχήματα. Κόψαμε από περιοδικά και εφημερίδες φωτογραφίες από ατυχήματα, συζητήσαμε για τις αιτίες τους και πώς μπορούν να αποφευχθούν. Αναγνωρίσαμε την αξία των σημάτων και τη συμβολή τους στην κυκλοφοριακή αγωγή οδηγών και πεζών. Συζητήσαμε πώς θα ήταν η ζωή μας χωρίς σήματα. Φτιάξαμε σήματα με απλά υλικά, παίξαμε με αυτά στην αυλή του σχολείου. Προσκαλέσαμε τροχονόμο, η οποία ενημέρωσε τα παιδιά  πώς θα κυκλοφορούν με ασφάλεια.
Τέλος επισκεφτήκαμε το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής, στο οποίο τα παιδιά μέσα από παιχνίδι αλλά με βιωματικό τρόπο κυκλοφόρησαν σωστά σαν οδηγοί, σαν ποδηλάτες και σαν πεζοί. Αναγνωρίσαμε την αξία του κράνους και της ζώνης ασφαλείας καθώς και το πόσο σημαντικό και ασφαλές είναι τα παιδιά να κάθονται στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου.
Γ’ ΦΑΣΗ:ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Σχηματίσαμε στην τάξη μας τη γωνιά κυκλοφοριακής αγωγής όπου τοποθετήσαμε τις εργασίες των ομάδων, φτιάξαμε και κολλήσαμε στους διαδρόμους του σχολείου ενημερωτικές αφίσες για σχετική  ενημέρωση των συμμαθητών μας.
Τα παιδιά εργάστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος με ενθουσιασμό και μεγάλη προθυμία καθώς ήταν μια πρωτόγνωρη και ευχάριστη εμπειρία. Στο τέλος κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι νιώθουν τώρα πιο έτοιμοι για να κυκλοφορούν μόνοι τους με ασφάλεια.

1 η ομάδα
Γεωργιάδης Αλέξανδρος, Αράπογλου Δημήτρης, Τσομπάνου Κατερίνα, Παπαδόπουλος Μιχάλης, Κλιάνη Ευδοξία

2η ομάδα
Μπαρμαγιαννάκος Τάσος, Κιαζήμ Μαρία, Σβάρνου Θεοδώρα, Σιδέρης Αθανάσιος, Όροβας Αντρέας

3η ομάδα

Δράκου Ιωάννα, Μπουτάλεμπ Αλέξανδρος, Δούκας Ηλίας, Βελιάνου Κώστας, Μερσίν Αναστασία

4η ομάδα
Πατέρας Αλέξανδρος, Χρήστου Δημήτρης, Αεριντίν Ασημούλα, Μελίσσας Βαλάντης

Δείτε την εργασία των μαθητών και τις φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος

«ΜΕΛΙΣΣΑ – ΜΕΛΙ – ΚΕΡΙ»  ΠΡΟΓΡΑΜΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ  2002-2003 (Α’ ΤΑΞΗ)

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ:
 Το θέμα επιλέχτηκε με βάση την ηλικία και τα ενδιαφέροντα των παιδιών.
ΣΤΟΧΟΙ:
 Να μάθουν τα παιδιά για τα έντομα και τη χρησιμότητά τους στο περιβάλλον
Να γνωρίσουν τη ζωή της μέλισσας και τα προϊόντα της.
Να γνωρίσουν και να εκτιμήσουν τη διατροφική αξία του μελιού.
Να εκτιμήσουν, γνωρίζοντας τη δουλειά τους, ανθρώπους το επάγγελμά τους είναι σχετικό με τη μέλισσα και τα προϊόντα της(μέλι, κερί)
Να μάθουν να παρατηρούν, να αναζητούν πληροφορίες και να τις ταξινομούν.
Να υιοθετήσουν στάσεις και κανόνες συμπεριφοράς σεβασμού απέναντι στο περιβάλλον.
Να ασκηθούν στην ομαδοσυνεργατική μάθηση.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Συζητήσαμε  και γνωρίσαμε  τα έντομα και ειδικότερα  τη μέλισσα, μέσα από παιδικά βιβλία. Δημιουργία λίστας με τα πιο γνωστά έντομα με φωτογραφίες που κόψαμε από περιοδικά. Παρακολουθήσαμε τη βιντεοταινία «Η μέλισσα και ο κόσμος της». Οργανώσαμε γωνιά της μελισσούλας στην τάξη μας, όπου τοποθετήσαμε τις δημιουργίες μας  λίστες, ζωγραφιές, χειροτεχνίες, κεριά κτλ).Ασκηθήκαμε σε λεκτικές ασκήσεις σχετικές με το θέμα. Συγκεντρώσαμε παροιμίες, εκφράσεις και αινίγματα. Ακούσαμε και τραγουδήσαμε σχετικά τραγούδια. Παίξαμε στην αυλή παιχνίδια όπως «περνά περνά η μέλισσα». Κατασκευάσαμε με απλά υλικά κυψέλη και μέλισσες. Φτιάξαμε κεριά με πλαστελίνη. Συζητήσαμε για τη θρεπτική και θεραπευτική αξία του μελιού. Καλέσαμε τον μελισσοκόμο κ. Αναγνωστόπουλο Γιάννη, ο οποίος μίλησε στα παιδιά για το επάγγελμά του, έφερε στολές μελισσοκόμου, τις οποίες φόρεσαν τα παιδιά με μεγάλο ενθουσιασμό.
Τέλος παρουσιάσαμε το πρόγραμμά μς στου γονείς των μαθητών.

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΤΖΑΡΖΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ – ΠΟΥΓΑΡΙΔΟΥ ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗ – ΖΕΡΒΑ ΑΝΘΟΥΛΑ

Δείτε την εργασία των μαθητών και τις φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος

ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΕΙΑΣ 2002-2003  (Δ’ ΤΑΞΗ) 

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ-ΣΤΟΧΟΙ-ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
 Η επικαιρότητα του θέματος, εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων 2004, στην Αθήνα.
Οι αναφορές, στα σχολικά εγχειρίδια, στους Ολυμπιακούς αγώνες της αρχαιότητας.
ΣΤΟΧΟΙ
Να γνωρίσουν τον τόπο και τον χρόνο που ξεκίνησαν οι Ολυμπιακοί αγώνες.
Να ανακαλύψουν τον τρόπο που διεξάγονταν οι αγώνες.
Να γνωρίσουν τη σπουδαιότητα  της αρχαίας Ολυμπιακής παράδοσης και του πολιτισμού.
Να προαχθεί το πνεύμα συνεργασίας και ειρήνης μεταξύ των λαών, κατανοώντας τον θεσμό της εκεχειρίας.
Να ανακαλύψουν ότι με τη σωματική  άθληση επιτυγχάνεται αρμονική και συμμετρική ανάπτυξη του σώματος, αλλά και οι καλοί τρόποι, η άμιλλα, η ευγένεια και η μεγαλοψυχία, δηλ. το «ευ αγωνίζεσθαι».
Να αναπτυχθεί μεταξύ των παιδιών η ομαδικότητα, το  πνεύμα συνεργασίας και ευγενούς ανταγωνισμού.
Να κατανοήσουν ότι σημασία δεν έχει η νίκη αλλά η συμμετοχή.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
 Ομαδοκεντρική, μαθητοκεντρική, συνεργατική, διερευνητική
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Συζήτηση, επιλογή θέματος και χωρισμός σε υποενότητες, οι οποίες ήταν:
Εισαγωγή-μύθοι
Αρχαία Ολυμπία-Τα ιερά κτήρια της Άλτης
Τα αρχαία ολυμπιακά αγωνίσματα
Αρχίζει μια καινούρια Ολυμπιάδα-Ημερολόγιο Ολυμπιακών αγώνων
Βραβεία-τιμές-ποινές
Ονομαστοί αρχαίοι ολυμπιονίκες-  Η θέση των γυναικών
Η σπουδαιότητα και το υψηλό νόημα των Ολυμπιακών αγώνων
Παρακμή και τέλος των αγώνων
Αναπαράσταση των αγώνων
Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, ανέλαβε η κάθε ομάδα τα υποθέματα με τα οποία θα ασχοληθεί και αναζήτησαν πληροφορίες σε βιβλία, περιοδικά και στο διαδίκτυο. Παρακολούθησαν σχετική βιντεοταινία. Επεξεργάστηκαν τις πληροφορίες, τις οποίες αποτύπωσαν σε κείμενα, κολάζ και ζωγραφιές. Η κάθε ομάδα παρουσίασε στις υπόλοιπες τα αποτελέσματα της έρευνάς της. Δημιούργησαν και εξέδωσαν σχολική εφημερίδα με τίτλο «Ιερή Άλτις» την οποία μοίρασαν στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ακροστοιχίδες, κρυπτόλεξα κουίζ, επιτραπέζιο παιχνίδι, φύλλα εργασίας στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά με σχετικές ασκήσεις.
Το πρόγραμμα τελείωσε με μια μικρή γιορτή. Κάναμε  αναπαράσταση των ολυμπιακών αγωνισμάτων στο Δημοτικό Στάδιο Φλώρινας, φτιάξαμε δάφνινα στεφάνια και τα απονείμαμε στους νικητές. Οι μαθητές συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό και πολλή χαρά και απόλαυσαν την κάθε στιγμή αυτής της πρωτόγνωρης εμπειρίας.
Μείναμε όλοι ικανοποιημένοι από τη διεξαγωγή του προγράμματος και ελπίζουμε να αποκόμισαν τα παιδιά τα μηνύματα των ολυμπιακών αγώνων και να αντιλήφθηκαν τη σπουδαιότητά τους και τη διαχρονικότητά τους

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΔΑΣΚΑΛΕΣ: ΓΥΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΝΗ – ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ

Δείτε την εργασία των μαθητών και τις φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος

ΚΑΛΩΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΚΟΚ  (Γ’ ΤΑΞΗ)

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: ΛΥΓΟΥΡΑ ΜΑΡΙΑ-ΣΟΛΟΜΩΝΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 5 ΜΗΝΕΣ

Να γνωρίσουν οι μαθητές τι σημαίνει «κυκλοφοριακή αγωγή»
Να αντιληφθούν πως λειτουργούν τα σήματα, τι σημαίνει το καθένα και να μπορούν να τα εφαρμόσουν.
Να αναγνωρίσουν τα λάθη τους στην οδική τους συμπεριφορά και να τα διορθώσουν.
Να αποκτήσουν κυκλοφοριακή συνείδηση.
Να μάθουν μέσα από βιωματικές δραστηριότητες να κυκλοφορούν με ασφάλεια στο πεζοδρόμιο, στους δρόμους, με το αυτοκίνητο και με το ποδήλατο.

Τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς
Γνωρίζω τον τροχονόμο και τον σηματοδότη και τις διαγραμμίσεις
Ποιος είναι ο κ. ΚΟΚ
Κυκλοφορώ σωστά σαν πεζός
Διορθώνω τις απροσεξίες
Ποδήλατο -Αυτοκίνητο
Επίσκεψη τροχονόμου στο σχολείο
Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής
Προβολή σχετικής βιντεοταινίας
Αξιολόγηση με τεστ ερωτήσεων
Τεστ ερωτήσεων σε μεγάλους-Στατιστική ανάλυση των δεδομένων
Συζήτηση-Εντυπώσεις-Απονομή διπλώματος

Συζήτηση, προβολή βιντεοταινίας, αναζήτηση πληροφοριών σε περιοδικά και βιβλία,  ανάγνωση σχετικών βιβλίων, διάφορες κατασκευές, αφίσες, παρουσίαση ποδηλάτου, επίσκεψη τροχονόμου στο σχολείο μας, επίσκεψη των μαθητών σε έκθεση που διοργάνωσε η Τροχαία, επίσκεψη στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής της πόλης μας.

Δείτε την εργασία των μαθητών και τις φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος

ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ

Σε κάθε εθνική ή τοπική επέτειο το σχολείο μας συμμετέχει στη μαθητική παρέλαση, που πραγματοποιείται στην πόλη μας, υπό τους ήχους της φιλαρμονικής ορχήστρας Φλώρινας. Μαθητές και μαθήτριες από την Ε΄ και Στ΄, φορώντας τη στολή παρέλασης του σχολείου μας, δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό και μας κάνουν υπερήφανους για την πειθαρχία και τη σοβαρότητα που δείχνουν κάθε φορά. Ο σημαιοφόρος και οι παραστάτες, μαθητές της Στ΄ τάξης, προηγούνται κρατώντας την ελληνική σημαία με περηφάνια. Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για να τιμήσουμε όλους τους ήρωες και τις ηρωίδες που πολέμησαν, ενώ πολλοί απ΄ αυτούς έχασαν τη ζωή τους υπερασπιζόμενοι την πατρίδα μας. Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας και στις μαθήτριές μας, αλλά και στον γυμναστής μας κ. Σταμπουλτζή Αθανάσιο.

No Responses

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.